Saw - The Game

CyberK

Finner ikke på noe.
#1
Ingenting spesifikt ennå, men en generisk teaser-site er oppe. Folka bak spillet er de rimelig ferske Brash Entertainment, som beskriver sin forretningsmodell slik: "New Business Model Maximizes the Potential of Hollywood and Video Game Industry Collaboration". De er altså helt ferske og spesialiserer seg på spill basert på filmer, så kvalitetsmessig har jeg mine reservasjoner. <_<

Men viktigere er vel spørsmålet "hvor mye blod vil de klare å presse inn?". Å lage et spill basert på Saw har vel et rimelig greit potensiale for å påkalle vreden til De Gode Verdiers høye beskyttere. Muligheten er jo selvsagt til stede for at de gjør det hele til en familievennlig og ræva klone av Manhunt, men jeg tipper at når man plukker opp en sånn lisens så er man ute etter å skape seg et navn. Dermed forventer jeg blod, død, kontrovers og medieomtale i bøtter og spann. Men med den den siste Filmtoppen i minne (20% til Saw IV), er det egentlig noen som er interessert i mer melking av navnet?
 
#2
Jeg er selvfølgelig veldig skeptisk til dette prosjektet. Og har ikke noen særlig god tro på at spillet kommer til å bli noe bra ...
Likevell så kan det bli litt interessant å se hvordan ting utvikler seg.