Spillmagasinet

Kilik

Lokal moderator
#1
Programmet heter kort og godt "Spillmagasinet" og får i motsetning til NRK2s NERD en mer attraktiv sendetid: 19.30 på lørdager på TV2.


Jepp, Idol-Thomas (som forøvrig har anmeldt spill i Dagbladet og Spirit), Frode Haugen (Farojournalen etc.) og Cathrine Lilleaas kjent fra Sone 2 blir programledere.

- Vi prøver å nå alle, både mamma og pappa, vanlige spillere og de som sitter med lupe og vet alt om spill, sier Thomas, og får støtte fra makker Frode.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=239990
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Urk. Thomas Stresslesski kan ta seg et stev.
 

EagleJin

Bear Necessity
#3
Ser ingen grunn til at dette ikke skal bli bra. De sier klart at målgruppen ikke er hardcore, og dermed burde de klare å holde god kvalitet og hente inn de riktige spillene. Forhåpentligvis klarer de å påvirke foreldre til å følge mer med i spillverdenen og på deres barns underholdningsinteresse.

Ser fram til første program.
 

SHDR

Gullmedlem
#4
Thomas Stresslesski er en ufyselig type. Har foreløpig ikke fått noe bevis på at han faktisk kan noe om, eller interesserer seg mer enn overfladisk for, spill. Jeg synes satsningen på TVN høres ganske homo ut den og :p Mainstream-greier utenom det vanlige, og med 5 minutter spillomtaler per sending.

Dersom noen klarer å plassere navnene Chris og Lina fra henholdsvis Spider Man i Prinsens Gate og EB Games Byporten, så er det de som foreløpig er satt til å presentere spill.
 
#5
Opprinnelig skrevet av Yetipants@19.08.2004, 10.32
Urk. Thomas Stresslesski kan ta seg et stev.
89803​


han er en polack, Andrjei skal vi knulle. Er litt redd for at det blir litt for mye "cassual gaming" i programet. Men hadde vært kult hvis Rune hadde vært med
 
#8
Jeg har egentlig lyst å se SC/WC3/CS/UT2004 kamper sendt live, men dette er vel for mye å håpe på i lille Norge... >_<
 
#12
Klarer ikke å se for meg hvordan Cathrine kan på noen som helst bidra. Hennes ignoranse kommer nok bare å gjøre programmet litt for neandertaler-vennlig: "3d, hva betyr egentlig det?"

Skjønner ikke helt hvorfor tv2 gir programmet en så god sendetid. Selv om den kanskje er ettertraktet, er den litt ubrukelig. Klokken 19.30 på en lørdag:
-Gamerne er ute og drikker og knuller.
-Geekene spiller CS turneringer og sånt bajs.
-Middealdrende folk som hater tv-spill sitter og sapper og leter etter "Med Hjartet På Rette Staden"-aktig underholdning.

Edit: Cathrine bekreftet mistanken min: "Det er jeg som skal stille alle de teite spørsmålene, forklarer Cathrine."
 
#14
Opprinnelig skrevet av Epzilon@19.08.2004, 16.18
Vel, alle drittungene (inkludert deg) under 15 år sitter vel klistret til skjermen da.
89971​
Det var det måte på talentløs mobbing?
By the way, du må få se å oppdatere Brukernes Tilbakemeldinger, er mer dødt der inne enn i kista til oldemor. :kul:
 
#17
Dette SER i det minste bedre ut enn NERD. Et program jeg ikke klarte å se ferdig fordi det rett go slett var flaut. Men hvis dette flopper (siden TV2 er en så stor kanal)så er jeg redd at spills possisjon som akseptert medium i Norge blir skadet i lang tid fremover.
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#18
Idol-Thomas er én PR-kåt nisse. Hvem andre stiller opp som dommer i Idol óg som sommerspaltist i Se og hør?
 
#20
Jeg ser ikke noe negitavt ved dette. Jeg har på følelsen at det kommer til å bli amatøraktige anmeldelser/omtaler, og for det meste av de "kule" spillene (som folk flest jeg kjenner mener er EAs), men jeg ser ikke hvordan dette heller kan skade.. Tror egentlig ikke de vil få så grusomt mange seere, har desverre på følelsen at dette vil bli et program som dør fort ut. Skal se første sending, så får jeg vurdere om jeg orker å følge med fremover etter det..