Square Enix vurderer FF ports++, til DS

Ja, jeg fant denne nyheten på gamespot.com

Final Fantasy I og II har nå nettopp blitt lansert til GBA i Japan. Med i esken, har SE slengt inn et "spørre-kort" hvor de spør: Hvilke av disse spillene vil du helst se på DS:

Her er listen over spill som Japsene kunne krysse av på.

- Final Fantasy III
- Final Fantasy IV, V & VI
- Secret of Mana
- Saga series
- Front Mission
- Chrono Trigger
- Hanjuku Hero (?)
- Chocobo series

Hva tror vi om dette? Jeg synes det er helt ok, bare ikke remakes og porter blir mer vanlig på DS enn nye og kreative spill. For meg ville en portering av Chrono Trigger være velkommen. Final Fantasy 4,5 og 6 står på samme linje , så det må bety at alle sammen kommer på ett spill, om japanerene stemmer på de.

Hadde ikke hatt noe i mot at Chrono Trigger ble lansert til Nintendo DS, men er nå andre titler jeg heller ville sett fram til. Skal Nintendo DS ha porter fra gamle spill, så bør det ha blitt gjort en del forbedringer med de, og kanskje utnyttet noen av funksjonene til DS (f.eks. Super Mario 64x4 som inneholder en multiplayer og et kart). Ellers kunne man vel like gjerne gitt ut et spill som Chrono Trigger til GBA?

Drit i gamle spill, lag en oppfølger i gode gamle stilen istedet. Kanskje en Chrono Trigger 2 med samme grafikkstil osv til DS, og som kanskje utnytter touchscreen'en på en eller annen måte?

syns det er fint med remakes, bare det ikke blir for mange av dem.
ser egentlig mere fram til de nye spillene til ds.
jo, jeg tror de kunne presse chrono trigger in på en gba cart--

Her pågår det en underskriftskampanje for å få Chrono Trigger til GBA. Men jeg er veldig ening med Psycho Mantis her. Skal disse spillene komme til DS, synes jeg at de bør utnytte noen av maskinens styrker. Det kunne også blitt tøft med en oppfølger til Chrono Trigger eller no. Samme grafikkstil er jeg med på. Grafikken kunne godt bli litt glattere enn på SNES da :p

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Hva i gudenes navn er DS?

Uansett så vil jeg ha FFIII utgitt på engelsk, samme hvilken konsoll. Ellers har jeg lyst på nye spill.

Opprinnelig skrevet av GarlandG@29.07.2004, 13.55
Hva i gudenes navn er DS?
80410​

---

Anyway, kunne vel tenkt meg Final Fantasy VII på Nintendo DS, rett og slett fordi jeg ikke har spilt Final Fantasy VII, eventuelt Chrono Cross (men da burde Chrono Trigger også komme - på enten GBA eller DS).

FF hadde blitt mye deiligere å spille hvis man hadde en stylus å navigere menyene med. Derfor sier jeg ja til FF på DS, gjerne alle sammen.

Anyway, kunne vel tenkt meg Final Fantasy VII på Nintendo DS,
Sorry, borry, men det vil det nok aldri bli noe av. Det kom kun ett eneste spill med FMVer på N64 (Resident Evil 2) grunnet den begrensede plassen, så hvordan noen skal få til å presse så mye film som det er i det spillet inn på cartriget til DS lurer jeg svært på.

Det minner meg forresten på; Hvor mange Mb vil det være mulig å presse inn i spillene på DS?

Jeg tror de er større enn Nintendo 64 cartene, siden jeg mener å huske å ha hørt at GBA cartene har like stor plass som Nintendo 64 cartene, og det skulle være mer plass på et DS kort enn på en GBA cart.

Det går jo forresten an å droppe FMVene og erstatte dem med in game scener.

Hmm... Tviler på at GBA og N64 cartene er like store. Med tanke på at de aller, aller fleste GBA spillene kun består av sprites og ikke polygoner, så vil det aldri bli bruk for 512Mb som det var på de største N64 cartene. Så der tar du nok feil. Jeg vil heller gjette på at DS har ca. like mye plass som N64 på cartrigene.

Opprinnelig skrevet av Morbo@29.07.2004, 15.29
Hmm... Tviler på at GBA og N64 cartene er like store. Med tanke på at de aller, aller fleste GBA spillene kun består av sprites og ikke polygoner, så vil det aldri bli bruk for 512Mb som det var på de største N64 cartene. Så der tar du nok feil. Jeg vil heller gjette på at DS har ca. like mye plass som N64 på cartrigene.
80457​
Du får faktisk noen GBA spill på 512 MB kasetter..
DS sine derimot skal kunne lagre over 1 GB.

Jeg vil se nye spill; jeg vil se den nye teknologien bli tatt i bruk i et Mana-lignende spill og annen revelusjonerende nytenking. Hvis de først skal lage en remake, får de lage Chrono Trigger og FFVI til GBA. Disse spillene tar seg rett og slett bedre ut uten noen nye touch-greier.

Et Mana-spill med et kampsystem hvor man ikke trykker ihjel fienden er drømmen min. Om Square får en idé som gjør dette mulig, hadde det vært topp. Det hadde også vært fint med et nyskapende strategi-rpg.

Opprinnelig skrevet av Excelsion+29.07.2004, 15.36-->
<!--QuoteBegin-Morbo
@29.07.2004, 15.29
80457​
Du får faktisk noen GBA spill på 512 MB kasetter..
DS sine derimot skal kunne lagre over 1 GB.
80464​
[/b]
ja, det stemmer det. Husker jeg leste det en plass, men det er ikke 1 gigabyte. Det er 1 gigabite. :) Noe som er en del mindre.

For å utdype litt; 1 byte = 8 bit. Kapasiteten på Nintendo cartridges oppgis vanligvis i bits. Til min GBA har jeg en 256 Mbit flash cartridge, der får jeg plass til spill på størrelse opptil 32 Mbyte. (De største GBA-spillene jeg har vært borti til nå har vært på 16 Mbyte.) Dersom NDS' cartridges har plass til opptil 1 Gigabit, tilsvarer det 125 Mbyte. Det er altså liten sjans for PSX-remakes på NDS'en.

største spillet jeg har vært borti til nå har vært på 32Mbyte.
det var et japansk puzzle. det eneste på 32Mbyte til nå på gba