STALKER kan ha blitt nerfa

Lodin

Der Waaaah
#1
Fæle nyheter, men det virker som drømmen om et massivt action-RPG satt i Chernobyl ikke blir akkurat så fantastisk som vi hadde håpt. Etter år med utsettelse har THQ brakt inn en ny prosjektleder og hans mål er ene og alene å få det over i en spillbar form og ut døra. Da blir det ikke helt uventet nødvendig å kutte et og annet feature. :(SITAT
Some of it is true, some isn't. Obviously, we know now the game is still on track and that the release will indeed be early next year. A major development did however occur - around a year ago THQ brought in freelance developer Dean Sharpe to transform the game from an undefined mess of potential to a sprawling masterpiece...

One thing we noticed during a area change was a loading screen. Sharpe said that not only do these loading screens appear between areas, but also as you walk about the world. So the game unfortunately doesn't feature a seamless world as we once believed...

What was most surprising however was Sharpe revealing that 'I may or may not take out the vehicles - I haven't decided yet'. Vehicles were a big part of the game's original feature-set. If they were to be removed it would pose more than a few design problems, considering the size of the 30-square kilometre area covered in the game....

'This is an example of a little bit of how the game has changed over the year,' said Sharpe. 'You wouldn't have [this] type of thing in the game before - it was completely open-ended. So now we've added scripted events to make sure you can actually follow the story...

'There isn't that much that's been cut … I've made some minor changes. There were some types of mutants that I pulled out. I took out sleeping and eating - a couple of the minor RPG elements. I also shortened the amount of dialog in the dialog trees - there [was a lot] of back and forth that wasn't needed.'[/b]
SKUFFA!
 
#2
Bleh, skikkelig smart å forandre den gode oppskriften etter så lang tid. Muligens ingen kjøretøy? Jeg vil ha muligheten til å kjøre rundt der, men jeg har ikke lyst til å ha flere loadingskjermer hele tiden. Så lenge AI-en holder seg slik de har sagt den er, gjør det ikke noe at det er noe scriptet, men overdriver de det, kan det bli rimelig møkk.

Får håpe de slipper et spill som minner mye om hva vi har sett av det fra før, og at det ikke forandres til enda et middelmådig spill.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#3
Jeg regner med at loadingen ikke er med for moro skyld, og antar at han karen vet til en viss grad hva han driver med. Nonetheless, det herper flyten i spillet litt. Vi får vel bare vente å se. :/
 

Kilik

Lokal moderator
#4
Jaja, noen måtte vel skjære i gjennom før eller siden? Spillet har vært under utvikling i fem år allerede...
 
#5
Jaha? De var altså på E3 i år... Husker første gang jeg begynte å lese om STALKER var for snart fire år siden. Har egentlig gitt opp for lenge siden. Men det er synd at de nerfer spillet nå, nå som de er så nære. Hardbarkede STALKER-fans(jeg pleide å være en) må nok se sannheten i øyne: Dette spillet kommer til å suge.

Det hadde kanskje vært dritkult for tre år siden, da de planla å gi det ut, nå er det bare for sent. Jeg er vanligvis nden siste til å snakke om grafikk, men jeg må si; grafikk var en massiv del av dette spillet. Dessuten tror jeg ikke områdene og størrelsen og gameplayet kommer til å være på langt nær like imponerende som det de hadde vært for tre år siden.

SITAT(Lodin @ 31.05.2006, 21.59) 7050 Jeg kunne ikke vært mer enig med deg, Lodin... Spesielt etter at jeg så filmen for noen år tilbake.
Synd når slike visjoner ikke realiseres slik det var planlagt
 
#6
Nei dette er utrolig skuffende greier. Hadde som alle andre utrolig store forventninger til konsept og utseende. Første gang jeg og kompis så video av fysikk motoren hadde vi hake slepp i sikkert en uke. Men likevel var konseptet kaka ass. Så pass stilig at jeg er interessert uansett hvordan det ferdige produktet ser ut. Tanken på å vandre rundt i postmortem er bare så sinnsykt kult.

Men hvordan har de klart å rote det bort. Det har jo vært masse snakk om dette spillet siden dag en og for meg virket utvikklingen framgangsrik.
Jaja det var for godt til å skje:p
 
#7
Hvordan har de klart å rote det bort? spillet ha vel blitt utsatt fem eller seks ganger allerede. Jeg har også hørt at penger ikke vokser på trær i Øst-Europa. For alle som er interessert, er det sluppet en Beta-version av multiplayer delen. Jeg husker ikke hvor jeg fant den, men den er der ute et sted. Den er rimlig kjip ettersom det er et svært begrenset område og få av "sonene" er lagt inn i denne versionen. Men det gir et inntrykk av hva vi kanskje kan forvente oss.

Det jeg syns er mest kjedlig med nerfingen er at de tar bort dialog. RPG-spill uten tungt utbrodert dialog har jeg vanskeligheter for å leve meg inn i.
 
#8
SITAT(Jean Audonsky @ 01.06.2006, 01.48) 7112
Tanken på å vandre rundt i postmortem er bare så sinnsykt kult.
[/b]
Nå har jeg ikke lest/sett såå mye fra spillet, men kan ikke huske hørt man kan løpe rundt som død... Trodde det var en postapokalyptisk setting..
 
#9
SITAT
So now we've added scripted events to make sure you can actually follow the story...

'There isn't that much that's been cut … I've made some minor changes. There were some types of mutants that I pulled out. I took out sleeping and eating - a couple of the minor RPG elements. I also shortened the amount of dialog in the dialog trees - there [was a lot] of back and forth that wasn't needed.'[/b]
Teit. -_-

SITAT
Tanken på å vandre rundt i postmortem er bare så sinnsykt kult. [/b]
Hva betyr det? Post mortem er jo obduksjon, men å vandre rundt i post mortem? :blunk:
 
#12
Skulle ikke Stalker komme i fjor?? :blunk:
Synd hvis de skal komme med utdatert grafikk før de kommer på markedet...
 
#13
S.T.A.L.K.E.R skulle komme de tre, fire siste årene. Og ja, den grafikken både jeg, Jean Audonsky og flere andre gikk rundt og måpte over i nesten en måned i strekk er alt utdatert. Ikke dårlig, men langt ifra det beste dere har sett. Det skal allikevel sies at landskap og ting på en "god" avstand fremdeles ser fantastisk ut.
 

Lodin

Der Waaaah
#14
SITAT(Pal @ 01.06.2006, 13.54) 7165
For alle som er interessert, er det sluppet en Beta-version av multiplayer delen. Jeg husker ikke hvor jeg fant den, men den er der ute et sted. Den er rimlig kjip ettersom det er et svært begrenset område og få av "sonene" er lagt inn i denne versionen. Men det gir et inntrykk av hva vi kanskje kan forvente oss. [/b]
Hehe, det var nok en alfa det der og den ble ikke sluppet, men lekket. Desuten var den mye eldre enn selve spillet selv når den ble sluppet så den var absolutt ingen god indikator på åssen det vil bli.
Tror feks. ikke HL2 så så jævla mye mer imponerende ute Ca. halveis ut i utviklinga for å si det sånn.
 
#15
Jeje, Mr. McSmartypants!
 
#16
Siden emnet ligger i nyhetsdelen av forumet, kan man sikkert bruke emnet til andre nyheter også går jeg ut ifra?

Det Italienske bladet Giochi Computer har nemlig noen nye bilder fra spillet. Klikk her for å se de, som er scannet fra bladet.
 
#17
Jeg er glad til. Er spillet halvparten av hva de lovet så kjøper jeg det + at jeg vil støtte utvikling av slike spill. :angel:
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#18
Så fremt de beholder atmosfæren og frihetsfølelsen intakt, kommer jeg til å kjøpe det.
 

Lodin

Der Waaaah
#20
Den traileren er så evig gammel. Med tanke på at det dukker opp sør-amerikanske indianertempler kan det godt hende den er fra før de engang annonserte at det skulle foregå i Russland. Skulle ikke forundre meg om det er en techdemo de brukte for å få en utgiver til spillet.