[PC] Spaceman, I always wanted you to go into space, man: Sid Meier`s Civilization: Beyond Earth

#1
Året er 2XX4. Fiteria har falt, menneskene må trekke ut i verdensrommet til nye solsystemer og planeter for å berge sin eksistens og bygge opp et nytt samfunn.

Dette er vel bare forsmaken på det vi får oppleve i Civilization Beyond Earth nå som Sid Meier er på farta igjen for å ta over livene våre. Ikke at jeg klager, for dette blir å eie.



Civilization i verdensrommet, trenger jeg si så mye mer? Civ5 er et favorittspillene mine, og Alpha Centauri spilte jeg ikke så mye (jeg var 13 år og idiot) så dette er en kjærkommen greie for oss som er glade i civving og sci-fi.

Spillet kommer i høst til datamaskinen din, så da er det på sin plass i å spekulere og drøfte hva vi har i vente.

Firaxis announced Civilization: Beyond Earth. It's a new Civ game inspired by their sci-fi strategy classic Alpha Centauri. Beyond Earth is currently planned to launch this year on the PC. According to Game Informer: 'Beyond Earth presents an opportunity for Firaxis to throw off the shackles of human history and give players the chance to sculpt their own destinies. Civilization games typically have a set endpoint at humanities modern age, but Beyond Earth has given Firaxis the opportunity and the challenge of creating a greater sense of freedom. ... The five different victory conditions that represent that next major event in human history are tied to the new technology web. At the start of the game, players will choose leaders and factions (no longer bundled with one another) and choose colonists and equipment to settle the land. Once descending from orbit, the technology web allows players to move in a number of directions.
  • Vil spillet ha rom-barbarer?
  • Hvor mange obskure sci-fi referanser kommer vi til å oppleve?
  • Vil vi få en litt mer velfungerende multiplayermodus enn i Civ 5?
  • Kan jeg starte en sivilisasjon av intergalaktiske jøderomreptiler?
Day One sier bare jeg. Kroppen er klar!

 

Lodin

Der Waaaah
#2
Noe de snakka om på Idle Thumbs og jeg og kom på at hadde vært fett var om Firaxis kunne kopiert Paradox litt. De har en greie hvor man kan starte å spille Crusader Kings 2 og når det slutter kan man ta saven videre til Europa Universalis IV. Hva om man spiller en mode i Civ 5 hvor det eneste målet er å nå space age og så fortsetter med de samme faksjonene og diverse stats i Beyond Earth? Det hadde eid.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Bare mennesker altså? Ingen dueller med Spock eller andre Vulcanere eller Klingonere generelt? Noice!
 
#10
Kroppen min er så innmari klar.
 
#12
Ikke mange dagene til dette kommer ut, og jeg kjøpte det nå nettopp til den nette pris av $38 fra Greenmangaming.com. Jeg hadde ikke bruker der fra før, så jeg registrerte meg i går og i fikk i dag en e-post med en voucherkode som gir 23% rabatt på en rekke dataspill, deriblant Beyond Earth. Rundt regnet 249 kroner syns jeg er en brukbar deal som jeg syns det er verdt å tipse om. Så sånn er det.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#13
Ligger som regel alltid en voucher ute som alle kunder kan bruke. Det gjorde det nå og, og prisen blir da $40. Rett under 260 NOK altså. Blir å cawpe.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#14
Finnes det noen eksempler på at folk har fått Steam-kontoer bannet pga. kjøp fra greenmangaming?

On-topic; gleder meg stort til Beyond Earth. Civ V var det første Civ-spillet jeg satt meg inn i og opplevde flere vakre "å faen klokka er fem må dra på jobb om tre timer"-moments.
Ser (ikke) frem til å oppleve dette igjen.
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Har ikke brukt dem, men jeg troo~r GMG er en av de sidene som selger keys som ikke er shady. Ble det ikke starta som en del av Penny Arcade og så fasa ut til eget firma?
 
#16
Har heller ikke brukt dem før, men har alltid hatt inntrykket av at GMG er legitime greier. De er altfor store (såvidt jeg kan se) til å være en sånn luguber greie man blir banna for å bruke.

Spent på hvordan mulitplayermulighetene er i dette. Syns det var forbanna kult å multiplaye Civ5 med folka her, men problemet ble at det ble altfor klønete og tidkrevende. Vet ikke om det er mulig å gjøre så veldig mye med det egentlig? Snakker vi PBEM?
 
Sist redigert:

CockMcBalls

El Sabor Professional
#17
Jeg har brukt GMG en hel haug, og i mange år - aldri blitt b& fra Steam. Et anekdotisk bevis på at sida er legit der altså.
 
#18
GMG er en av sponsorene til spillforeningen jeg er med i og har vel vært det i noen år nå. Kjøpt mye gjennom de, så virker rimelig legit.
 

Lodin

Der Waaaah
#19
Myste litt rundt nå og de kan umulig være annet enn legit all den tid de drives fra London og har sponsorer som Sega, Squenix og Bethesda klistra på forsida. Finner dog ingen info om hvorfor spilla ofte er så mye billigere.
Regga meg uansett bare fordi.
 
#20
Mens vi snakker GMG fikk jeg en ny mail fra dem nå med en 25% rabattvoucher som er gyldig på hele PC-sortimentet (inkludert forhåndsbestillinger) og hvis man bruker den på en av de utvalgte titlene får man en ny voucher på 23%. Så joda. Da må man bare kjøpe flere spill da. (kjøpte FM15 til 240 kroner\m/ )