Spillfisletråden

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Kanskje jeg spiller det i år 2020? Det virka urealistisk langt fram i tid da han sa dette i desember 2008, men nå er vi altså her.

 

Terje

mostly harmless
IMAG0190.jpg


En dokumentar jeg kickstarta for en stund siden som nettopp landa i postkassa. Først tenkt å være en enkelt dokumentarfilm men ble til en serie på åtte episoder istedet, litt over tjue minutter hver. De har shoppa den rundt og den blir å finne på diverse strømmetjenester etterhvert, hvilke er ikke annonsert. Jeg har ikke sett den selv enda men den har fått god mottakelse og blir anbefalt om man er interessert.

Jeg ble faktisk litt lurt, siden det er en amerikansk skaper og de har en tendens til å bare fokusere på sitt eget marked så spurte jeg rett ut om de kom til å gjøre nettopp det eller om de også ville se på de europeiske utgivelsene til de forskjellige datamaskinene også. Interessen min ligger jo mest der som kjent. Mye bra kunst der og enkelte artister som Roger Dean og Bob Wakelin er legendariske. Og jeg fikk til svar at joda, de skulle absolutt se på hva som foregikk ellers i verden også. Og dermed så backa jeg. Og... ut fra episode-beskrivelsene så er det ganske tydelig at denne serien likevel bare ser på amerikanske utgivelser, primært konsoll, og fint lite annet. Vel, vel. Jeg skal selvfølgelig fortsatt se den og forventer at det skal være så gode greier som folk sier, men eh... ja. Dåli hjort.
 
Så jeg myste i sjappa til Switchen for å se om det var no kult der på salg. Jeg fant Car Mechanic Simulator og siden det bare kosta 14 kroner måtte jeg såklart ha det. Jeg fyra det opp og dette var faen ikke spillet jeg har brukt sikkert hundre timer på på PC. Dette var en råtten port av no mobilspill. Greia er bare at det brukte masse grafikk fra orginalen, tilogmed logoen har dem stært. Jeg søkte på Youtube og videoene jeg fant der var en nedskalert men orntlig port.

Jeg gikk tilbake i esjappa og søkte etter car. Eneste resultet jeg fikk var CSM som var det jeg hadde kjøpt. Så søkte jeg etter hele navnet og jaggu dukka ikke Car Mechanic Simulator Pocket Edition opp med traileren jeg akkurat hadde sett og greier. 200 spenn skal dem ha. Det var litt dyrere ja.
Det er med andre ord noen russere (ifølge creditsene) som har smæla denne dritten opp i sjappa og sansynligvis alltid har den på salg for å lure idioter og meg.

Gikk på supportsida til Nintendo og fikk en epost til Bergsala. :rolleyes: Så gikk jeg på den britiske supportsida og fant en epost.
Jeg fyra av en mail hvor jeg enkelt forklarte situasjonen. Jeg spesifiserte og to ganger at jeg ikke vil ha penga tilbake for det er en så tullete sum og uansett betalte jeg med funbux.
Trur såklart ikke en dritt vil skje, men det hadde jo vært artig om skiten blir fjerna og de svina ikke får gi ut mer bøff. :v
 
Alle vet jo at jeg digger Chose Your Own Adventures, men finnes det noen måte man kan gjøre disse bedre digitalt? Vel Deathtrap Dungeon er en av de første bøkene til Ian Livingstone mekka på 80-tallet. Det Branching Narrative har gjort er å filme Eddie Marsan som DM og det funker som faen. Alt av inventory og sånt er der som før og de har bare gjort litt endringer på slåssinga for å gjøre det bedre som i de seinere bøkene.
Så da sitter man der og ser en slu engelsk snik fortelle en spennende historie mens man ruller dice for å drepe orkser og gerblins. Det er en ganske bra demo som kjører rett i browseren her. Dette må skaffes.

 
Mitch og James fra Gamefront har gjort en liten kommentar video fra den episke strugglethroughen til James:


For de som ikke er kjent med gjennomspillingen så kan dere se den her:


Jeg har nevnt den tidligere, men den er og blir noen av det festligste noensinne!
 
Å nei, Herald of Oblivion blir snart fjerna fra alle steder. Det er et choose your own adventure hvor man er en Imperial Fist terminator som fiser rundt på en space hulk som er råtten med olabuksestjælere og orkser. Hva kan man gjøre annet enn å bla om til side 78 og gønne dem ned?
Veldig bra spille og det koster bare 36 kroner så det er vel verdt det.

 
Her er no fint museum hvor du kan gå å titte på biler og andre kjøretøy rippa fra N64-spill. Retro Gamer har en artikkel om det i siste nummer og det er vel verdt å sjekke ut. Var faktisk ikke klar over at maskina hadde Wipeout og Ridge Racer.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Monty On The Run-låta i spillmusikktråden minna meg om Battle Squadron, og når du blir minna på Battle Squadron så kan du jo ikke ikke se en longplay for å høre på musikken, og da blir du minna på denne helsomme end crediten.

1593327112246.png
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Noe amiga greier med metalljesusen



Jeg var en Windows 3.1/DOS kid på begynnelsen på 90 tallet så får meg har amiga alltid vært en fake/offbrand PC