Spillegals Sexy Spillstreamer

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#1
All right, jeg har tenkt litt på hvordan vi kan få neste helg til å bli desto mer awesome. For det første vil jeg gjerne ordne direkte feed fra spillet og har sett meg ut en device for å fikse den biffen. Den er derimot dyr (2 kilospenn), så vi får se. Alternativt får jeg se an om jeg får låne en device av noen. Løsningen med sofacam via telefon var jo egentlig helt grei, det gjorde det mulig å ta rundturer med den, men ellers har vi jo Praystation Eye som kan settes over TV-en eller noe slikt.

For det andre vil jeg lage en webside for å håndtere både streams, chat, og div. informasjon. Kjapp kjip mockup (ignorer manglende design):


To videostreams embedded (fungerer), chatklient under (fungerer), alt sammen pakket inn i et brukbart SG-tema. Med dette kan vi drite i den teite chaten som følger med streamen og heller lage en egen kanal på irc som vi dermed har :rettigheta: i og kan styre [st]selv[/st]bedre.

Jeg kan lage admin-panel for websiden slik at vi kan slenge opp tittel og/eller info til hver stream og så konkurranserelaterte greier. Se for dere i tillegg at jeg smeller på en basic "autentiserings"-greie (vil ikke kreve reg.) som identifiserer hver bruker med et nick (som også brukes i chatten). Dermed kan vi f.eks. sette opp konkurranse-submissions direkte i websiden i stedet for å stresse med å notere og sortere fra chatten.

Så er det bare fantasien som setter grenser, til dømes:
- Countdowns til neste konkurranse
- live countdowns eller visninger iht. aktive konkurranser: f.eks. ved en konkurranse der seerne har gjettet på når vi blir ferdige med et spill vil neste tidspunkt vises. Når det tidspunktet ryker vises nestemanns, etc..
- Selvsagt facebook/twitter-integrasjon, det er allerede embedded i livestream og antageligvis også ustream.tv, får se om jeg kan få laget en egen så vi får linket til websiden i stedet for streamen
- profiler på progeimerne m/avatar og kanskje litt basic info på hvem eller hva slags folk vi er. Jeg vil kunne slenge inn dette i admin-panelet slik at vi f.eks. bare bruker en dropdown-meny for å vise hvem som er den aktive spilleren for øyeblikket (lettere å holde følge med handover av kontrollen)

Ideelt sett vil en slik side hostes i et subdomene til spillegal, f.eks. maraton.spillegal.no eller et navn som passer til hva enn vi har tenkt å kjøre gjennom neste gang. Endre, kan vi fikse noe slikt?


EDIT: Og dette kan selvfølgelig lages slik at brukeren kan velge språk. Mibbit har dette innebygget, og det er ingen stor sak å programmere inn i siden.
 
#2
Det her er jævlig, jævlig bra. Kan umulig være no problemer å få til det her, om ingen får tak i Endre så har vi strengt talt det vi trenger for å sette opp greiene også.
 
#3
Trenger no' kronerullings!
 

Nabbe

Har fin hatt.
#4
Pent, buggz. Veldig pent.

Og alt er en klar forbedring fra det grusomme ustream-greiene.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#5
Jævla bra jobba, Buggz! Det er vel ikke noe i veien for å sette opp en liten innsamlingsaksjon blant SGs trofaste dersom det skranter på pengefronten?
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#6
Dette er det beste forslaget. Jeg foreslår at vi utnevner Buggz til baws.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#7
Ser fantastisk ut Buggz! Vi anskaffer den superdingsen til neste runde og om nettet holder seg lite stabilt er det lite som stopper suksessen fra vokse, lukter Neo SG av det her (knis).

Dette fortjener utvilsomt en egen tråd, og samler gjerne alt av forslag og diskusjon rundt de her. Hva blir neste? Det er snakk om å gå vekk fra å spille en bestemt spillserie og isteden velge spill basert på sjanger eller vanskelighetsgrad, ingen har glemt FF9 og selvfølgelig Silent Hill, Mario, Crash Bandicoot, Hanna Montana, Gran Turismo osv. Men gi oss input på hva dere er gira på å se!Ellers må det nevnes at jeg allerede har begynt å motta spilldonasjoner til neste spillstreams konkurranser. Det viste seg å være en stor suksess selv på norsk og vil definitivt gjentas, skal over den neste uka shippe ut ca 10 drittspill og et par ganske kule spill fra samlingen og om andelen kule spill øker til neste gang skader ikke det (neocon har donert Red Dead Redemption).

Jepp, om jeg failet helt med tråden (takk kak) skal jeg rette det opp!

Edit: Failet ikke yay.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#8
Jeg vil ha Syphon Filter, og den evige Playstation Demo One. Kanskje vi skal satse på å spille launch-spill til en utvalgt konsoll, eller spill fra et bestemt år? Forøvrig er Buggz awesome.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#9
Syphon Filter <3

1, 2, 3 og Dark Mirror da i så fall. De ligger vel på noe rundt 8 - 10 timer hver ... det blir kanskje ikke nok til å fylle en helg, med mindre buggz spiller.

(omega strain teller ikke)
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#11
Bare stemmer i at jeg gjerne donerer noen kronasjer.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#12
Å fy faen. Du er best buggz. best!

Jeg kan donere penger etter at jeg har solgt leiligheten.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#13
Hvor mye snakker vi her? 1,5mill eller noe? Blir jo nesten et helt TV-studio! Gleder meg.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#14
Bra saker, Buggz. Merker jeg allerede er veldig gira på ny spillhelg. Nå har vi jo snakka om første hælja i mai, men det gjør ingenting om vi får til noe tidligere.

Syphon Filter er bra saker, men også der har vi nøyaktig samme gameplay gjennom de tre første spillene. Ikke at de er så veldig lange uansett. Kan vel kombineres med noe annet om vi først skal spille disse spillene.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#17
Det her er jævlig, jævlig bra. Kan umulig være no problemer å få til det her, om ingen får tak i Endre så har vi strengt talt det vi trenger for å sette opp greiene også.
Får du laget et subdomene til meg? Hva slags teknologier støtter webserveren?
 
#18
Subdomene klarer vi, serveren har jeg strengt talt ikke mye greie på. Tar en telefon til Endre imorra om han ikke viser seg iløpet av natta.
 

Lodin

Der Waaaah
#19
Hva med å ha en laptop stående der som kontinuerlig emulerer Smoke & Mirrors sånn at noen hele tida må spille Desert Buss? Bytte på hver time eller så og alle må delta. =D
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#20



Ribbefond-kontoen er omdøpt, men fortsatt 9722.38.16715. Tingen koster $200 på nettsiden, men det gjelder bare det store utland. Selve sjappa er seriøs og kan legge på norsk moms og avgift, og da ender man opp på ca. 2000 spenn, det samme som diverse norske elektronikksjapper tar også (de som har den i sortimentet). Jeg tenkte å bestille rundt slutten av måneden og legger i hele restbeløpet, hvor stort det enn måtte være.

Sound good?


Jeg holder på å lage selve designet på Neo-SG (det ble kodenavnet på prosjektet gitt) og smeller opp no skjermskudd en gang i nær fremtid.