Spillegal VS ganon: Oktober-November 2014. King of Kong!

ganon

The Boshy
#1
Etter å ha satt det jeg trodde var urealistiske krav forrige måned blir det denne gangen opp til dere som deltar å sette lista. Tittelen sier alt, og om du ikke har sett filmen som bærer samme navn så gjør deg selv en tjeneste og se den snarest.
Vi skal selvfølgelig konkurrere i denne perlen:



NB! Det er noen endringer fra tidligere konkurranser. Dere får for det første to måneder på dere, mest for at så mange som mulig skal delta og få tid til å gjøre en hederlig innsats.
Premiene blir denne gangen justert etter hvor mange som leverer bidrag, og siden det ikke koster noe å delta denne gangen så er det ikke noe å tape på å bli med. Det vil også bli utlevert premier til andre og tredjeplass om deltakelsen er stor nok!

Reglene:

1. Du må være et aktivt forummedlem. (Er du ny her, men virker ålreit får du nok lov til å delta. Bare å spørre meg i tråden eller på PM)
2. Du må svare innen desember 2014.
3. Du må fremlegge bildebevis.

Dere skal konkurrere i arcade versjonen som jeg viser hvordan dere får tak i på slutten av innlegget. Målet er ganske enkelt. Få høyest mulig highscore!

1.Premie: Vinn en retrokonsoll med et spill! Premie tilgjengelig om minst 15 leverer bidrag.

2.Premie: Vinn et nesten valgfritt retrospill! Premie tilgjengelig om minst 10 leverer bidrag.

3.Premie: Vinn et indiespill fra Steam som jeg velger! Premie tilgjengelig om minst 5 leverer bidrag.

Hvordan får du tak i spillet?

1. Last ned MAME fra her: http://mamedev.org/release.html

Du vil laste ned filen som heter mame0154b.exe.

2. Last ned en ROM av Donkey Kong her:

http://coolrom.com/roms/mame/13334/Donkey_Kong_(US_set_1).php

3. gå inn hvor du har plassert MAME og åpne mappen som heter roms. Åpne notepad filen og skriv inn følgende:

mame.exe
roms\
dkong.zip

4. Åpne MAME.

5. Donkey Kong!

Da gjenstår det som alltids bare å ønske alle lykke til! Etterhvert som det popper inn bidrag vil jeg sette opp en rangering av deltakerne i bunnen av dette innlegget. Jeg oppfordrer alle til å levere bidrag fortløpende som dere får nye rekorder. Jo en siste ting, jeg deltar også.

Til inspirasjon:


Leaderboard:

1. ganon 61700
2. Novatrum 11500
 
Sist redigert:

Novastrum

Feminist-elitist
#3
Does Dolly Parton sleep on her back?

Aka. jepp det funker. Litt usikker på om man må konfigurere det opp første gang i denne versjonen. I så fall starter man MAME/spillet og trykker TAB-knappen på tastaturet for å få opp menyen, og velg "Input (This Game)*" og konfigurer alle knapper som trengs for 1 Player. I Donkey Kong er det vel stort sett opp,ned,venstre,høyre, Jump og Coin 1 som man trenger å konfigurere.

*eventuelt Input (General), men da får man opp en haug med knapper som ikke er relevante for spillet, og det tar litt mer tid å konfigurere kontrollene, dette må man så klart gjøre hvis man skal MAME fler spill uten å konfigurere kontroller manuelt for alle.
 

ganon

The Boshy
#5
Bare for å sparke ting i gang:



Har vært litt for opptatt i det siste til å prøve på dette selv, men gjorde et forsøk nå og feilet miserabel som dere kan se. Det er mange triks man kan ty til for å øke poengsummen som dere kan se i videoen øverst, men jeg må innrømme at det var forsøket på ninja hopp over noen flammer som tok knekken på meg denne gangen.

edit: fikk bittelitt bedre score nå :/
 
Sist redigert:

Novastrum

Feminist-elitist
#6
Sorry, onkel reisende Mac, her må jeg melde tidlig nederlag, selv etter få forsøk.

Synes spillkonseptet i seg selv er kjempeartig og givende, men kontrollen/forsinkelsen skaper for mye irritasjon, og jeg har ikke tålmodighet til å sette meg inn i timingen. Dette er rett og slett veldig langt i fra den responsiviteten jeg er blitt vant med fra mine favorittarkadespill.

Men; jeg er gjerne med hvis det blir en turnering i Bubble Bobble, Rainbow Islands, Snow Bros, Super Pang/Super buster bros. eller andre singlescreen arkadespill, eller arkadespill generelt - bare ikke Pakkuman, med mindre det er Pac-Man Champignong Edition DX.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#7
Jeg har (det som føles som) null i forsinkelse her i gården, så ingen klager på kontrollen. Ellers, dette går faen meg fort etter jeg prøvde NES-versjonen på retromessa forleden. I tillegg er det uhyre mange tønner, noen av de så sleipt plassert at jeg føler det bare ikke er mulig å komme seg helskinnet forbi. Det som tok meg nå var to tønner som kom for tett til å hoppe mellom, men for langt fra hverandre til å hoppe over begge samtidig. Hva gjør man da? Man bare dør.

6500 foreløpig, men blir å øke den scoren drastisk!
 

Novastrum

Feminist-elitist
#8
Jeg var nok ikke tydelig nok der, mener at hoppingen til jumpuman begynner veldig tregt i forhold til det jeg er vant til. Det er svært godt spilldesign på gang, ingen kritikk - men jeg er rett og slett ikke vant til spillet.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#9
Regna med det var det du mente, men jeg kjenner meg ikke igjen siden min Jumpman hopper samme millisekundet jeg trykker CTRL. Jeg bruker forresten 64bit-versjonen av Mame siden jeg har 64bits maskin.

Forsøk #2 (fem seks resets) ga ny pers: 13900. Tre av fire ganger døde jeg på totalt idiotvis (trykket shift i stedet for CTRL en gang f.eks.) så her er det enormt forbedringspotensial!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#10
Har aldri gitt dette mer enn noen få minutter, men skal definitivt prøve å få til noe. Men må istemme at kontrollen føles litt... Bare andreledes enn Super Mario Bros. f.eks.
 

ganon

The Boshy
#14
Game over! Dette slo dessverre ikke an så det ble ingen vinnere denne gang, men frykt ikke, det kommer en ny utfordring om noen få strakser.