[PC] Star Citizen (og Squadron 42)

Jante

privileged CIS shitlord
#1



Star Citizen is an upcoming space trading and combat simulator video game for Microsoft Windows. Star Citizen will consist of two main components: first person space combat and trading in a massively multiplayer persistent universe and customizable private servers (known as Star Citizen), and a branching single-player and drop-in co-operative multiplayer[6] campaign (known as Squadron 42). The game will feature Oculus Rift support.

Both Star Citizen and Squadron 42 are set in a 30th-century Milky Way centered around the fictional UEE (United Empire of Earth), an analogue of the late Roman Empire. A central theme of the game is citizenship (or lack thereof) in the UEE, which must be earned through player actions (such as completing a period of military service). It is anticipated that Citizens will enjoy certain in-game benefits, for example paying a reduced tax rate or having easier access to interspecies trade, but the exact details are yet to be determined.

A strong focus will be placed on player interaction, with player behaviour influencing and being influenced by a dynamic economy system.

Star Citizen is currently being developed by Chris Roberts' Cloud Imperium Games, founded in 2011. Roberts' previous works include games such as Wing Commander, Wing Commander: Privateer, Starlancer and Freelancer.
Så, hvor mye stjernestøv får Chris Roberts kjøpt for 41 millioner dollar? Vil du okulere alle riftene i dette universet? Får kak spilt dette i den nye prompetrona si? Vil imperiet slå tilbake?
 

Terje

mostly harmless
#3
Backa Star Citizen startern da den gikk, så dette blir jo noe som må spilles. Men jeg har ellers ikke fulgt utviklinga utover å skumme gjennom nyhetsbreva som dukker opp en gang i blant og observere at spillmedia stadig skriver et eller annet om det. Chris Roberts har ikke alltid levert godsakene, så jeg er ikke så kjempeentusiastisk selv. Er heller avventende, men interessert.
 
#4
Nå kommer dogfight-modulen relativt snart. Skal bli greit å få sette tenna i noe litt mer håndfast. Personlig er jeg entusiastisk fordi jeg vil at det skal være bra. Har prøvd å spillt Eve Online sikkert 5 ganger fordi konseptet virker veldig fristende, men så ender jeg opp med å kjede dritten av meg.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Jeg skal personlig le av dere
Jeg har og gitt til prosjektet, men det var 20 dollars eller no.
Det var mens det fortsatt kunne blitt en ting
 
#6
Pleier ikke bry meg med sci-fi space greier, men Oculus Rift støtten gjør at jeg har i det minste lyst å gi det en sjanse. Det blir i det minste en ny opplevelse om ingenting annet.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Heads up, om du backa kickstarteren på billigste nivå til 30 dollars får du med et skikkelig ræva skip. Det var derimot bare tilgjengelig i startfasen så om man kjøper "spillet" nå får man med et annet shitty skip. Det betyr såklart at:
So this should get a laugh out of someone:

I bought into the kickstarter for Shitcitizen when it was first announced, investment was a grand total of $30 dollars.

After seeing people talk in this very forum about selling accounts, ships etc for profit I figured why the fuck not, the game didn't even interest me anymore after seeing the horrible gameplay videos.

I turned $30 into $135, by selling someone a virtual ship which doesn't even exist in a virtual world, my forays into the stock market have been less profitable than this.

And I still have the actual account, which I'm told is worth a bundle because it is an Original Backer account or some nerd talk
Det tok kisen fem minutter å selge det. SC er det nye buttcoins. XD
De har forøvrig greid å skramle sammen 48 millioner dollars så langt og alt de har er et bedritent 2 player kampscenario hvor kontrollen ikke funker.

I mellomtida ser Elite: Dangerous sånn ut nå:
 

Terje

mostly harmless
#8
Jeg kommer enten til å bruke så satans mye tid på Elite Dangerous at jeg blir til det usosiale dyret igjen, eller så får jeg aldri satt av tid nok til å få satt meg skikkelig inn i det. Det siste vil også være litt trist med tanke på hvor mye spenn jeg kasta etter kickstartern.
 

Lodin

Der Waaaah
#11
De hadde akkurat et live show hvor de viste fram noen nye features og stort sett alt kræsja hele tiden. Det eneste som funka var trailerene hvor de viste fram nye skip man kan betale hundrevis av dollar for.


50 millioner dollars...


 
Sist redigert:
#15
Håper ikke du er en av dem som har brukt tusenvis av dollars på virtuelle romskip du aldri får bruke.
 

Terje

mostly harmless
#16
Langtifra, jeg ga kun det som trengtes til kickstarteren for å få en digital kopi når det er ferdig. Siden har jeg ikke kikka på det utover de artiklene som dukker opp i spillmedia. Har aldri vært veldig interessert i early access eller betaer.
 
Sist redigert:
#17
SC har fascinert meg fordi jeg bare venter på at bobla skal sprekke, og da blir det vel det første store crowdfunda prosjektet som går dunken? Jeg bare lurer på hva som egentlig skjer da. Det virker jo som det som folk backa i starten har utviklet seg til å bli noe helt annet - og mye annet. Det er jo nesten som at man har strategi på å lage noe som aldri blir ferdig og stadig annonsere nye features for å få mer penger fra nye backere eller lojale håpefulle som backa for noen år siden.
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Hele prosjektet er et gigantisk klasepul og Derek Smart er den eneste som har full oversikt. Problemet er bare at ordsalatene hans er totalt umulig å komme gjennom.
Et annet sted man kan sjekke er SC-tråden til Something Awful, men der postes det over 9000 poster hver jævla dag.

Siste nytt er ihvertfall at Squadron 42, som er spillets story mode ikke lenger slippes i 2016. Istedet lover CIG nå å vise fram FPS-multiplayer-biten på SCCon neste måned. Den har vært kanselert i omtrent et år, men eksisterer plutselig.

CIG har og søksmål mot seg fra brukere. Flere folk i California har gått sammen og krevd svar om hva penga deres er brukt på.

Og til sist går det rykter om at Sandi, kjerringa til Croberts trekker seg som PR-ansvarlig. Kilepornoen som lekka ut var tydligvis for mye. Seitrekkinga skjer nok på SCCon.

E: Og ja, i likhet med Terje ga jeg bare 35 dollars eller så. Ikke faen om jeg gidder knote for å få dem igjen. Har uansett fått nok underholdning tilbake som det er.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#19
Lang, men jeg leste hele. Angående validiteten sier Chris selv at dette er ikke usant men er uenig i omfanget.
http://www.kotaku.co.uk/2016/09/23/inside-the-troubled-development-of-star-citizen

Jeg biter meg mye fast i hvordan nesten hvert eneste sitat fra Chris går ut på at "jammen arbeiderne mine er så inkompetente" og "jammen Elite hadde det lett fordi det er jo stort sett samme spillet som for 20 år siden.". Det at kona og bror hans var noen av de første til å komme på laget lukter også bare av at han ikke har peiling på hvem og hvordan han skal hyre.

Hadde heller ikke sett Pax-demoen fra 2014. Det var fin cringe.
 

Lodin

Der Waaaah
#20
Erin Roberts var en av de folka som var med å redde Freelancer da Chris ble boota så han er helt klart kompetent. Sandi har derimot tre jobber hos CIG og er egentlig ikke kvalifisert til å være skuespiller engang. Kileporno derimot.

Må sette meg ned å lese denne greia. Regner med at Dr. Smart har en feltdag.