Stacking [PSN Live Arcade] Dobbelt så fint som de andre nedlastbare spilla

Lodin

Der Waaaah

Stacking er det andre spillet som Double Fine har jobba med siden Brutal Legend og det ser lovende ut. For noen måneder slapp de Costume Quest og selvom det etter sigende var greselig bra gadd jeg ikke coppe det. Akkurat som med BR hadde det gameplayelementer jeg ikke kan utstå. RTS og turnbased JRPG-kampsystem er for stinkere osv og da hjelper det lite at de er jævla bra laga sånn ellers.
Stacking derimot ser ut til å rulle den dobbelt så fine stemningen og settingen inn i gameplay jeg kan like. Man skal styre en sånn russisk dukke som det er andre mindre dukker inni. Her er det snakk om pussling for å finne den rette dukka å ta over til den rette situasjonen. Høres ut som mer min greie enn å stresse rundt med dårlige RTS-kontroller eller ræge fordi jeg bommer på knappe-timing.

Posta dette nå siden Kjempebomba har en av sine typiske kvikktitter av spillet. Tim Schafer og noen andre folk fra DF er med så det er solide saker.

Og sånn ellers i DF-land ble det under en nylig podcast avslørt at det tredje spillet de jobber med er en oppfølger til Brutal Legend. De driver å shooper den rundt til utgivere. Hvis de droppa RTS-aspektet og gjorde det mer likt Dynasty Warriors hadde den spillen blitt å eie.

Brutal Legend kan reise til helvete, men Double Fine har generelt peiling så jeg skal følge med på dette.

Lodin

Der Waaaah
Påminnelse om at dette er ute og det eier. Det er aldrig særlig vanskelig å løse pusslene og om man virkelig sitter fast kan man få clues uten å straffes. Løsninga er stort sett uansett å prompe på folk, kaste opp på dem eller denge dem og det liker man. Humoren og stemningen sitter som støpt som dere skjønner så jeg koser meg glugg ihjæl. Største negativet blir vel at det virker som det fort kan være over med bare fire eller fem brett. Det er dog en del å gjøre i dem. Vi får se.
Gode anmeldelser har det og fått.

D

Deleted member 91

Gjest
Er gira som fy, spesielt etter å ha titta på kvittitten borte på Kjempebomba. Den visuelle stilen er bare så jævla feit, jeg digger hele den dukketeater-looken så til de grader. Blir å prompe dette ganske hardt så fort jeg kommer meg hjem.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Spillet er gratis for meg denne uka her. Orker ikke laste ned akkurat nå da. :smugdog:

D

Deleted member 91

Gjest
Så prisen blir da bare på 40 kroner i måneden (eller hva fan kursen er på PSN om dagan) i evig tid, fremfor et engangsbeløp på 70 kr? Du verden for en deal.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Hadde en snert selvironi med de smugdogsa. Forbanna PS+ kjøpte seg tre ekstra måneder automatisk da jeg ikke var hjemme i jula, så jeg bare soper opp så mange gratisdeals jeg kan (PS3-spill, PS1-spill, Neo Geo-spill, betaer og mer faenskap.)

ER FORRESTEN IKKE BARE MEG SOM HAR DET, SCARY PALADIN OGSÅ!!

Shinra85

Spillegals effort emo
hmmm.. Spent på detta, ser interresant ut, uten tvil. Visuelt sett er det helt snabelaktig, spørs bare om jeg kanskje fort blei lei prompe-greia

Gameplayet minner meg en del om godbiten Silicon Valley, så jeg kommer til å plukke opp dette når de kutter prisen, 1200 er for mye.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Wow, dette spillet. Elsker det. Er søtt, morsomt og alt mulig digg.

Jeg må innrømme at jeg får litt Hitman-vibes av det i blandt, bare på en søt måte.

Shinra85

Spillegals effort emo
Testa trail-versjonen, og falt litt for det

Noen som er like opptatt av å gjøre alt som jeg er på det spillet? Mangler én unik dukke, veit hvor den er, etc. Problemet er at den er hakke større enn det jeg kan få tak på. Er det noe man må ha drahjelp fra fullversjonen (annen level eller noe) for å fikse?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Er ikke helt sikker på nøyaktig hva du refererer til, men ja, man åpner muligheten for å stable større dukker utover i spillet.

Lodin

Der Waaaah
Dukkene du trenger for å ta han digre konduktøren spawner ikke før man kommer tilbake til stasjonen etter første brett. Deal with it osv.

Runna storyen i går og det var fin fin slutt som forventet. Nå er det bare å skrape sammen de siste pusslene, dukkene og hi-jinxene så er det runna. Alt i alt er dette det første spillet på det jeg kan huske som ikke har hatt et eneste lite irritasjonsmoment.

Shinra85

Spillegals effort emo
Da var det litt som jeg trodde. Vurderer å kjøpe, pirra interessen min ganske mye egentlig. Er spillet sånn hele veien? Vanvittig sjarmerende, og absolutt ikke for mye fokus på kroppsvæsker og -gasser, ikke i forhold til det kunne ha vært iallefall. Uansett, er det verdt de 90kronene?

Lodin

Der Waaaah
Det fortsetter stort sett i samme bane ja. Eneste forskjellen er at man får noe som heter hi-jinx hvor man skal gjøre diverse småting med dukkene som å fike opp 10 stykker med hanske osv. Greit lite tillegg. Jo også er siste orntlige brett litt for lineært. Men det måtte det blitt med tanke på formen og det eier så heh.