Sony og Nintendo i nytt patentsøksmål

Scary Paladin

Ukjent herremann
Ja, da var det noen som prøver seg igjen. Nå er det Copper Innovations Group som saksøker både Sony og Nintendo for brudd på "Hand Held Computer Input Apparatus and Method" patenten som dekker en metode for å koble til utstyr til et system og sortere de etter et hardware IDnr.

Sony blir saksøkt for Sixaxis kontrollen og Blu-ray fjernkontrollen, mens Nintendo blir saksøkt på grunn av Wii kontrollen og Nunchuken. Ser i mellomtiden ut som Microsoft har sitt på det rene.

I tilegg til penger og shit vil Copper Innovations Group at de saksøkte skal dekke saksomkostninger og permanent forby begge parter i å bruke patenten mer. :doh:

Kilde: Gamespot

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg kan garantere deg at Copper Innovations Group gir satanfaen i gamermiljøet og bryr seg mer om penger.

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Spoiler: Copper Innovations Group er ett holding selskap registrert på Cayman island. Sånne patent søksmål skjer støtt og stadig borte i junaiten, det finnes selskaper som lever av å registrere patenter i hytt og pine og så saksøke andre selskaper som "bruker" deres teknologi.

Lodin

Der Waaaah
Og her har vi hovedproblemet med de utdaterte patentlovene de fortsatt kjører i statene. Hadde dette vært i hvilket som helst annet vestlig land med lover oppdatert fra før bilen ble funnet opp måtte disse dassapene kunne bevist at de har gjort et minimalt forsøk på å gjøre noe ut av denne patenten selv. Hvis de fek.s kunne vist til at de representerer et lite firma som på 80 tallet fant opp dissa greiene og prøvde å lage en fjernkontroll som så feila hadde det vært greit, men det er det ikke. Skal vedde på at det eneste dette Copper Innovations Group bruker dagene på er å patentere dritt så de siden kan saksøke folk.
Det verste er at Nintendo og Sony sansynligvis kommer til å betale dem utenfor retten for å bli kvitt hele møkkasaken.

CyberK

Finner ikke på noe.
Nå vet ikke jeg hva detaljene i søksmålet er, men Sony bruker da vitterlig Bluetooth til sakene sine? Det måtte jo bety at enten er det intet grunnlag for søksmål, eller så er det en hel gjeng med folk som venter på å bli saksøkt, for å si det mildt.

Om de bruker Bluetooth eller ikke har fint lite å si. Poenget her er informasjonen som blir sendt når du bruker kontrolleren, ikke måten den blir sendt på.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Overgeneraliserte og vage patenter er noe skrot, men programvarepatenter i sær er Satans verk. Hvis man kan leve med at ens kortsiktige grådighet står i veien for videreutvikling og framskritt, så får man gjøre det så lenge man kan og dø alene og tom. :argh:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jau. Nintendo har f.eks patent på "Z-targeting", noe som gjør at tidenes beste lockon-system for slåssing kun finnes i Zelda-spilla. :(

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
...Og Metroid Prime. Men ja, er skrot som det der jeg snakker om. >_<

Remedy patenterte blant annet Bullet-Time, mener jeg å huske. Stoppa dog ikke folk fra å bruke bullet-time og bare kalle det noe annet. :p