Sony viser hvem som er sjefen!

SHDR

Gullmedlem
#1
Ifølge siste utgave av Edge viser det seg at også SKJERMENE på PSPene som ble vist frem på E3 var noe helt annet enn de som ender opp på enhetene. Den ekstremt lyssterke skjermen er ikke noen hvilken som helst LCD, det er en dødelig dyr spesialskjerm, med en enhetspris på over $500, med andre ord rundt 3700 kr. Dersom PSPen skulle selges med denne skjermen ville enhetprisen raskt kommet opp i 8000 kr. stykket, hvilket er mildest talt uakseptabelt. Den ferdige enheten vil derfor komme med en langt billigere og konsekvensielt også dårligere skjerm.

Det viser seg også at japanske spillutviklere finner PSPen lite attraktiv å jobbe med, siden det fortsatt ikke er klart om den kommer til å ha batterilevetid utover de spekulerte 3 timer. Det legges press på Sony av filmindustrien for å få batterilevetiden opp OVER 2.5 timer, for at det skal være noen vits å ha enheten som multimediaboks. Hvor mye levetid batteripakken legger til er foreløpig ukjent.

Dette kommer til å bli interessant ... Men det mest interessante er at ALT Sony har presentert av PSPen har vist seg å være løgn og falske kjøpsargumenter. Fullstendig misledende PSPer ble presentert som det endelige produktet på E3, uten noen informasjon om at enhetens skjerm ville byttes ut, at det var en emulator-boks koblet til alle PSPene, og at størrelsen i beste fall var i nærheten av enhetens endelige størrelse. Ingen batteripakke ble vist frem, heller, og jeg finner det hele SVÆRT suspekt. Dette blir mye som om Peter Jackson hadde lovet tre LotR-filmer, og presentert tre 45-minutters filmer som resultat. Kort sagt: uakseptabelt. Er kjøpere og presse så naive at store aktører som Sony kan lyve til dem uten at noen gjør noe med det, og uten at det skader deres anseelse på noen måte? Hvor er respekten for forbrukerne?
 
#2
Nå fikk jeg enda mindre lyst til å kjøpe PSP. Jeg lurer på hvordan spillene blir med de "dårlige" skjermene. Jeg føler meg rett og slett lurt av Sony.
 
#4
Virker nesten for dumt til å være sant. Sony har ligget på Spill toppen
siden PSX kom og jeg tviler på at de gir ut noe så idiotisk etter
hva de har sett tidligere i bransjen. Er de så dumme?
 

SHDR

Gullmedlem
#5
Kun tiden vil vise. Husk: håndholdte konsoller er et nytt marked for dem. De har nok foretatt markedsanalyser, et cetera, men de har gjort et par grove feil. De feilene er vel først og fremst UMD, batteripakken og ATTRAC3. Dette koster dem gadget-markedet, og det vil koste dem gamer-markedet som ikke vil betale for verdiløse funksjoner.

Selv om det jo er fullt av suckers i verden ...
 
#6
Dette med batteripakken på armen virker nesten som slike vanngadets
som fantes da jeg var liten. Helt latterlig.
 
#12
Virker som om Sony sliter litt her ja. At skjermene kostet mye, kom ikke på meg som en overraskelse. Skjermen blir vel ikke bare dårligere, men den blir vel også mindre regner jeg med. Alikvel tviler jeg på at Sony vil minske størrelsen på selve maskinen, som er etter min mening, for stor.

For meg har alltid PSP blott vært en spechore, som prøver å appelere til alle som kun bryr seg om sepcs. Kanskje derfor de kjørte den overdrevende E3 visningen?
 
#14
Tror jeg holder meg til den billige DS og spillene det ryktes skal komme på rundt 200 kr ifølge ITavisen.
 
#16
Koster ikke skjermene til DS noe særlig. Kan det være snakk om no
særlig kvalitet da. Med deres to skjermer, burde det også koste.
 

Lodin

Der Waaaah
#17
Bwaa Haaa Haaa, bare vent å se, jeg lover at DSen ikke kommer til å ha noen form for backlighting. Det får vi først i DS2!
 
#20
DSen som ble vist frem på E3 i år har backlight. Så er det bare å håpe på at Nintendo ikke tar en "Sony" og offentligjør at hele E3-DSen var en oppshina og hype skapende prototype.

Når det gjelder kvaliteten på DSens skjerm, virker den helt ok etter hva jeg har sett fra E3. Jeg tror ikke den er så bra at man fint kan spille med sola som skinner midt på skjermen, men kvaliteten virket ganske bra.