Spillegal VS ganon: September 2014. Gods of the arena!

ganon

The Boshy
#1
Det tok sin tid, men nå er det duket for nye utfordringer. Som tittelen tilsier skal vi til arenaskyternes verden og det er min favoritt dere skal få bryne dere på, nemlig:



Dette er et spill jeg regner med at de aller fleste har vært borti, enten på LAN eller på nett. Vi skal ha en liten dødkamp konkurranse hvor målet er å vise verden at du fortjener tittelen, Gud av arenaen!
Måten dere skal gjøre dette på er å bryne dere på de tre øverste vanskelighetsgradene og ikke bare vinne, men også komme unna med alle lemmer i behold så dere kan dele med verden mirakelet dere har utført.

Det var spillet selv som ga meg ideèn, man får små anerkjennelser etterhvert som du dreper uten å dø, og om man mot all formodning klarer å drepe intet mindre enn 25 motstandere uten å bite gresset får du høre at du er "Godlike". Dette er altså det ypperste målet folkens, å bli Godlike på Godlike vanskelighetsgrad. Her er en liten snutt som viser oppsettet dere skal bruke og meg som hopper litt rundt fordi jeg er av den distrè sorten:


Hvis videoen ikke fungerer eller dere hater youtube så legger jeg med noen bilder nederst i innlegget av hva dere skal oppnå og med hvilke konfigurasjoner.

Reglene er nesten de samme som forrige gang:

1. Du må være et aktivt forummedlem. (Er du ny her, men virker ålreit får du nok lov til å delta. Bare å spørre meg i tråden eller på PM)
2. Du må svare innen oktober 2014.
3. Du må fremlegge videobevis.

Jeg håper at så mange som mulig gir det et forsøk, jeg vil påstå at alle som spiller skytespill på PC vil klare dette på masterful uten store problemer.
Kampen skal utkjempes på Deck16, 3 datamotstandere, 10 minutter på å utføre bragden. Redeemer på. Jeg ser helst at jeg får videobevis denne gangen. Hvis noen har erfaring med å ta opp mens de spiller så vil det bli satt stor pris på om dere deler kunnskapen deres under her. Jeg brukte hypercam2, men jeg vet ikke om det er bedre alternativ der ute. Da gjenstår det bare å ønske lykke til!

1.Premie: Bli Godlike på Godlike og vinn et valgfritt spill fra det siste året!

2.Premie: Bli Godlike på Inhuman og vinn et valgfritt indiespill!

3.Premie: Bli Godlike på Masterful og vinn et indiespill som jeg velger!















Til slutt noen tips:

-Skaff deg rustning og mer helse ASAP!
-Lær våpnene! Jeg brukte kun snikskytterriflen pga den dreper på ett skudd så lenge du treffer hodet. Det finnes sikkert flere måter å gjøre dette på.
-Start på en enkel vanskelighetsgrad og sakte øk den etterhvert som du overlever.
-Lær deg hvor alle power-ups er og hvordan du får tak i de!
 
Sist redigert:

Shinra85

Spillegals effort emo
#2
Argh, skulle hatt mus og tastatur så jeg kunne gjort det her. Elsker spillet til døde, men var alt annet enn god i det, men bare tanken på å spille det med et mål for øye hadde eid
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#3
Unreal Tournament lar deg ta opp demofiler mens du spiller, de tar omtrent ingen plass og man spiller de av ved hjelp av Unreal Tournament.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Hvis noen har erfaring med å ta opp mens de spiller så vil det bli satt stor pris på om dere deler kunnskapen deres under her. Jeg brukte hypercam2, men jeg vet ikke om det er bedre alternativ der ute.
Jeg har ikke testa Hypercam, men jeg kan iallfall dele mitt oppsett som jeg er rimelig fornøyd med. Jeg bruker det aldeles glimrende programmet Dxtory, for deg som vil ha en alt-i-ett-pakke som gir deg FPS-visning, skjermbildesnæps, videoopptak og bare fordi kjøkkenvasken også skal med, DirectShow-støtte så du kan bruke det som streamingkilde. Jeg hadde Fraps fra før av, og ble etter hvert litt snurt fordi det sugde såpass med maskinkraft, rulla proprietær kodek osv. Dxtory har riktignok også sin egen kodek, men for ikke å myrde enten bildekvaliteten eller harddisken din anbefaler jeg Lagarith (takk til @einarjh). Orker ikke mekke eksempelvideo nå, men jeg kan ta opp video av Dark Souls 2 i ~40fps... mens jeg oppskalerer til 4K med GeDoSaTo. Det duger for meg.

Aberet? Det koster 200 spenn og hvis du ikke gidder å betale det får du en ugudelig ramme det står "Dxtory" i midt i videoen din. Likevel, 200 flis for et såpass suverent program er ikke mye hvis du spør meg. Ta også med i betraktningen at Engrish-nivået i Dxtory sprenger alle skalaer.

Og ellers da, denne tsjællendsjen skal jeg faktisk prøve meg på. Merk "prøve", det er årevis siden sist og jeg kommer sannsynligvis til å gli rett inn i depresjon av hvor ræva jeg er nå. Hadde det vært Quake III på Nightmare, derimot, skulle dere fått sett på faen.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#5
Å herregud. UT99 er den nest største timesinken i mitt liv (etter UT2k4). Deck16 Fo lyfe <3. Kom på andreplass i et LAN rundt årtusenskiftet og vant en hel haug med brennbare CD-er og en t-skjorte. Så dette er det fult mulig at jeg henger meg på denne utfordringen. Fare for at mye 2k4-ing har gitt meg mange dårlige vaner som ikke vil fungere i 99 (les; jump dodging), men vi får se. Runna tross alt hele dritet på godlike "uten problemer" en gang i tiden.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#6
For capture kan jeg anbefale OBS, som dumper direkte til h264 og i tillegg er helt gratis. Krever litt setup (siden det er laget for livestreaming), men når alt er satt opp funker det utrolig smooth (og med "veryfast" presetet har jeg fortsatt ikke funnet noe jeg ikke klarer å cappe i full framerate).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Bare et lite tips her: Smell inn en ny renderer i UT-en din. Her sånn. Last ned Direct3D9-utgaven. Vær så god.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#8
Spillet er installert og kjørte litt testing i går kveld. Er en del rusk fra 2k4 som gjør at jeg sliter, men vi får se hvordan det går. Vi får se.

Edit: og så glemte jeg å takke ganon for å få meg til å teste dette igjen, hadde nesten glemt hvor sinnsykt awesome dette spillet er! Alt sitter! Selv raegen er som i gode gamle dager.
 
Sist redigert:

Novastrum

Feminist-elitist
#9
Spilte en snau halvannen time nå, og nærmer meg noob-tier. De deathsene skjedde selvsagt helt på slutten. :argh:


Forresten, du mener at man skal kjøre default combat style på alle bottene, sant?
 

ganon

The Boshy
#10
Ja, bottene skal være standard. Derfor viste jeg i bildene/videoen på toppen at innstillingene er uforandret, kun 10 minutters grense på tiden som er utenfor fabrikkstandard.
Som dere ser folkens så er Novastrum nærme å sikre seg tredjeplass premien noe som fører til at dere må klare det på Inhuman eller Godlike for å ha en sjanse på premie. Dette kan Novastrum selvfølgelig også gjøre for å sikre seg månedens gevinst.
Når det er sagt så håper jeg at dere gir det et forsøk selv om premiene etterhvert blir oppnådd . Alle oppfordres til å vise hvor bra/mindre bra/ræva de har gjort det, og gjerne med kommentarer til utfordringen. Det vil hjelpe meg enormt i fremtidige konkurranser å vite hva dere faktisk prøver dere på og hvor mye tid dere legger i det. Evt si ifra om det er noe jeg kan gjøre bedre.

@Novastrum

Konge at du hev deg på utfordringen, jeg spiller for det meste eldre spill om dagen og jeg blir i godt humør av å høre andre ta del i gleden!

PS: Når det gjelder botter så hold dere unna Tamerlane og favorittboten min Loque <3 Jeg kalte på en måte opp sønnen min etter han, ikke si noe til madammen ;) Loque har perfekt aim og Tamerlane camper.... Alle andre er nogenlunde like.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#11
Hehe :D

Da er i alle fall Masterful klart! Jeg ser nå at jeg av en eller annen grunn har oversett at du skrev 10 minutters limit, så jeg har kjørt på 30 minutter, men klarte det med 23 minutter igjen. Godkjent? :sukk: I så fall kan jeg frapse demofilen og uploade.

Tips for recording: For å recorde en kamp åpner man konsollet når man venter på ready og skriver demorec <filnavn>, så havner filen i systemmappen etter kampen er ferdig. For å se på demofilen etter på skriver man demoplay <filnavn> Litt enklere enn å ha fraps kjørende hele tiden.
 

ganon

The Boshy
#12
En liten NB! hvis det er noen ferske på forumet som prøver seg: Grunnen til at jeg la opp demovideoen slik jeg gjorde er at jeg kan se hva bottene står innstilt på før kampen starter. Det er så ingen gjør dette på Godlike mens bottene er stilt inn enklere. Derfor stiller jeg meg skeptisk til demofiler så sant det ikke er gamle ringrever som Novastrum som kommer med de, og også grunnen til at jeg ba om tips til et opptaksprogram. Jeg ser nå at jeg må bli bedre til å presisere hva jeg er på utkikk etter til neste gang.

@Novastrum

Det er bare å uploade, jeg regner med at alt stemmer og jeg er spent på å se taktikken! Gratulerer som førstemann over kneika og opp på podiet.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#13
Balle, jeg trodde jeg hadde 10 minutter i gratisversjon av fraps, men det ble forsøk på bandicam isteden, ser ut til å fungere.
Balle#2 - man kan ikke se hvilken vanskelighetsgrad man spiller på når man spiller av demo. Men legger ved screenshot som jallabevis.
Skal recorde hele prosessen i bandicam når jeg prøver meg på inhuman/godlike. Ser ut til å være veldig smertefritt.


Og ja, "taktikk" hehe. Må si jeg er megaskuffa over at dette skulle være første gangen det gikk, for awesome skillz er det litt det dessverre lite av, helt avsindig fall i syre i begynnelsen, heseblesende jakt på helse, og shield belt på slutten var dessverre bare flaks, ingen timing involvert.



Jeg vil også foreslå at noen andre får muligheten til å vinne masterful-premien hvis jeg skulle klare inhuman/godlike.
 
Sist redigert:

Novastrum

Feminist-elitist
#14
Dette her ass. :penga:

Inhuman bør være oppnåelig snart, men godlike virker så sinnsykt tilfeldig.
 
#15
Stå på jeg har trua.

Jeg gjorde det på Masterful på nytt og lastet opp en video av det. Her kan dere se hvordan jeg gjør det. Det ble irriterende mange bomskudd, men her gjelder det å holde seg i live så det får gå. Beklager dårlig kvalitet, jeg vet ikke hva som gikk galt med opplastningen. Jeg skal se om jeg får ordnet noen videoer på de andre vanskelighetsgradene også.

 
Sist redigert:

Novastrum

Feminist-elitist
#18
Endeføggingslig!:
Inhuman i alle fall.:qq:
Av en eller annen grunn ser det ut til å hjelpe svært å bruke sniperen mer selv om jeg ikke fikk utrolig mye damage med den.
Kanskje det endrer tankesettet litt og gjør at jeg ikke er så mye i nærheten av tre fiender på en gang.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#19
YESSSSSS......en. de.lig.


Choka ørten ganger på 24 kills, og har sikkert prøvd mange hundre ganger. Dette har vært en dans på :penga:
Nå er jeg ferdig med dette spillet for alltid.



Tenker jeg skal teste ut UT2004 igjen på nett, når ragen har lagt seg.