Shenmue 3

#1
During his GDC 2011 panel, Shenmue creator Yu Suzuki said "I think Sega will let me make it," referring to the long-awaited Shenmue 3. However, it's not a guarantee. He couched the discussion by saying it's contingent on budget issues -- by the way, Suzuki said that Shenmue cost $47 million to make, not the patently ridiculous $70 million Sega quoted -- and that he basically could only be sure that 200 people (the people in the room) would buy it.

So it probably won't amount to anything. But Yu Suzuki just sustained our hopes of continued Shenmue regardless.
KOM AN SEGA, slutt å føkk med oss. Har ventet i en evighet på Shenmue 3 allerede.
Fikk nesten lyst å fyre på Shenmue 2 nuh
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#3
Så dette er egentlig bare den samme historien vi har hørt før?
 

Novastrum

Feminist-elitist
#4
Jeg ser etter mannen som drepte faren min, har du sett ham?
 

Kilik

Lokal moderator
#5
Har du sett en svart bil kjøre forbi her? Har du sett menn i svarte dresser?

Orker ikke glede meg før jeg hører noe mer substansielt. Ti år siden Shenmue II i år. Får finne fram Dreamcasten igjen.
 
#7
Er det noe Duke Nukem Forever har lært oss så er det at det finnes alltid håp om det så skal ta 10-12 år. Så jeg gir ikke opp håpet riktig enda =D
 
#8
Gaffeltrøkk-stream krever masse bra skitprat under de mer monotone delene, men det kunne absolutt blitt fett om dere sosa bort litt ekstra tid i verdenen istedenfor å hele tiden gå critical path.

Ellers så er det interessant å tenke på hva et Shenmue-spill ville blitt i dag. Om det skjer vil jeg tro at scopet blir mye mindre, men Suzuki har vel uansett sagt at denne delen vil være mer "personelig"?
 
#9
Hva legger du i at scopet blir mindre ? Mener du mindre open world og mer linært eller ? Utdyp gjerne :)
For det første så håper jeg at hvis Shenmue 3 blir laget så får vi orginal tale med subtitles. Foretrakk det fremfor den engelske dubben som ble noe ufrivillig komisk til tider. Sånn ellers har jeg ingen behov for at Shenmue 3 skal sprenge alle rekorder når det kommer til store områder og byer. Men stemningen må være intakt med tanke på musikk/storytelling, fightingen må ikke forenkles og det må vare mer enn 6-7 timer. Har egentlig ikke tenkt så mye på hva jeg ville forventet at Shenmue 3 hvis det noen gang kommer til denne eller neste generasjons konsoller. Men kverna har startet :)
 
#10
Shenmue I og II var vel ganske overlegne hva mengde med innhold angikk i sin tid? Hvis Shenmue hadde et budsjett på 47 millioner dollar den gangen, tenk hvor dyrt det ville vært å lage det samme spillet med dagens grafikk-standard. Tror det var produsenten av Final Fantasy 13 som sa at mye av grunnen til at spillet er så lineært som det er, var at de ikke kunne bruke massevis av tid og penger på å lage grafikk som x antall kunder aldri kom til å se. Hvis Shenmue 3 faktisk ender opp med å skje, så er de nok nødt å kutte litt tilbake på flere aspekter av det gamle designet. Eller lage det til Wii :p

Det kan dog være at dette var tilfellet uansett, for som jeg sa så mener jeg at Suzuki prata om at spillet skulle ha færre karakterer og steder, men større fokus på hver personlighet og detaljene i disse områdene. Høres ikke så dumt ut, spør du meg.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#11
Det som er helt sikkert er at vi savner virtuelle spillehaller i omtrent alle andre open world spill.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#12
 
#15
Tror jeg ville syntes at Shenmue var mer interessant enn superbra om jeg spilte det for første gang i dag. Yakuza har jeg dessverre ikke spilt :I
 

Lodin

Der Waaaah
#16
For meg har det mye med at Ryo er en assburgete fisle mens Kazuma rocker shit på manndig vis. Det og kampsystemet i Yakuza stort sett er mye bedre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Pluss at Yakuza er den eneste serien som har tatt konseptet fra River City Ransom videre. Et bra serie.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#18
Pluss at Yakuza er den eneste serien som har tatt konseptet fra River City Ransom videre. Et bra serie.
Mulig jeg er på tur nå, men er det det fantastiske NES-spillet som kom ut i Europa under navnet Street Gangs ?

Er forsåvidt litt gira på Yakuza 3 (og 4 når det kommer), bare aldri fått somla meg til å skaffe meg det. noen som vil kvitte seg med det til en grei pris, til PS3?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Mulig jeg er på tur nå, men er det det fantastiske NES-spillet som kom ut i Europa under navnet Street Gangs ?
Du er ikke på tur, det er helt riktig. Street Gangs finnes til og med på Wii Virtual Console nå om da'n.

Yakuza 3 ble vel aldri trykket opp i noe voldsomt opplag i Europa, men Amazon har noen nye eksemplarer til litt over tohundrelappen og VGPlus har det til noen få kroner mer hvis du ikke finner det brukt. Jeg veit iallfall at jeg ikke er interessert i å selge mitt eksemplar, delvis fordi jeg bare såvidt har spilt det. :(

Skal ta det igjen i løpet av våren, da.
 
#20
Yakuza tilfredstilte på langt nær min tørst på et nytt Shenmue spill. Yakuza var gjennomsyret av middelmådighet og føltes som et rent fabrikkprodukt, men Shenmue oste av utviklerenes lidenskap til å lage spill. Spillte gjennom det første Yakuza, og har egentlig hatt planer om å fortsette å spille gjennom serien, men det kan aldri under noen omstendigheter erstatte Shenmue.