[PC] Spinndekkene [SpinTires]

oma

Village Drunk
#1
Hva faen er det jeg holder på med

Jeg har ingen anelse

Spindekkene er ett bilspill. Nei stryk det. Spindekkene er ett survival horror der du spiller varianter av biler, som kjemper mot elementene for å levere .. tømmer .. og .. finne garasjer .. vel. Elementene er ute etter deg, og det eneste du har til å forsvare deg med er en vinsj, og noen trær rundtom kring. Om du skulle være så heldig. Hardkjernet modus er eneste modusen som gjelder, fordi den har permadeath (aka, ingen magisk "rescue to garage" knapp om kjøretøyet ditt blir sittende fast i gjørmen på en øy i elven)

Man begynner med garasje i hjørnet av ett stort sett svart kart. Man har ikke noe egentlig "mål" annet enn at det er noen deler av kartet, ytterst i de andre hjørnene der det står "lumber". Man begynner også med en trøkk, som er .. godt utrustet. Den ser til forveksling ut som den jeg har avbildet, bare den er grønn og har muligheten til "big tires". Jeg var litt forberedt, så jeg valgte å ta dem på. For store hjul er bedre enn små hjul. Jeg har også blitt forklart forskjellen på hva "Diff lock" og "all wheels" har å si i spillet. (Hint: De hjelper deg ut av gjørmen) Etter å ha sett litt mer på de forskjellige alternativene jeg kan feste på trøkken min, så velger jeg å kjøre lettvekt. Jeg har da ikke tenkt å sitte fast på min første kjøretur! Men allerede når jeg trykker inn pedalen, så er det såvidt jeg kommer meg ut fra parkeringsplassen. Ah, jo. La meg slå på diff lock og alle hjulene. Og jommen hjelper det ikke. Jeg kommer til en liten bro, som jeg kjører over med stil uten å mukke. Enda en liten bro, som jeg tar 16 skade av å kjøre over. Men jeg har 600 liv, så ingen fare tenker jeg.

Så ser jeg noe i buskaset, det er en hytte, med en Landrover! Som kan låses opp om jeg klarer å kjøre inn dit! Det er bare noen små trær i veien. Og jeg er en stor trøkk. Kan jeg? Klart jeg kan. Jeg kjører på, tar noen tall med skade som jeg skriver ned som ubetydelig. Jaggu kom jeg ikke frem, noen fellte trær i min vei, men en Landrover til meg! :D

Advanced meny -> Change truck -> *klikk på landrover*. Skiftet er stor suksess. Men hvorfor vil du ikke starte lille venn? Ahh, la meg trykke på "Start Engine". Putre putre, "Engine Stalled". Jeg ser litt nøyere på min HUD, og jommen er ikke Landroveren død. 300/300 skadepoeng. Den tåler ikke like mye som den store trøkken med de store dekkene. Jeg erindrer at ett av utstyrene jeg kunne putte på trøkken var "Utility" greier som hadde "repair points". Så jeg skifter tilbake til min trøkk, kjører til garasjen, fester Utility greien og kjører tilbake igjen. Trøkken min er sterkt påvirket. Den kjennes mye tyngre ut, den graver seg mye dypere ned i gjørmen, bruker mye mer bensin, og tar mer skade når jeg kræsjer litt i ting. Jeg kommer meg til Landroveren, og fikser den opp. Så lille Landrover, så snerten og fin du er. Gleder meg til å kjøre deg hardt inn i gjørmen.

Landroveren har mye små hjul, og der jeg klarte fint å kjøre med trøkken min, sliter den lille Landroveren. Men heldigvis kan jeg kjøre litt slalom gjennom noen trær der det ikke er like gjørmete. Jeg kommer meg frem til garasjen for å fylle på bensin og for å reparere skaden jeg har tatt på vei dit. Landroveren kræsjet litt i broen fordi broen sine hjulspor var litt for breie og jeg hadde ikke siktet godt nok.

Dette spillet er .. en survival horror i ett åpen verden sandkasse. Det er nok også ett spill for folk som elsker gjørme, biler eller biler og gjørme sammen. Og kjøring av treverk. Men først og fremst så er det ett veldig vakkert spill, med en veldig stilig fysikkmotor. Jeg har kjørt meg fast mange steder og vinsjet meg opp igjen. Jeg kjørte først Landroveren min fast etter jeg hadde såvidt overlevd en elvekryssing med den, så jeg måtte redde den med en annen trøkk. Så satt den seg fast, og jeg måtte til med en tredje trøkk for å redde den første redningstrøkken. Kameraet er, som i alle survival horror spill, ganske horibelt til tider og jeg skulle ønske jeg kunne få litt mer teken på det etterhvert, men det duger.

Flere stemningsbilder:

Jeg skal liksom krysse dette jeg da. I en tung trøkk. Fordi Landroveren min er for skadet til å fortsette.

Spørsmålet er ikke om Landroveren klarer å komme seg forbi elven. Men om den i det hele tatt kommer seg til elvebredden, fordi det er dyp dyp gjørme rett foran.


Starter trøkken på garasjen. Denne garasjen fant jeg etter en stund og måtte frakte "Garage Carriage" som var verdt 2 garasje poeng, for å fikse garasjen (som krevde 4 garasjepoeng som betyr 2 turer). Jeg fant også noen blå trøkker som ikke har vist seg nyttige for noe spesielt enda.

Jeg gir denne bilspillen 12 av 18 hjul.
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Jeg elsker deg for at laga denne tråden!
Men det burde vært: Ural Mud Truck Simulator: 1991

Men ja, om dette ikke er den nye Eurotruck så tar jeg meg en bolle.
 

oma

Village Drunk
#3
Jeg glemte å si at dette har multiplayer. Jeg har ikke beveget meg ut der enda, men ser for meg det kan være ganske moro om du har noen venner som vil joine deg i en gjørmefest.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#5
kan man kjøre en Kamaz lastebil
 

Lodin

Der Waaaah
#6


No sånt du har lyst på? Du får noen sånne, men de er banka opp etter å stått på nårskegrensa i 30 år.

Her er jeg mongo i starten og dytter den med jeepen.



Dette er dere når dere prøver å spille dette:
 
Sist redigert:

oma

Village Drunk
#7
Husk, aldri kjør gjennom gjørmen i automatgir. Gir ned til første.
 

oma

Village Drunk
#9


Etter å ha åpnet opp hele kartet, og funnet alle bilene som trengte redning, så var det på an med å transportere ved. Jeg har heldigvis en 8hjulet monster som sluker 40ish liter i minuttet. Men denne kan ta de lange pinnene. Og den kan trekke dem opp den bratte bakken. Noe de andre ikke kan.
 

oma

Village Drunk
#11


Nevnte jeg at spillet var vakkert? :D

Det viser seg at spillet har 5 baner som standard, og man kan laste ned via mods både flere biler og baner. Akkurat nå er jeg på Coast banen, og den var betydelig lettere enn Hills. Dog Coast tvinger deg til å transportere dobbelt så mye tømmer, men det virker egentlig mer .. slitsomt enn utfordrene, siden om jeg klarer det 1 gang, så klarer jeg det 2 ganger. MENMEN