Spilltoppen XXVII: Castlevania: Dawn of Sorrow

Nominert av sortulv

  • Not

    Stemmer: 0 0,0%
  • Ikke spilt

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    1

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1
Det var få som ville diskutere og stemme på Jade Empire ... NICE GOING, FORUMSJEF! :rulleøyne: Vi får håpe det går bedre nå, når vi stemmer over Castlevania: Dawn of Sorrow.

Informasjon om avstemning:



Utvikler: Konami
Utgitt: 2005
Plattform: DS

Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon om gangen per medlem.

Grillet - hotprosent :
Quake - 96 % hot
Silent Hill 2 - 96 % hot
Super Mario World - 94 % hot
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Oddworld: Abe's Oddyssee - 91 % hot
Super Smash Bros. Melee - 91 % hot
Gitaroo Man - 89 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Under a Killing Moon - 87 % hot
Fallout 2 - 86 % hot
Suikoden II - 86 % hot
Paper Mario - 85 % hot
Fallout - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Jade Empire - 80 % hot
Warcraft III - 76 % hot
Baldur's Gate II - 73 % hot
Canis Canem Edit - 76 % hot
Jet Set Radio Future - 69 % hot
The Elder Scrolls IV: Oblivion - 60 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Shadow of Memories - 33 % hot
Red Steel - 15 % hot
<strike>Silent Bomber</strike>

Nominasjoner (nominert av):
Halo: Combat Evolved/Halo 2 (Halky)
Starcraft (neocon)
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (Darkstorm)
The Secret of Monkey Island (Eivind)
Resident Evil 4 (Evehr)
Heart of Darkness (Adroon)
Excite Truck (Psycho Mantis)
Fahrenheit (Mongis)
Soul Blazer (Agahnim)
OutCast (oerhört)
Eternal Darkness: Sanity's Requiem (Tarasque)
Onimusha: Warlords (Bad Mongo)
Area 51 (Nabbe)
Luigi's Mansion (Bamsefar)
Kingdom Hearts (Tales)
Hitman: Blood Money (AgentMC)
Hotel Dusk (Lodin)
Tetris (Sushi)
World of Warcraft (di Valore Scadente)
Medievil (GarlandG)
Lego Star Wars-spilla (K999)
Okami (GungHo)
Duke Nukem 3D (sheriffen)
Dungeon Keeper (Tobias)
Darwinia (Yetipants)
Max Payne (Maximum)
Speedball 2 (epp)
 

K999

Keystone State Of Mind
#2
Skikkelig hot. Likte stilen, og det er faktisk det første Castlevania spillet jeg har spilt. Kom meg egentligt aldri igjennom det. Siste boss :argh: jeg var underlevla, kan en si. Uansett fin spillestil, grei nok lengde på spillet, mye å gjør. Hot detta ja.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#3
Har du klart de tidligere bossene i det spillet må du da virkelig få til sisteboss, det er ikke en stor oppgave å dodge det du møter der.

Når det er sagt: spillet er hawt! Stilen er..stilig, musikken er et mesterverk og gameplayet sitter som støpt. Spillet gir en skikkelig utfordring også, og de ultraharde bossene er ikke urettferdige, det er bare ofte vrient å se hvordan man skal dodge og overleve noen angrep. :p Det er f.eks. én boss som ser ut som en.....jødekuk som man må kjempe mot i et bittebittelite rom. Første skjønte jeg ikke bæret av hvordan man skulle komme levende ut av det selv med sekken full av potions og gourmetmat, men nå kan jeg ta den bossen uten en eneste potion, kanskje også uten å bli truffet i det hele tatt (dritten er fortsatt vanskelig).

Et av de beste opplevelsene jeg har hatt på DS og jeg storkoser meg med oppfølgeren Portrait of Ruin nå om dagen.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#5
Klar HOT

Dette spillet er kos fra begynnelse til slutt. Og nei, dette spillet er ikke vanskelig, spesielt ikke hvis du har Claim Solais sverdet, det sverdet dreper så å si de fleste vanlige fiender på et slag og dekker 1/4 sirkel med hvert slag.
Hvis du synes dette var vanskelig så styr unna Circle of the moon, det er helt urimelig til tider.
 

K999

Keystone State Of Mind
#6
Har du klart de tidligere bossene i det spillet må du da virkelig få til sisteboss, det er ikke en stor oppgave å dodge det du møter der.

[/b]
Husker bare jeg slet noe jævlig med siste boss, fordi jeg var underlevla, og hvis jeg ikke husker feil så var jeg alltid underlevla på de andre bossene også, og jeg slet noe jævlig med nesten alle bossene.
 
#7
Veldig hot! Dette var faktisk spillet som fikk meg til å kjøpe en Nintendo DS. Musikken er fantastisk, Julius mode eier hardt, grafikken er koselig, og sistebossen er vel min favorittbossfight i noe Castlevania-spill, vel, med unntak av gryta i Portrait of Ruin som var så gjennomført pinglelett hvis du hadde riktig setup (tilkall partneren din, plasser han/henne på motsatt side av deg, og få den til å slå løs og trekke all oppmerksomhet).
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#8
SITAT(Lurtz @ 20.07.07, 13.56) 74287
Hvis du synes dette var vanskelig så styr unna Circle of the moon, det er helt urimelig til tider.[/b]
Joda, jeg spilte det før jeg heiv meg på Dawn of Sorrow. Spillet er drittvanskelig, men ikke så urimelig som du nevner (såvidt jeg husker). Nå skal det sies at jeg kome meg til en boss i form av en tohodet drage, og jeg tror aldri jeg klarte den. Nå lånte jeg spillet og måtte legge det fra meg etter en stund også.

Var det Circle of the Moon som hadde kortene man kunne samle på og kombinere (dvs det jeg prata om)? Eller var det det med sjelesamlinga, der man også spiller som Soma?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#9
Aria of Sorrow var det første spillet med Soma, Circle of the Moon var det homovanskelige med kortene. Måtte si meg slått da jeg kom til arenaen, rett og slett. :(

Dawn of Sorrow er fantastisk, og hadde det ikke vært for den ene stylus-gimmicken, tror jeg muligens det hadde tangert Symphony of the Night.

SotN ble forresten sluppet på den amerikanske Playstation Store i natt. Håper det kommer i Europa også ...
 

epp

firm and correct
#10
Hot. Må si jeg liker alle Castlevaniaspillene. Eneste som jeg ikke kom helt inni var den til N64. Nå kom jeg på at jeg har lånt bort Dawn of Sorrow i snart et halvt år, kanskje på tide å få det igjen?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Heite saker. Har spilt gjennom på Normal og Hard, samla alle sjelene, fått alle fiender og item drops og sånt, så du kan si jeg har spilt det en stund. :p
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#12
Grunnen til at jeg kjøpte meg en DS. Hot!
 
#15
Forresten! Jeg nominerer Shadow Hearts: Covenant.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#16
Hot hot hot. Jeg har funnet alt og klart alt, men det er ennå gøy å hoppe rundt i slottet og drepe ting. Dessuten er det alltid morsomt å finne ut hvilke sjeler/våpen som passer til hverandre.