[X360] Spelunky (og på PC)[det nye Meatboy og Trials]

Lodin

Der Waaaah
#1

NOW IT'S 2011

Så ja det er faktisk 2012, men spillen er her. Og den er akkurat like forbanna jævlig som i 2008!
I Spelunky er man en liten Indiana Jones som bare skal nedover koste hva det koste vil.
Og det er hele spillet. Grav ned og grav dypere. Og dø av all jævelskapen dette faenskapet av et spill har på lur.
Nå er det som traileren og tittelen forteller slippi til 360 så vi kan dø på akkurat de samme måtene bare i "HD".
Men men, konsollversjonen har ikke bare ny og pen grafikk, den er og no jævlig pussa på. Ikke bare sitter kontrollen perfekt, men man kan og unlocke nye verdener hvor man må krabbe gjennom ræva til en diger mark for å unlocke Meatboy som spillbar karakter! Meatboy!
Jeg sier egentlig ikke så mye om gledene som er å finne ut av dette spillet fordi dere fortjener å oppdage dem selv.
Orginalen finnes forøvrig her, men den erke mye bra nå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Lodin tar feil når han sier at originalen ikke er mye bra nå, forøvrig. Det er bare det at Spelunky til Xbox 360 er så mye bedre. Hvor mye bedre? 10/10 bedre, ifølge Eurogamer. Enig der, forøvrig. Kjernemekanikkene er stort sett de samme, men det er faktisk enda mer stæsj i 360-utgaven og det innebærer at du fortsatt oppdager nye ting etter at du har spilt tre hundre ganger. Driver og spiller det akkurat nå, jeg ligger bare litt over ti tusen poeng bak Lodin på leaderboards så her må jeg henge i. Og, spillet er verdt å kjøpe for musikken aleine. Komponert av Eirik Suhrke, som jeg er rimelig sikker på at er nordmann (han står i katalogen og herregud han heter Eirik), og mannen som mekka musikken til Super Crate Box og Radical Fishin'. Akkurat nå nikker jeg i takt med den ene hulemusikken, som blant annet har Nintendo-synth, gamle Soundblaster-pads og Seinfeldt-bass.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Har sett no LPings av orginalen nå (som jeg spilla altfor lite av) og ja, den nye musikken er mye bedre. Selvom alle gamle fans ser ut til å hate den.
I dag var en skikkelig dårlig dag for 'lunking. Kom bare til jungelen en gang og spawna rett ved et vepsebol jeg ikke kunne unngå. Innså at det bare ikke kom til å gå. Hadde web-pistol, sticky-bombs, kappe og kompass også. :sukk:

Men men, noen protips som denne versjonen ikke nevner:
Man kan slenge tau nedover ved å holde ned og trykke Y. Kan komme godt med. Taua skader og fiender når man slenger dem opp og kan være en kriseløsning.
Man kan krype utfor pilskytere uten at de går av om man ikke har noen måte å løse dem ut på.
Man kan gå på pigger og tilogmed hoppe fra dem. Kun om man lander på dem at de er farlige. Man kan og krype ned på dem fra en avsats en blokk høyere.
"Dødeversjonen" av jungelen er en velsignelse i forkledning. Om man
sprenger gravsteinen med Ash på
får man ei hagle. :p
Likeså er snakepits fine å klatre ned. Sprenger man
bunnen
får man alltid en hakke.
Man kan lett stjele fra butikken. pisk alle items ut av den så blir ikke eieren sinna.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#4
Dette har jo fått en del hype så lastet ned trialen, spilte de tre tutorialbrettene og dette virker jo veldig gøyalt, nesten overrasket over at det ikke har fått mer oppmerksomhet her men gleder meg til å få satt med ned med mer.