Spillexpo 6-8. november 2015

ganon

The Boshy
#1
Sist redigert:

Terje

mostly harmless
#2
Jeg tar nå en tur på lørdagen sammen med gutta til de to eldste søskna mine, samme som ifjor. Derimot blir lillesøstra mi og et par av ungene hennes også med denne gangen. Hadde fortsatt vært artig å støtt på andre spillegale den dagen.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Tviler på at jeg gidder for hvor mye artig kan det være der? Sikkert ikke no stand med skikkelig promperom engang. :sukk:
Vurderer litt å spørre om brodern vil være med og ta med nevøene, men prisene er vel stive i forhold til opplegget.
 

Terje

mostly harmless
#4
For min egen del er det jo noe retro og indie-greier å glo på. Ifjor fikk jeg kjøpt meg SNES. Gutta feis rundt og prøvde nye spill, Oculus og Segway. Ellers var det en del geekswag stands. Kjøpte meg Half-Life kaffemugge også ifjor. Det var noen techstands også, Komplett bl.a. Heftige priser på ting ja. Originalcarts til SNES'en ble uaktuelt, hadde heldigvis en Everdrive som lar en kjøre roms på originalmaskin liggende.
 
#5
Hadde vært en drøm å fått til suksessen fra 2013. Når det er sagt kommer jeg til å komme opp en tur på egenhånd aka helt alene aka uten barn (win) armert med snus og 3ds. Blir chilL. Er åpen for meetup.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#6
Nå føler jeg meg gammel, oss på Expo virker så lenge siden :(
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#7
Kommer hvis det blir SG-stand.

9/11 '13 nevar forget

 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#8
Det ble SG-stand fordi vi hadde mad connections og fikk plass og slikt der gratis, mot å betale strøm og nett. Det blir ikke SG-stand der i år.


PS: Jeg mista den sofaen.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#9
Litt sent nå men om noen ønsket å gjennomføre noe bidrar jeg gjerne med kontaktene osv. Kanskje neste år, si eventuelt ifra!
 

ganon

The Boshy
#14
Jeg var flink og tok en del bilder mens jeg ruslet rundt på spillexpoen så jeg tenker at dere bare slår følge med meg over messegulvet og får et lite innblikk i hva som fanget interessen min!



Her starter ferden! Jeg ble stående og vurdere hvilken retning jeg skulle ta da jeg så noen kjente fremme til venstre.



Spillmuseet! De er en gjeng ildsjeler jeg har skrevet om før, men gjerne deler mer om. Det er samme gjeng som arrangerer retrospillmessen i Sandefjord som varmt anbefales. De hadde diverse obskure konsoller og samlegjenstander utstilt denne gangen også, men nytt var at de har laget sitt eget retrospillmagasin! Jeg plukket med meg to stykker (samlegjenstand, kun 1000 i første opplag) og det ene kan bli ditt i den store desember utfordringen jeg planlegger som kommer rundt månedskiftet!
I tillegg til å stille ut mye interessant hadde de også en salgsbod som jevnt over var endel rimeligere enn konkurrentene. Jeg plukket med meg to rep kit til N64 kontrollere (damn you Mario Party) fra de.



En brofist og respekt til den som klarer å peke ut den spillegale på dette bildet! Det var et hyggelig møte som alltids!



De med ordinær hukommelse burde huske at Agents VS Villain var min og Buggz`s favoritt under NM i gameplay tidligere i år så jeg var spent på hvordan det gikk med utviklingen. De var veldig fornøyd med hvor de var, og de har laget spillet på nytt i Unity (de lagde det originalt med Gamemaker) og planlegger å slippe det på XBone og PS4 i første omgang og på PC etterhvert.
De kunne også fortelle at de har laget et annet spill til touchskjermer som ble lansert nylig!
BoOoo er et spill hvor man styrer et spøkelse som må bli kvitt alle menneskene som trenger seg på. Man gjør det ved å skremme de ved hjelp av å forhekse gjenstander i huset og slukke lys. Det virket småartig, men jeg er ikke noen tilhenger av touchskjerm så ikke noe for meg.




Dette var en hyggelig gjeng! Jeg visste ikke at 501st Legion hadde en norsk filial, men de er visst rundt 70 stykker her til lands så kanskje noe å sjekke ut om du har en stormtropper i magen. (beklager Kak og Shinra, 170 høyde minimum, neida,joda ,neida ;) ;) ;) ) Jeg fortalte om planene mine om å lage en drakt til guttungen fra de nye dukkene og da nikket de anerkjennende.

For de uinnvidde:





Det var ikke bare spill det gikk i. Mange folkehøyskoler og andre studiesteder var representert og viste frem alt det kule man kunne skape etterhvert. 3D modellering og 3D printing er morsomme ting å se live.



GHAAAAAAAHHHHHH!!!!!



På storskjermen kunne man følge med på finalen i CS:GO i Telenorligaen fra kl 14.00. Lagene satt med ryggen til storskjermen på hver sin side og det var god stemning og mye bra spilling! Vinneren vant hele 80k som er ganske bra!



Tid for loot! Jeg fikk med meg følgende:

Star Wars T-skjorte til meg.
Star Wars T-skjorte til guttungen.
2 stk SNES kontrollere. ( @Kak, med europeiske knapper tilogmed)
1 stk N64 kontroller + 2 stk rep kit.
2 stk Retrospill magasin
DOOM 64
Street fighter 2 SNES
Quake 1 N64
Harry Potter skjerf til stesøsteren min.
Eartbound SNES repro rom.



De to her gleder jeg meg vanvittig til å sitte ned med! DOOM 64 skal være en utrolig bra versjon og Earthbound har jeg aldri spilt, men denne halvveis rimelige ROMen har engelsk tekst (usikker på om det finnes originalt?? ) så ja, BÅE!
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#15
Hvor mye ga du for Earthbound?

Sånn ellers så var jeg visst invitert til noe Youtube-greier, men jeg så det ikke før nå.

Hi GarlandTheGreat,
On November 5th from 17:00 to 19:00 we’re happy to invite you to an exclusiveSpillexpo happy hour/pre-party, co-hosted by YouTube. Come and get a sneak peek of the Spillexpo site and join us for a few drinks, snacks and a good time with YouTubers and fellow gamers.
Får satse på at det samme blir å skje neste år.
 

ganon

The Boshy
#16
Jeg ga 500 kr, det er en nordmann som lager repros av de dyreste retro spillene og jeg synes han gjør en så god jobb at jeg vil støtte det selv om jeg vanligvis er sær på slikt.
 

Lodin

Der Waaaah
#17
Vil være der, men ikke egentlig for det der ser ut som en haug med ræv nå som det bpste standet mangler.
Også ikke kle ut unga som stormtroopere fra de nye filma. Gå for den klassiske utgaven for da spiller det ingen rolle om de nye filma suger.
 

Terje

mostly harmless
#18
Skriv Spillegal var her på et ark og heng det synlig.
Gikk med dette i bakhodet og ville gjennomføre det om muligheten bød seg. Og etter at jeg så Battlefield.no sin stand så visste jeg nøyaktig hvor jeg skulle hengt den også. Dessverre så jeg aldri papir og skrivesaker lett tilgjengelig noe sted så det ble aldri noe av.

Joda, var på plass litt over tolv og vi var der til litt over klokka seks. Så aldri noen kjentfolk. :( Dro som sagt på mye unger denne gangen i lag med søstra mi så det ble ikke så mye tid for meg selv å gå rundt og dille. Så stort sett på ting fra avstand. Fikk da tatt noen runder i retrostandsa og myst og nikka anerkjennende til ting, og tok en runde i swag-bodene men der var det ikke stort som fenga. Ville testa Playstation VR om det ikke var så himla lang kø.

Men vi dro ikke derfra helt tomhendt, det ble da en Megadrive på far ihvertfall.

20151107_224837_zpszskmq7wq.JPG
 
Sist redigert: