Shadow of the Colossus

#1
Da har også jeg fullført dette mesterverket, og stortrivdes for det meste i spillet (bortsett fra de gangene jeg satt litt for mye fast). Har desverre ikke fått spillt ICO enda, men vil muligens få gjort det nå. Digger atmosfæren i dette spillet. Så, over til mitt spoilerfyllte spørsmål, som er den egentlige grunnen til at jeg lagde dette emnet:

Hva skjer om man klarer å slå i stykker soldatene som kommer for å ta deg på slutten? Det beistet du får styre var ikke så lett å håndtere... Er det mulig å endre slutten på noen måte? Kanskje komme seg unna "dragsuget"?

Uansett, kongespill... elsker hele stilen på det, selv om det ble frustrerende til tider. Føler enda det er mye jeg ikke har sett, men er det egentlig noe "innhold" utover kolossene i dette store landskapet, som jeg ikke akkurat har sett alt av ved spillets slutt? Bortsett fra at det er pent å se på?
 
#2
Det er ikke mulig å endre slutten på noen måte. Det er jeg rimelig sikker på.

Sånn ellers kan man spidde firfisler og høste frukt fra trær. Firfislene gir deg mer stamina, mens frukten gir deg mer helse. Utenom det er det bare masse fint landskap, tror jeg.

Og en ting til. Den derre bygningen som man starter i, hvis du løper litt rundt den finner du til slutt en vegg du kan klatre på, men du trenger temmelig mye stamina for å komme deg til topps, noe jeg ikke gadd å skaffe. Så jeg vet fint lite om hva som er der oppe.
 
#4
Det som er morsomt med plassen er at hvis du dreper firfislene og spiser frukten der oppe, får du permanent mindre stamina og helse. ^_^
 
#5
Hey, moro... Har faktisk drept en del firfisler på egen hånd, de med "diamant" på hale. Skjønte aldri hva den gjorde, men jeg tok den nå... Moro å henge seg på duer også. Skal prøve å komme meg til toppen av det tempelet.
 
#6
Bare så du ikke blir skuffet når du endelig kommer deg opp: Hagen er tom. Ingen av dyrene som er der i sluttfilmen eksisterer før nettopp sluttfilmen. Kjedelig indeed. Men det du også kan gjøre er å løpe all across den store broen som Wander og Agro krysser i introen av spillet. Ikke at du kommer noen vei med det, men du har nå muligheten ;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
"Wanda", ikke Wander. :)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#8
Wander blir mer korrekt, iom at vi ikke bor i Japan og faktisk kan uttale engelske ord.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#9
Kanskje den opprinnelige titlen var Randy & The Colossus, og ikke Wanda & The Colossus, men når journalister oppfattet det som en W etter den første konferansen var det bare å endre det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Vel, i instruksjonsboka som følger med spillet mitt, står det at kisen heter "Wanda". Regnet med de hadde klart å få navnet på hovedpersonen riktig, jeg da.

Men det later til at jeg overvurderte SCEE på det punktet. -_-
 
#12
Holder på med Shadow of the Colossus akkuratt nå, og spiller litt Rise of Legends på siden.
Foreløpig så har spillet gitt meg ett ganske godt førsteintrykk, og jeg gleder meg til å ta de 12 andre kolossene jeg fortsatt har igjen, har tatt 6 foreløpig for de som ikke ha prøvd spillet enda.
 
#15
Jeg har veldig lyst til å få med meg dette spillet, alle sier det er fantastisk og greier. Får vel vente til PS2en er like billig som GCen, som er rundt 600 kroner.
 

K999

Keystone State Of Mind
#16
Har tenkt på akkrurat det same som Revan sier her, venter litt til på prisen på ps2 en, så får jeg kjøpt Shadow Of the colossus, og mange andre bra ps2 spill som jeg aldri har fått kjøpt/spilt.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#17
Shadow of the Colossus er nå blitt en av Sonys Greatest Hits, aka Platinum-titler!

Fra pressemeldinga:
SITAT
Shadow of the Colossus, Ratchet: Deadlocked™, Jak X: Combat Racing™ and Sly 3: Honor Among Thieves™.
(...)
-- Shadow of the Colossus. Upon release in 2005, Shadow of the Colossus received high praise from the media and gaming industry, garnering awards from IGN, the 2005 Academy of Interactive Arts & Sciences and the 2005 Game Developers Choice Awards. In Shadow of the Colossus, players embark on a majestic journey in a mystical land to defeat extremely large colossal beasts in order to seek the truth behind an ancient tale of hidden power that brings a lost soul back to life. Armed with a horse, player's journey across picturesque landscapes to unearth and destroy 16 gigantic mythical Colossi. The grueling task of defeating a Colossus pits intelligent puzzle solving and action oriented gameplay against the mighty power and force of mountain-sized beasts. From the award-winning developers of the critically acclaimed ICO™, comes a masterpiece of an adventure. Rated "T" for Teen.[/b]
Kilde: Kotaku.