[SHALL WE PLAY A GAME?] Defcon

D

Deleted member 91

Gjest
#1


I serien "Nicholas mekker sosial spilling-tråder ingen gidder å poste i" presenterer jeg Defcon-tråden, hvor vi kan avtale bakpulings og forræderi. Såh, første ting først:



Der får du i tillegg med Darwinia, Multiwinia og Uplink, som også er dritkule. Skynd deg og kjøp før 4. juli. Har du Mac kan du bestille Mac-versjonen herfra for hårreisende $25, men Introversion jobber såvidt jeg vet med å porte det in-house også, så forhåpentligvis treffer det steam om ikke alt for lenge.

For de uinnvidde: Defcon er et sanntids-strategispill hvor man skrur av alt lyset, sitter i mørket og atombomber dritten ut av hverandre. Selve enhetene er ganske stein/saks/papir: På havet setter du sammen flåter av ubåter, slagskip og hangarskip, på land plasserer du flyplasser, radarer og atombunkere. Så bygger du allianser med nasjonene som står greiest til for å bæsje i frokostblandinga di, og dolker dem i ryggen når de har utspilt sin rolle. Målet med spillet er rett og slett å dø minst, poeng måles i MegaDeaths, så plassér siloer slik at de vokter storbyene dine. Rundene tar som regel mellom en halvtime og en times tid, med mindre man spiller real-time (hvor det kan ta opptil fire timer å bli ferdig med rundene). Systemkrava er lave så selv dere f*slef*tter på mammas laptop kan ta del i moroa. For å kickstarte foreslår jeg å ta en kamp i natt en gang?