Så langt har ikke PS3 ødelagt en eneste TV!

Lodin

Der Waaaah
I det siste har det vist seg at de fleste nyhetstrådertråder som omhandler PS3 flyter ut i sutring om uvesentligheter. Derfor er det bedre om den "diskusjonen" holder seg til Spill og spilling.
Så, hva tror dere? Kommer Sony til å ha beholdt makten ved utgangen av neste år? Kommer prisen til å falle? Hvor mye blue-ray kunne en stingray se om en stingray kunne se blue-ray?

Kilik

Lokal moderator
Jeg har fortsatt trua. At lanseringen ble et antiklimaks var ikke overraskende. PS2-lanseringen var ikke noe bedre den heller med Dreamcast-grafikk og uinspirerte spill. Faktisk var det minst like mye nerdekritikk mot PS2 i denne delen av livssyklusen.

Nå må de få i gang produksjonsmaskinen sin for fullt og få kuttet prisen med en tusenlapp eller to. Så dukker det nok opp en del kvalitetstitler til Blu-Ray og samt de store spilloppfølgerne som GT5, DMC4, Tekken 6, MGS4, FFXIII, GTA4 etc.
Personlig er jeg svært spent på Linux og alle mulighetene som kommer ut av det og er samtidig postivt overrasket over at Sony tilbyr et relativt åpent system både på software- og hardware-fronten.

Akkurat nå er det selvsagt Wii som er i vinden, men jeg er mer tvilende til hvordan Wii klarer seg utover våren og sommeren når nyhetens interesse har lagt seg.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om lanseringen. Jeg har ikke penger til å kjøpe den før den blir billigere uansett. Og om det ikke er så mange bra spill der ennå så har heller ikke det så mye og si for meg, jeg regner med at de kommer til å gjøre som på de to første maskinene, og skaffe seg et imponerende utvalg med gode spill.
Det meste av kritikken som kommer er ikke akkuratt noe jeg tar veldig tungt til brystet, jeg husker godt hvor mye pent som ble sagt om PS2 måndene før den kom ut. Jeg har absolutt troen på PS3.

CyberK

Finner ikke på noe.
Jeg tror også at de kommer til å klare seg relativt bra, om ikke annet på grunn av at når noe så stort er i bevegelse, kan det knapt stoppes. Dessuten har jeg troen på den nye åpenheten deres, og i tillegg så vil jeg mene at den med stadige firmwareoppdateringer har et godt utviklingspotensial. Da jeg kjøpte PSPen min, så visste jeg at det kun var fordi jeg var en jævla fanboy. Men for en liten stund siden ble jeg klar over at den nå faktisk var blitt såpass kul at jeg nok hadde kjøpt selv om det ikke sto Sony på den. Mitt håp er at det vil gå samme veien med PS3.

Konsoller er i dag en mye mer dynamisk gjenstand enn før. De kan faktisk utvikle seg videre også etter launch, på flere måter enn bare hvilke spill som kommer.

Jeg har vært oppe og tittet mer på PS3-en i dag, og må si at jeg er ganske fornøyd med det jeg har sett. Brukergrensesnittet er kanskje noe upersonlig, men det er en designtriumf sammenliknet med Xbox 360 sin lego-look. I tillegg er det tydelig hvordan hele boksen er gjennomsyret av at den virkelig skal kunne være et underholdningssenter. Du kan laste ned demoer på vanlige ps3-spill, filmtrailere og spill a la Live Arcade, og selv om det er småting som fortsatt bør bli oppdatert (bakgrunnsnedlasting var ikke mulig), tror jeg PS3-en blir bra.

Det hjalp også godt å prøve noen skikkelig solide spill på boksen. Spilte en del Ridge Racer 7 og Virtua Tennis 3, og selv om ingen av dem er oppsiktsvekkende på noen måte, er vel det nettopp fordi seriene de representerer allerede er kjent for å by på kvalitet. Likevel, det skader ikke akkurat å spille nye utgaver av kjente, velfungerende konsepter, spesielt ikke når 1080p er standarden.

Kontrolleren er dessuten ganske uproblematisk, selv om den kunne og burde vært mer ergonomisk. Tenkte ikke så fryktelig mye over mangelen på rumble, men så var ikke spillene jeg spilte i dag særlig avhengige av denslags i utgangspunktet.

Nå, hvis Sony bare kunne revidere designet til noe som faktisk så ut så ville alt være bra igjen. Synes maskinen har en plastikkfølelse verre enn begge konkurrentene, og jeg tror jeg kommer til å hate hvor effektiv den er som støvmagnet.

Uansett. Den er mer stillegående enn Wii (og 360 med vid margin), den er kraftig, den lastet i dag inn spillene rimelig radig, og ... vel, det er PlayStation 3. Forhåpentlig vil markedet ha plass til tre konkurrenter også i årene framover.

Novastrum

Feminist-elitist
Etter å ha hørt casual-gamers sikle over denne i et par måned, og se hvordan de tilber Sony selv om maskina er 6 måneder forsinka - har jeg blitt ganske sikker på at de klarer seg bra denne generasjonen også. Til og med folk som jobber i elektronikkbutikker (og burde vite bedre) skryter uhemma av PS3, og tror at den vil knuse Xbox 360 på ren grafikk.

Jeg personlig har blitt litt mindre harnisk etter å ha blitt en tøde skuffet av Wii siden den launchet. Blir nok sannsynligvis en PS3 i løpet av 2006. Trenger en HD-filmavspiller også, uansett.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du skal importere en PS3 i løpet av de to ukene som gjenstår av året? Jaiks. Lykke til.

Selv kommer jeg til å avvente PS3-innkjøpet til spillutvalget stiger og prisen synker. Jeg er ikke villig til å punge ut over 5000,- for en konsoll, uansett hva slags monstrum den er mht. hardware og grafikk. Om den synker ned til 3K skal jeg faktisk vurdere den. PS2-en og Wii vil dekke mine behov inntil den tid kommer.

Til tross for den noe usakelige dekningen PS3 har fått, har jeg fortsatt tro på produktet Sony tilbyr. Wii har ikke imponert så mye som jeg hadde forventet, og har defor vært en liten skuffelse. Det er dog et stort potensiale i kontrollen, men akkurat nå er Wii like intuitivt som Hitman.

Skal i militæret i Januar, så det blir ikke aktuelt med PS3 før om et år i alle tilfeller.

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Må si at PS3 er like laber som PS2 i min verden.

Hva har den å tilby? Grafikk? Wow.... I'm BORED! Personlig er jeg drittlei spill, det er svært lite som har imponert meg i år. Gears of War var noe drit, PES6 mer av det samme, GTA var bare enda mer av det samme. Greia er at spill er dølt. Jeg vil spille litt sammen med dama, ha det litt gøy. Så kommer Gears of War og promper på meg med så stor harry-faktor og så cringe-worthy galleri at jeg vet ikke helt om jeg skal knekke sammen av latter eller gå og glemme denne hobbyen.

Problemet er vel at spill ikke gir meg noe nytt, played it all before. Det eneste som klarer å drive meg er avhengighets skapende Strategispill, MMO'er og små-enkle spill. Jeg tror ikke PS3 kommer til å kræsje, men slik det ser ut nå så er den ikke noe for meg. Jeg ser ikke helt hva alle ser i grafikken, å si at Gears of War har bra grafikk er på trynet, det har ingen stil, det er så grått og sterilt at jeg blir deprimert. Det er så skarpt at jeg får vondt i øyne

PS3 blir sikkert fint, men kommer den med noe nytt? Tror ikke jeg vurderer en før om... tja? et år, ca. like lenge som jeg ventet med X360. Nei, jeg tror at hvis vi vil se spill "vokse" så må man tenke noe annet enn den samme gamle visen for de samme slitne gutta. Kanskje vi burde akseptere at spill bare er spill, og ikke all den andre driten de prøver å være? Det synes nå jeg i hvertfall.

Nå har jeg faktisk ikke prøvd Wii enda, men men men, den bare virker så morsom. Engasjerende, enkel og stilren. Ikke en boks full av N.E.R.D., den prøver ikke å forandre verden, men å gi oss noe mer å spille med. Er nå mitt inntrykk ihvertfall.

/rant

ps. PS3 suger.

edit:
OG NEI SONY, JEG KJØPER SONY-LIFESTYLE LIKE MYE SOM JEG KJØPER APPLE-LIFESTYLE. JEG VIL IKKE HA DEN GENERISKE OG LUKTFRIE BÆSJEN DERES. NOW GO BANKRUPT.