Splinter Cell Chaos Theory (XBOX)

D

Deleted member 91

Gjest
#1
Først av alt: Splinter Cell: CT hos Play.com. 110 kroner har du råd til.

Noen her som fortsatt har lyst til å leke litt gjemsel i Splinter Cell? Jeg veit jeg ikke er den eneste med spillet her på Spillegal, og med tanke på at vi bare trenger fire spillere for å ha nok til en kamp, burde det ikke være så vanskelig. Jeg veit ihvertfall CockMcballs og Joni har det, så ... kom fram. Jeg savner noen å slakte spioner med.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
Hedning! Men da er vi ihvertfall tre. Joni, lyst til å spille et par runder ca. nå, eventuelt litt senere?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#6
Ja men da sier vi det så. :) Si hei på MSN rundt åtte/ni-tiden. Andre som vil være med har å melde seg.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#8
Ta det med ro, ingen av oss som er særlig proffe. :p Greia er uansett at det er to spillere per lag, der et lag er spies, og et er mercenaries. Spionene skal fullføre en rekke mål (hacke PC-er, hente og levere harddisker, etc.), mens leiemorderne (som spiller i førsteperson, interessant nok) skal forhindre dem. Begge parter har en rekke gadgets, der spionene benytter seg for det meste av ikke-dødelige duppeditter, som stun gun og sære granater. Mercenaries-laget har derimot maskingevær og hagler og flares og miner, og skal ... drepe. I tillegg er det en hel del andre små variasjoner i form av forskjellige synsmodi, bevegelsesevne og antall liv. Det er overraskende godt balansert med tanke på hvor store forskjeller det er mellom lagene, og personlig syns jeg multiplayer-delen er det morsomste ved hele spillet - mye morsommere enn singleplayeren, selv om den heller ikke er så verst. :)
 
#9
Ok, høres spennende ut, hvertfall hvis det er nok skygger spionene kan gjemme seg i, og håper ikke de som forsvarer har thermo goggles, hehe. Sikkert veldig viktig å kjenne kartene godt. Hvis man sniker seg usett til et mål og f.eks hacker en pc, vil da de som forsvarer med en gang vite hvor spionen er? Hvor lange er kampene?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#10
Det er faktisk helvetes mye skygger, og hvis du spiller mot gode spioner kommer du etterhvert til å bli helvetes paranoid. Mercs har en vision mode som lar dem se bevegelser, og du kan se på maskene deres hvilken modus de har aktivert (visiret lyser). Når du hacker en terminal får alle mercenaries beskjed om hvor det blir hacket. En hacking tar vanligvis 10 sekunder, så hvis du tror de er like rundt hjørnet kan du bare gjemme deg og hacke den ferdig senere. En annen ting som er lett å glemme er at mens mercenaries bare operer på ett nivå, kan spies gjemme seg i takluker, oppå skap, etc. Er en utrolig fet følelse når du innser at det sitter en spion i lufteluka rett over deg. :D
 
#11
Ohh. Dette virker veldig spennende. Har kun det første Splinter Cell-spillet til PlayStation 2. Har gått glipp av så mange gode Xbox spill (fordi jeg ikke har en Xbox :p ), men siden jeg nå har en Xbox 360 er det problemet løst. Skal nok gå til anskaffelse av dette spillet en eller annen gang. Da kan dere regne med å spille med meg. :D
 
#12
Tipper jeg får hjerteklapp av å være spion. Leste på et annet forum at man kan snakke med motstanderen hvis man klarer å snike seg innpå og ta kvelertak, ved å bruke den svarte knappen? Det hadde vært jævlig rått, men det er sikkert rimelig vanskelig å få til.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#13
Jepp, det fungerer. Og det er ikke så sinnsykt vanskelig som en skulle tro. :p Man snur seg for eksempel ikke så fort når man er mercenary, og ved hjelp av stun gun, litt sammarbeid og rask tenking går det greit. Jeg skal forøvrig spille litt nå, så join om du føler for det.
 
#14
Jeg hadde bestilt det jeg, hvis det ikke hadde vært for at alle de gamle Xbox-spilla lagger på min 360. Halo og FIFA 2004 lagger, det er umulig å spille. :(
 
#15
Ja, emuleringen går ikke helt smertefritt i alle spill, så jeg er glad jeg beholdt den gamle boksen. I Splinter Cell synes jeg lyseffektene er dårligere på 360, KOTOR er styggere og andre spill har dårlig framerate, det er jo også mange spill 360 ikke støtter, og antageligvis mange den aldri vil kunne kjøre.

Nicholas: Joiner ikveld jeg!
 
D

Deleted member 91

Gjest
#16
Jeg spiller litt Battlefield for øyeblikket, men klokken 20.00 setter jeg opp en server, så får dere bare joine. Hvis vi blir ihvertfall tre burde ting gå greit.
 
#17
Da kommer iallfall jeg ved åttetiden.

Edit: Ja, det var lettere sagt enn gjort. Når jeg skal oppdatere spillet på Xbox 360, stopper den rett etter oppdateringen har startet, og den oppdaterer ikke noe mer etter det. Noen som har opplevd lignende og funnet ut hva man kan gjøre for å få oppdatert spillet?