Spillegals Podcast 02

SHDR

Gullmedlem
#1
<a href=\'http://shadar.mine.nu/shizz/sg_podcast_02.mp3\' target=\'_blank\'>Her er den!</a>
(55,8MB. 256kbit MP3, 30:27)

Denne gangen serverer vi:

- Nyheter (Oppsummering av spennende ting fra TGS, blant annet)
- Omtale av Everybody's Golf
- Omtale av Castlevania: Dawn of Sorrow
- Omtale av Burnout Revenge
- Omtale av Ossu! Tanakae! Ouendan!
- Diskusjon rundt Final Fantasy: The Advent Children

Hva synes man? Jeg vet at det ikke ble så mye bedre enn forrige gang, men jeg fortsetter å prøve. Lydnivået ble iallfall en hel del bedre denne gang, og den er vel bortimot dobbelt så lang.

All kritikk, all ris, all ros, tas imot med takk, så blir det forhåpentligvis bedre igjen neste gang. ^_^
 

sheriffen

humre humre
#3
Å tykje, en halv time. Er spent på om du klarer å holde lytterne interessert så lenge.

Laster ned nå, kommer tilbake med feedback.
 
#4
Er det bare min som ikke starter? :(
 

sheriffen

humre humre
#6
Har hørt ferdig nå, og jeg har noen ting å si:

30 minutter ble som forventet litt for mye, jeg vet det dreier seg om prating, men du kunne kuttet ut MYE og fortsatt fått frem poengene dine. Jeg synes fremdeles du snakker ALTFOR fort. Jeg anser oppfattelsesevnen min som bra men jeg føler meg til tider tilbakestående når du drar igang turbokjeften din. Hvis du bare roer litt ned og ikke prøver å si alt samtidig så blir det mye bedre for oss lyttere.

Jeg likte Final Fantasy delen, selv om jeg ikke misliker filmen like mye. Diskusjonen mellom du og han andre fyren var bra, og jeg syns igrunn hele podcasten skulle vært slik. Humoren funker mye bedre når dere er to, og jeg synes ærlig talt at dine solo-morsomheter ikke er så morsomme.

Burnout Revenge-delen var mislykket i mine ører. Ekko-gimmicken ble slitsom etter 30 sekunder, det var vanskelig å skjønne hva du faktisk sa og mente, og jeg var på nippet til å bare skippe hele driten. Sørgelige greier, selv om dine intensjoner sikkert var gode.

Teknisk var det hakket bedre enn sist, selv om lydnivået fortsatt varierer for mye, og jeg blir nødt til å skru opp og ned lyden etterhvert som du snakker.

Alt i alt, jeg virker kanskje litt negativ, men fremtidige podcasts blir ihvertfall ikke bedre av all sirkelrunkeringen som vanligvis kommer rundt dette. Jeg synes en SG-podcast har megapotensiale, hvis man bare gjør de riktige tingene, og du får til mye bra, men det er en del småting som desverre trekker altfor mye ned (tempoet, lydnivå). Du har kunnskapen og ferdighetene inne, men mangler bare rutinene for å lage god "radio".

Jaja, dette var mine meninger ihvertfall, håper du tar til deg noen av de, så kan vi forvente oss en enda bedre podcast neste gang!
 
#7
Du klarte å gjøre en omtale av et golf-spill interessant, og du fikk meg til å nærmest spytte brus utover skjermen da Gud ble introdusert. Godt jobbet!
 

Kilik

Lokal moderator
#8
I motsetning til bj0nniz synes jeg faktisk Burnout-delen var den mest interessante og morsomme delen. Mer sånt.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#9
Jeg syns du mumler litt mye, Erlend, og du legger trykk på litt feil ting. Ellers er jeg fornøyd, sett bort ifra Guds visitt og den litt overdrevent lange anmeldelsen av FF-filmen.

Forøvrig enig med Kilik. Burnout-anmeldelsen var særdeles underholdende, særlig med tanke på hvor elendig spillet er og hvor rett du egentlig har, Shaddddddar.
 
#10
Jeg elsker denne podcasten. :forelsket: Burnout-anmeldelsen fikk meg og min gode broder til å skratte temmelig høyt i kor. Du kommer også med en del andre morsomme kommentarer i ny og ne. Ja, må absolutt si at humoren din faller i smak. Innholdet ser jeg heller ingen grunn til å klage på. Eneste er dette med lyden. Det var bedre nå enn forrige gang, men lydnivået er fortsatt ikke perfekt alltid. Spesielt utydelig synes jeg det var under Castlevania-anmeldelsen. Er også enig i at du snakker litt for fort av og til.

Konklusjon: Jeg likte podcasten svært godt, og jeg kan ikke finne annet enn lyden å klage på. Innholdet er etter min mening strålende, og det presenteres på en måte som gjør det veldig interessant å høre på. Jeg ble i hvert fall ikke lei etter disse 30 minuttene. Jeg vil faktisk bare ha mer. :tommelopp:

Hvem er forresten han andre fyren som du diskuterte Advent Children med? Noe som er registrert her på forumet?
 
#11
Det er en mann ved navn Are. Han er ikke registrert her, nei.

*Høre på*
 
#12
Dette her var veldig bra, og utrolig interessant å høre på. :D

Burnout-anmeldelsen var meget underholdene. ^_^

Eneste jeg kan sette fingeren på er at du noen ganger prater litt raskt, og selv om Burnout-anmeldelsen var underholdene, dro du det kanskje litt langt.

Men ... Keep up the good work!
 

EagleJin

Bear Necessity
#14
Nok en gang bra levert, Shadar! Burnout var i en klsse for seg selv underholdningsvis :D.
Jeg er også enig med Psycho Mantis. Det gikk en smule langt med gude-rollen din, men som sagt, underholdende var det ^^

Men nå skal jeg overraske dere. Alt hørtes bra ut BORTSETT fra deres såkalte diskusjon rundt FF7: AC (overraskelse!). Hvorfor sitter dere og diskutere noe dere tydeligvis ikke har forstått? Det er beyond min forståelse. Geostigma, Kadaj og gjengen, Sephiroth, Barret, Tifa, Cloud.. Alle forklares på en eller annen måte i filmen (det hjelper å kunne den originale FF7-historien relativt godt ;) ). For å ikke avsløre plottet helt, skal jeg la deg se filmen en gang til :D
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#16
Bra saker. Musikken var mye bedre denne gangen, ideene var flere og bedre og jeg forestiller meg at dere har brukt endel tid på å skru det hele sammen. Med tanke på at det egentlig bare var Burnout jeg har interessert i å høre noe om, klarte dere å holde interessen min ved like i en halvtime. Godt gjort.

Det eneste jeg ikke synes fungerte helt var det som ble sagt om FF. Det virket som om Are var med som en slags ekspert, mens Erlend hadde programlederrollen. Da blir det litt meningløst når den som har ekspertrollen (hvis det var meningen) stadig vekk sier «det finnes det ikke noe svar på». Men jeg vet veldig lite om Final Fantasy og er ikke fryktelig interessert heller, så det er mulig det var noe jeg ikke fikk med meg.
 
#17
Han hadde forsåvidt rett (selv om jeg må si at jeg totalt hatet stemmen hans). Filmen har så stor mangel på plot og forklaring på det manglende plotet, at mye faktisk kun er der for å være der.
 
#18
Ah, glimrende! Humoren din passer meg utrolig godt.

Sist gang syntes jeg det var rart at folk klagde på at du snakket for fort, for det syntes nemlig ikke jeg. Denne gangen synes jeg faktisk du snakket litt i forteste laget.

Utenom det vil jeg gjerne få takke for en halvtimes genial underholdning :)
 
#19
FFS ERLEND NOOB@ FF LOL??

Joa. Kurant.
 
#20
Herlige saker. Jeg rett og slett elsket Burnout-annmeldelsen din. :)