Signaturbegrensninger

Scary Paladin

Ukjent herremann
#1
Det har nå blitt innført et script som advarer dere hvis dere har for store signaturer. Det fungerer slik:

- Hvis vi tar utgangspunkt i bredden vil bilder ha en maks grense på 80*400 piksler. Dette gjelder også for tekst, men tekst har fordelen at dere kan bruke mellomrom. Så dette:
<----------------------------------400px----------------------------------->

og dette:
< - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 400px - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - >

teller som 400 piksler.

- Høyden på 80 piksler utgjør det samme som 5 linjer tekst i normal størrelse.

- BB koder: hvis dere vil buke BB-kode til å lage ting som hyperlenker, vil kun det som vises i signaturen bli begrenset.

Eksempel: en hyperlenke lages først ved å skrive hele adressen (http://www.spillegal.no/forum/), så en tittel (Spillegal).

Alt i alt vil den se slik ut:
Kode:
[url=http://www.spillegal.no/forum/]Spillegal[/url]
Siden kun "Spillegal" vises i signaturen vil dere ha muligheten til å lage mer enn kun èn hyperlenke hvis adressen skulle være lang.

- Hvis dere vil ha bilde og tekst eller flere bilder må alt dette passe til kravene. Hvis dere har brukt 40 piksler i høyden til tekst eller et bilde kan dere ikke ha mer tekst eller et bilde til som er høyere enn 40 piksler.


Dere som har godtatt de nye reglene har til førstkommende mandag til å få orden på signaturen deres. Hvis ikke alt er klart innen mandag vil dere få en advarsel! Vi tar også forbehold om at vi kan slette signaturer uten advarsel hvis de er støtende for andre personer eller yngre brukere.

Tråden blir oppe en stund så dere kan spørre hvis det er noe dere lurer på. :)


Hvis dere opplever noen problemer med dette, er det bare å sende meg en PM så skal jeg se hva jeg kan gjøre.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#2
Jeg skjønner begrensningen i bredden på bilder, men hva er problemet med å fylle linja ut hvis det er tekst? Linjene deles opp slik at det blir for mye i høyden når det scriptet du har laget vurderer størrelsen på signaturen, men på forumet vil jo sammenhengende tekst komme på én linje. Er det mulig å skille mellom tekst og bilde i scriptet sånn at det reagerer på bredde og høyde med bilder og kun høyde hvis det er bare tekst?
 

Sancti

Terrorkatt
#3
Sånn halvveis relatert; har man mistet muligheten til å redigere avatartittelen selv, eller er jeg bare for trøtt til å huske hvor de innstillingene ligger?
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#4
Houseman: Jeg og Endre så på dette problemet og ja, det er sikkert mulig. Men for å være helt ærlig er ikke jeg den beste i verden i scripting. Faktisk så er jeg ikke så stor fan av det i det hele tatt. Uansett, når jeg testet variasjoner av setninger som ble 400px i bredden mente både Endre og jeg at det bør være nok plass til å skrive informasjonen man trenger. Det er ikke å skjule at vi så på dette som et lite problem, og jeg skal se mer på saken senere. Men akkurat nå får det holde, så kan du skrive ned informasjonen i signaturen på en annen måte i mellomtiden.

Sancti: Ja, dere har mistet de rettighetene.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#5
Hvis det ikke lar seg gjøre å lage et mer avansert script stemmer jeg for å ta bort breddebegrensningen helt og bare konsentrere seg om høyde. Den signaturen Psycho Mantis hadde før med en Last.FM-tabell til venstre og et Chelsea-bilde til høyre på samme linje viste at det kan se nøkternt og stilfullt ut selv om man bruker hele bredden, så lenge man begrenser seg i høyden. Når man forminsker et signaturbilde til å passe innenfor rammen på 80 piksler, skaleres jo dessuten ofte bredden tilsvarende, og problemet løser seg selv.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#6
Men da oppstår problemet om at vi må passe på at folk ikke overskrider breddegrensa og det var akkurat dette som gjorde at vi bestemte oss for å faktisk bruke scriptet. Hva er vel poenget med begrensning en vei når folk bare kan bruke bredden? Slik vi så det var alternativene at det enten gikk alt automatisk eller at moderatorene sjekket det. Når det gjelder skalering av bildene er det ikke alle som skalerer både bredde og høyde. Grunnen til at vi er så pirkete på størrelsen er at vi også vil ha det rent og pent.

Nå husker jeg ikke signaturen til Psycho Mantis, men hvis den ikke kan brukes, er det bare å forminske et eller begge bildene så de passer grensene. Som sagt: flere bilder er lov så lenge grensene blir holdt, så han kan f.eks bruke to bilder på 80*200 ved siden av hverandre. Om det er mulig å ha mellomrom mellom bildene har jeg faktisk ikke prøvd, men jeg går ut ifra at det er greit siden det ikke reageres på ellers. Kanskje litt rotete, men klokka er jo snart fire. :p
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#7
SITAT(Scary Paladin @ 13.04.07, 03.50) 60827
Hva er vel poenget med begrensning en vei når folk bare kan bruke bredden?
[/b]
Poenget er at bredde ikke er like forstyrrende som høyde (jeg er ganske sikker på at den nevnte Last.FM-/Chelsea-signaturen var bredere enn 400 piksler, men den opplevdes ikke som prangende eller forstyrrende og jeg kan ikke huske at noen klagde på den (det gjorde de derimot når medlemmer brukte Last.FM-bilder på mer enn 80 piksler), fordi bildene var plassert ved siden av hverandre og ikke under hverandre), og at det føles litt urettferdig å måtte begrense seg til tre linjer (som jeg må med den signaturen jeg har nå) hvis man bare har tekst fordi linjene deles opp i den boksen man må holde seg innenfor når man redigerer signaturen, men holder seg pent på samme linje når signaturen vises under innleggene. Hvis vi får lov til å ha fem linjer med tekst vil jeg gjerne ha muligheten til å bruke de fem linjene, framfor å presse teksten inn på to eller tre linjer for å få plass i bredden. Seks linjer lang setning, vær så god. :p

Men jeg skal ikke insistere på dette, jeg ville bare påpeke det lille problemet og undersøke muligheten til å få gjort noe med det. :)
 
D

Doctor Downs

Gjest
#8
De tok Mikke! Noen som vet om et program jeg kan endre strørrelse på GIF-animasjoner med?

Jeg fikk forresten melding om at linken til der jeg måtte skrive under på reglene var død når jeg skulle poste der, så jeg tar meg friheten til å skrive her mens jeg venter på at noen henviser meg til en ny adresse. Duh.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#9
Houseman: Og der er vi inne på temaet med folk som bruker 800*600 oppløsning mot de som har større som f.eks 1600*1200 og føler for å bruke tja 1000 piksler til bredde i signaturen. Overdrivelse i massevis ja, men poenget står og jeg går ikke mer inn på akkurat dette fordi det vipper i grenseland.
Du er sikkert ikke alene om å mene at det er litt urettfedig. Eksempelvis er må de som har "feil" type gamercard i signaturen bytte fordi den er hva... 50 piksler for bred? Og de bruker ikke hele høyden en gang. Igjen: dette ikke er glemt og jeg skal se mer på saken etter jobb.

Aquila: Imageready kan redigere gif animasjoner. Det er sikkert en snill person her som kan redigere, hva du nå enn vil redigere hvis du spør pent. Uten å vite hvilken link som er død, går jeg ut ifra at alt er greit nå? Siden du kan poste her og er medlem og greier.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Ang. det der med for brede gamercards, så er det faktisk ikke verre enn å velge et skin hos MGC som gir mindre bilde. Når grensen har blitt satt, er det dummeste man kan gjøre å tillate ting som ligger litt over fordi "å hære gud så tæjt ær jo barre 25 px fårr my jo!!!!111!".
 
#12
Kjapt spørsmål; hvorfor kun 400 i bredde? man kan jo ha fine signaturer som fint for plass på siden i opp til 6-700, om ikke mer.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#14
Ett rask sp til her. Hvis sånna bildesigger er for drittunger.. Hvorfor ikke bare forby det, sånn som derer gjorde før i tiden? Så slipper man jo alt dette bryet med disse grensene.
 

Endre

Ødela forumet
#15
Kjapt svar: Store bildesignaturer er for drittunger, men de mindre (eksempelvis Gamertag- eller Last.fm-greiene) kan være litt nyttige. Capisce?
 
#16
Gud forby tøffe signaturer over 400 pixler lange altså?

(For the record er "wow addict" fortsatt tilstede fordi bla. Thomas hater den)
 
#17
Signaturen min har en bredde på 450px, Men, jeg har ikke fått noen slik endring på den. Betyr dette at jeg slipper å skifte den ut, eller er jeg pent nødt til å fjerne den?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Du kan jo gjette. :p
 
#19
Haha, take a guess!

Men, min signatur som jeg har hatt i 4 år er blitt for stor...
 
#20
Kan noen bare slette min bruker fra dette forumet? Når jeg har brukt den samme signaturen de siste fire årene uten problem så kommer dette greiene her, alså .. jeg prøver ikke å sette meg selv over de nye reglene, men fælt så proft alt skulle bli, nå har jeg fjernet tre linjer av mine favorittsitater og enda! er det for stort og jeg vil beholde de siste tre. Sånn gikk det.


Edit : En eller annen mod fikset det tydligvis slik at signen ble tettere inntil hverandre, når jeg prøvde på det så så det bare søppel ut, men jau .. da er alt i orden selv om jeg kommer til å savne det siste Duke sitatet.