spørsmål og svar fra brukerne.

Status
Stengt for ytterligere svar.
#1
hei dette er et emne mange kanskje har savnet.? her kan du få svar på forskjellige ting som omhandler kjøp og salg og bytte forumet.

eks på spørsmål kan være: hvordan sende det du har byttet til hverandre.

svar. først må du ha adressa til den du skl sende tingene til. så skriver du dette på pakken /brevet og sender det i posten. alt under 1 kg koster 25 kr eller noe slik.

her er det brukene som svarer på hverandres spørsmål.
 
#2
Ikke vondt ment, men er dette en spøk...?
 
#3
bare lurer hvordan andre som har gjort kjøp/salg å bytter på spillegal gjennomfører det?

oppgir dere kontonummer å får penga rett på konto...
eller er det penger per brev til postkassa...

sender dere pakker i postoppkrav åssåvidere?

lurer vel i bunn å grunn på vordan dette fungerer?

en kompis av meg som mottok avispapir i posten når han handlet via qxl, å det er jo aldri morsomt...
 
#4
Hvordan man handler/bytter er jo opp til deg selv (og den du forhandler med). Det kommer ann på hvor mye du velger å stole på den andre personen. De fleste som handler på spillegal er jo seriøse, så jeg tror ikke noen her går inn for å lure deg. Men hvis du er i tvil så send ting i oppkrav. Det blir noe dyrere, men da vet du i alle fall om du får pengene før du gir fra deg varen.
Det kan jo også hende, som du sa, at man motar noe som ikke er det man forventet. Da kan du også prøve å gjøre så du motar varen først og så betaler (hvis du er en ærlig sjel) ;)
 
#5
En annen ting du kan gjøre når du mottar en pakke i oppkrav er å åpne den på postkontoret og la en postansatt se at du mottar det du forventer (Har gjort det selv).

Du får ikke igjen pengene hvis pakken f.eks kun inneholder en avispapir, men da har du ihverfall en vitne og kan anmelde forholdet!
 
#6
Opprinnelig skrevet av Dante@26.04.2004, 17.02
Ikke vondt ment, men er dette en spøk...?
nei dante det er ikke alle som er like smarte som deg vettu.... kan bli nyttig skl du se
 
#7
wser du swepps trengte hjelp... ha hva sa jeg... dante
 
#9
Opprinnelig skrevet av Revan@26.04.2004, 20.15
Hvordan sender jeg pengene?  :huh:
Noen foretrekker konto, andre pengene i brev..
Eller postoppkrav.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#10
Opprinnelig skrevet av Revan@26.04.2004, 19.15
Hvordan sender jeg pengene?  :huh:
Bruk enten kontooverføring, sjekk eller pakk spenna i en konvolutt og send dem på posten.

Hint: det siste er ganske risky, mange tyver som jobber på posten... :ninja:
 
#11
okey, man må stole på hverandre å det finnes ingen ``foolproof`` måte å gjøre handler på... greit, da kan jeg det...

takker... :)
 
#12
Opprinnelig skrevet av Scwepps@27.04.2004, 09.46
okey, man må stole på hverandre å det finnes ingen ``foolproof`` måte å gjøre handler på... greit, da kan jeg det...

takker... :)
Kan jo møtes i byn da vettu.. :unsure:
 
#13
Opprinnelig skrevet av $_m_n+26.04.2004, 18.26-->
<!--QuoteBegin-Dante
@26.04.2004, 17.02
Ikke vondt ment, men er dette en spøk...?
nei dante det er ikke alle som er like smarte som deg vettu.... kan bli nyttig skl du se [/b]
He he. Beklager da :)
Tenkte liksom at folk flest fremdeles visst hvordan dette med å sende brev og sånn fungerte selv om sms, mail osv har tatt over ganske bra.
Og spørsmålet var forresten ikke ironisk ment ;)
Men det er bare bra hvis noen får bruk for et sånt emne.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.