Spill gjør oss sinna og stuff

oma

Village Drunk
#1
Noen andre som har kommet over denne undersøkelsen? Begynner å bli ett par uker siden denne dukket opp på en eller annen nettkilde jeg ikke husker igjen nå, men jeg snasket med meg PDF-filen som viser studiene.

Linkus: http://www.psychology.iastate.edu/faculty/caa/abstracts/2010-2014/10ASISBSRS.pdf

TL;DR, voldelige videospill gjør oss mer aggressive, i motsetning til hva tidligere studier viser; noe denne undersøkelsen kritiserer for å ha for små sample sizes uansett. Noen som finner store feil i undersøkelsen? Jeg skummet gjennom deler av konklusjonene de trekker uten å finne store overtramp, men så har jeg ikke akkurat noen bakgrunn for å kunne spotte slike ting åpenbart uansett.

Hva sier folket? Blir du aggressiv av voldelige spill?
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#2
Jeg blir aggressiv av dårlige spill/spillere.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#5
u just mad cuz Gabe stylin on u
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#7
Håper det tar så lang tid fordi det blir en skikkelig pangavslutning på historien og bundles med Portal 2: The Portalening.
 

oma

Village Drunk
#8
Hadde trodd folk her hadde litt meninger om dette?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#9
Nei, jeg blir ikke sinn av voldelige spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Hadde sikkert orka å mene noe om den hvis jeg ikke hadde lest den midt på natta etter noen pils, og den ikke var skrevet på sånn krampeaktig akademisk mongospråk hvor intelligensen hos forfatteren tydeligvis øker i takt med antall fremmedord som strøs. Uansett mener jeg å ha registrert at det er snakk om en drøfting av en ny meta-analyse av eksisterende undersøkelser, eller tar jeg feil? I så fall dreier det seg om et forslag til en ny måte å tolke resultatene av andre undersøkelser på for å komme fram til et mer nøyaktig resultat. Eller så er jeg bare teit.
 
#12
jeg blir sint av farmville om det telles.
 
#13
Ble sinna av Picross 3D her om dagen, og det er jo som kjent eit forjævlig voldelig spel.

Jatta. Trur nok dette heller har med konkurranseinstinkt å gjere. Mennesker er sinte og aggressive uansett kva vi gjer på.
 

oma

Village Drunk
#15
Jeg tror kanskje det er noe i det utsagnet, kan ikke huske at det var nevnt engang i studiet - de få delene jeg leste.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#16
Skytespill og sånt øker adrenalinet ditt mens du spiller det, og det kobles gjerne til aggressivitet. Men jeg føler aldri for å knivstikke noen bare fordi jeg blir eid i Moderne Farfar 2. Som oftest blir jeg bare litt irritert på meg selv fordi jeg lot meg selv bli drept.
 

Lodin

Der Waaaah
#17
Har begynt å ragequite Minecraft i det siste fordi jeg stadig dør av dumme ting og mister masse arbeid. Så ragesletter jeg savefila fordi jeg ikke gidder gjøre all dritten på nytt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
I nyeste infdev kan du jo respawne da. Maks chill, jeg har gravd ut en skikkelig festning i et fjell og rocker jernstøperi hardcore.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#20
Kunne bli sint av spill før i tiden (har vel aldri egentlig herpa noe hardware, men jeg husker Soul Calibur II og Virtua Fighter 4 var ganske kreftfremkallende), nå om dagene glir det veldig lett over fra mild irritasjon til "fuck it, om jeg ikke har det gøy gidder jeg ikke spille denne spillen lenger". Ettersom åra har gått og jeg saktens spiller mindre mister jeg mer og mer tålmodigheten for dritt som ikke gir meg relativt umiddelbar tilfredstillelse. Det er så bortkasta å bli sint på tv-spill. *spille Peggle*

(Nei jeg gadd ikke lese greia i OP-en seriøst hva fan)