Spillegal VS ganon: Mars 2016. Tetraminoer?

En tråd i 'Sosial spilling' startet av ganon, 01.03.2016.

1. ganon

ganon The Boshy

De klossete av dere vet allerede hva vi skal kjempe i. Jeg har lenge hatt lyst til å lage en konkurranse med dette spillet, men det er så mange versjoner at jeg har vært litt på gjerdet angående hvilken jeg burde velge. Jeg vurderte en sær versjon, Nottetris2, som er Tetris med fysikk på blokkene som gjør alt til det glade vanvidd, eller en av de hundre flash/browser emulatorer som finnes. Jeg endte med gratisversjonen på den offisielle siden som er en helt kurant versjon.
    Vi får heller ha en konkurranse i NES versjonen hjemme hos meg ved en senere anledning.

[​IMG][​IMG]

Regler:

1. Du må være et aktivt forummedlem. (Er du ny her, men virker ålreit får du lov til å delta. Bare å spørre meg i tråden eller på PM)
    2. Du må svare innen april.
    3. Du må fremlegge bildebevis.
    4. 5 eller flere må delta for at premier skal deles ut.

Premier:

1.Premie: Slå alle andres highscore og vinn en tegneserie!

2.Premie: Slå alle utenom en og vinn et indiespill på Steam som jeg tror passer til deg!

3.Premie: Delta i konkurrransen og vær med i trekningen av en film!

Jeg kommer til å oppdatere en highscore liste i bunnen av dette innlegget så da gjenstår det bare å ønske alle lykke til!

PS: Lenke til spillet: http://tetris.com/play-tetris/?utm_source=tdc&utm_medium=mnu

High scores:

1. 439550 Yetipants

2. 192333 Jo inge
    3. 129492 Agradula
    4. 112462 Sofie
    5. 82366 ganon

Sist redigert: 02.03.2016
    Yetipants, Agradula, Buggz og 1 annen person ga dette en brofist.
  2. Buggz

Buggz Den 5. beste Forumleder

Inne før Yetifar knuser alle på dag 1.

3. Sofie

Sofie Like my body?

Ah, nå vet jeg hva jeg skal gjøre de neste fire ukene.

Yetipants og Thinaran ga dette en brofist.
  4. Yetipants

Yetipants Mein Gampf Forumleder

Ehe. Glemte å screenshotte før jeg trøkka bækk tu mennju, men dere får andreforsøket mitt så fort jeg har satt opp en Joy2Key-profil så jeg slipper å bomtrykke hele tida.

5. Agradula

Agradula Ridder Jonatann Forumleder

Aha. Så man setter opp gamepad her for å "jukse" seg til seieren? hæh? =D

Yetipants ga dette en brofist.
  6. Yetipants

Å slippe å knote det til med tastatur er vel selve definisjonen på "ikke juks". Uansett da:

Edit: Forøvrig så er dette en ganske kurant versjon av Tetris, uten alt juggelet man gjerne finner i nye utgaver men så klart er den obligatoriske ræva techno-remiksen av Korobeiniki med. Ble spesielt imponert over at man kan stille inn repeat og repeat delay på millisekund-nivå.

Jo Inge ga dette en brofist.
  7. Agradula

med tastatur eller gamepad?

8. Jo Inge

Jo Inge Nei Inge

SOOOOOOOOOOOOON!
    Capture.JPG Capture.JPG Capture.JPG

Sist redigert: 02.03.2016
    Yetipants og Thinaran ga dette en brofist.
  9. ganon

ganon The Boshy

Ny score for meg:

Hyggelig å se at det ser ut til å bli litt konkurranse denne gangen!

Yetipants ga dette en brofist.
  10. Agradula

Men er det lov med gamepad? Er kanskje ikke alle som har den fordelen? jeg vet ikke?

11. Yetipants

Gampepad, seff. Spilte med knaster først og da havna jeg rundt 300K.

Edit: Jeg spiller med gamepad fordi det er det jeg er mest vant med, og det er den måten å spille Tetris på som er mest komfortabel for meg. Så klart har ikke alle den muligheten, men det er ikke akkurat sånn at man blir magisk mye bedre i Tetris av å bruke gamepad.

PS: Et lite protip er å starte på høyere nivå, siden du da får mye høyere multiplikator på poenga dine helt fra start. Aberet er så klart at det går mye kjappere med en gang også, da. =D

PS2: Level 20 er death mode forresten!

Novastrum ga dette en brofist.
  12. Yetipants

Sånn, er for trøtt for noe mer i kveld merker jeg.

13. Agradula

Vel. Det er en ganske jævla stor fordel da, siden man er ikke avhengig av å bevege fingrene like langt og sånn, og vil også tro at de aller aller fleste trykker mye raskere på en gamepad. Det er en grunn til at man ikke spiller Street Fighter eller Tekken med tastatur.

14. Yetipants

Kom deg over 300K så skal jeg begynne å spille med tastatur.

15. Agradula

du får poste bilde med tastatur da vøtt. ;)

16. Terje

Terje mostly harmless

Jeg kommer til å spille med en competition pro USB-stikke om ingen stopper meg. En åtte-veis digital stikke gir mye bedre kontroll enn en liten analogpinne eller retningspadde for min del iallfall.

Forøvrig er den beste tetrisen Twintris til Amiga. To spillere kan spille side om side og seeden sørger for at begge får de samme brikkene i samme rekkefølge og det er dritartig. Og så er det den smudeste tetrisen jeg har sett iallfall. Dessverre ingen video på YouTube med to spillere så dere får denne:

Agradula og Yetipants ga dette en brofist.
  17. Yetipants

Jepp, du fikk meg til å spille Tetris på det ræva lappis-tastaturet mitt, i arbeidstida.

Så nå, da. Nå. Er det snart på tide å vise at man har det i noe mer enn kjeften her. Og du har da en PS4, bare å koble på Dualshock-en og koze seg.

Novastrum, kakarlsen, demake og 2 andre ga dette en brofist.
  18. Agradula

Hei. Jeg tviler ikke på skilza dine. JEG bare synes det blir litt dumt å stille til marathon, men så er det noen som må løpe på pukk og subbus, mens noen utvalgte kan løpe på asfalt. Det er ingen hemmelighet at sånne spill med tastatur ofte er pain. That's all.

19. Yetipants

Så da er vi enige? Bra.

20. Sofie

Sofie Like my body?

Glemte å oppdatere i går kveld:

Buggz og Yetipants ga dette en brofist.

Del denne siden

This site is owned and third-party cookies. If you continue with us we understand that you accept the use of cookies.