Stacking er det andre spillet som Double Fine har jobba med siden Brutal Legend og det ser lovende ut. For noen måneder slapp de Costume Quest og selvom det etter sigende var greselig bra gadd jeg ikke coppe det. Akkurat som med BR hadde det gameplayelementer jeg ikke kan utstå. RTS og turnbased JRPG-kampsystem er for stinkere osv og da hjelper det lite at de er jævla bra laga sånn ellers.
Stacking derimot ser ut til å rulle den dobbelt så fine stemningen og settingen inn i gameplay jeg kan like. Man skal styre en sånn russisk dukke som det er andre mindre dukker inni. Her er det snakk om pussling for å finne den rette dukka å ta over til den rette situasjonen. Høres ut som mer min greie enn å stresse rundt med dårlige RTS-kontroller eller ræge fordi jeg bommer på knappe-timing.
Posta dette nå siden Kjempebomba har en av sine typiske kvikktitter av spillet. Tim Schafer og noen andre folk fra DF er med så det er solide saker.
Og sånn ellers i DF-land ble det under en nylig podcast avslørt at det tredje spillet de jobber med er en oppfølger til Brutal Legend. De driver å shooper den rundt til utgivere. Hvis de droppa RTS-aspektet og gjorde det mer likt Dynasty Warriors hadde den spillen blitt å eie.