Star Wars Galaxies

Jeg snubbet over en value pack av Star Wars Galaxies idag. Det var med selve spillet og Jump To Lightspeed,An Empire Devided g Rage of the wookiees til kun 250,- !!

Så shit au jeg kjøpte det...installerer det nå. Noen som spiller det som har noen tips evnt hvilken server osv....

Kan en være ond eller god? Osv...har lyst å være bad ass mother fucker.

Spilte det spillet her en god stund, det beste som var når jeg var der var TKA/Pistoleer.

Selv syntes jeg "bria" var en knakandes god server, mange gode spillere der =)
Ang. ond eller snill må du først starte spillet som neutral, så velger du hvilken side du vil jobbe for, og gjør noen quest hos de, før du til slutt får joine de, etterhvert som du gjør flere quests og slikt for de , så kan du f. eks. kjøpe stormtrooper armor etc for de poengene du får.

Likte spillet , men ble så lei, sony fucka litt mye med combat systemet og noen classes var helt gimpa, mange items var så og si umulig å få tak i, og man må betale for så og si hver eneste av de store patchene. (LES: JTLS , Rage of the wookiees, etc)

Konklusjon: WoW > SWG =)

Har sitti å testa litt nå og så langt så virker det jo helt ok. Spillet lugger endel når det blir litt folk og grafikken er vel litt utdatert vil jeg vel si...

Det som irriterer meg mest er interfacet...det er så kronglete å stygt at noen hos SOE skulle ha vært skutt på dagen.

Men er mye for pengene det her synes jeg...får teste det litt å se om det er noe å bruke noe spesielt med tid på. :)

Yup, massiv lagg, krever en supermaskin om du skal kjøre lagfritt.

Det som er kjipt der er at jeg merket minimalt med PVP, virket som et PVE spill =( , og jeg spilte det i 9-10 måneder.

Ja da var SWG Total kjøpt. Hittil synes jeg det er utrolig fett. Kulere enn wow og jeg må si jeg liker interfacet, skyt meg hvis du vil. Jeg er en ganske nybegynner på dette område, men jeg synes SWG er det mest nybegynnervennlige MMORPG spillet jeg har prøvd (testet: WOW, AO, COH)

Grafikken har jeg ikke noe negativt å si om bortsett fra det krever en monster pc. Gleder meg til å få testet dogfight med X-ving og svinge lyssverdet mot en sith. :flau:

Kommer med oppdatering senere

[Jedimind-trick]Det er bare et spill, det er WoW![/Jedimind-trick]

SWG er helt klart det MMORPG spillet som krever at du bruker ekstremt mye tid på det, hvis du skal komme noen vei. Så ikke forvent at man blir en Jedi/DarkJedi etter noen måneder. F.eks å bli ranken Padawan tar ca 6 måneder, og på Padawan stadiet er du rimelig svak.

Laggen i spillet er uheldigvis stor, hvis man vil spille spillet med en del mindre lagg er 1024 ram ganske bra. 512 ram funker, men blir en del lagg da. Uansett du må ha en ekstrem bra pc hvis du skal spille spillet laggfritt.

Svarte, jeg som planla og bli den badasssithuberdarklord

Er det ikke slik at hvis man først har blitt Jedi, så er det slik at om du bare dør en gang så blir karakteren din sletta?

Er noe alà det...

Opprinnelig skrevet av Variabel@04.06.2005, 15.26
Alle sier når de har kjøpt seg et nytt MMORPG, "Det virker bedre enn WoW".

Er det det?
229681​
Ha-Ha! De som sier det kan brenne i helvete.

- For å unngå lag må du enten spille med minimum specs, eller ha en PC fra NASA.

- Combat systemet er så elendig og tafatt at du finner mer spenning i lommetennis.

- Jedi, er så og si uoppnåelig, om du ikke sitter konstant i ca 9-10 måneder, ellers så er alle andre professions så ufattelig lette å bli master i at det er helt skammelig. Teras Kasi master, 2 dager. Master doctor, under 1 dag. OSV.

- PvP'n er langt ifra hva den er i WoW, hvor du hele tiden finner raids, 1v1 pvping også videre, å spille SWG er som å spille på en PVE server, Og raids, ja, de er så og si ikke tilstedeværende.

- Oppsettet på key-bindings er så vondt at jeg fikk krampe i hele hånda, om du da ikke bytter om på key-bindingsa , men må da skifte de ut til fordel for andre keys.

- User Interface'n er kjedelig, du kan bytte den litt om med no forskjellige farger og slikt, som er "veldig" spennende. Ellers så jeg liten til modifikasjonsmuligheter som det finnes i F.eks WoW.

- Grinding, du behøver ikke engang å være tilstedet. Sett characteren din utenfor en av byene på naboo, fyr opp en macro som de fleste spillerene kan, og la characteren står der og grave til seg xp. Du, på en annen side ligger kanskje og sover. SOE gjorde aldri noe mot det, og syntes det var skammelig, da alle kunne bli master whatsoever combat prof uten noe arbeid i det hele tatt.

- Istedet for å kanskje gjøre andre professions bedre for å bli på linje med de beste, så har de heller valgt å slå villt med nerf-balltreet sitt på alle profs som ble overpowered. Bounty hunter er et godt eksempel på det.

- Du har, eller hadde hvertfall kun 250 poeng til disposisjon, noe som gjorde at du kunne fordele de utover forskjellige profs, men 250 var alt for lite. Skal de første dele det opp i poeng, kunne de heller ha mekka det med 300 poeng, da det ellers er lite mulighet for noen ordentlige blandinger av professions

- Samarbeidet varierer fra server til server, men jeg spilte på 4-5 servere, og oppfattet samarbeidet til å være rimelig lame, og viljen til å hjelpe andre, eller nybegynnere var sjeldent tilstede.

- Armor, vet ikke engang om jeg skal bry meg med det her, men da jeg spilte var det ikke noen "level requirement" på armoren, du kunne finne noobs løpende rundt i fullt composite armor sett. Og det som var enda mer spennende var at siden composite var det beste, så hadde alle profs det, med unntak av noen melee profs som brukte ubese, og selv der hadde novice brawlers fullt sett.

- Muligheten til å lage byer og legge hus som villmenn funket også dårlig, det ble mer lagg, folk la harvesters og byer overalt som ødela hele miljøet jeg likte der. Muligheten til å ordne i huset sitt var grei nok, men kostet deg gjerne en formue. Macro's måtte selvsagt brukes, som jeg alltid måtte bruke generelt gjennom hele spillet.

- Og så, over til noe positivt. Muligheten for crafters til å modifisere sitt produkt syntes jeg var MEGET bra, du kunne velge farger, mønster , ja det meste.
Noe jeg ikke likte var den eviglange trykkingen gjennom crafting vinduene, det tok deg rimelig lang tid bare å få laget litt mat. Og når jeg først er inne på mat.

- Doctor Buffs + god armor + Mat/drikke = Uovervinnelig.
Når jeg grindet TKA, så var alt jeg behøvde å gjøre å skaffe alt det over, hvor buffene varte i gjerne 3 timer, og dra til tusken fort. Hvor jeg kunne ta 4-6 Tuskens samtidig, hvor jeg som regel ville slitt mot 1. Jeg hadde absolutt ingen downtid, og hadde flust med "med-packs", da jeg også var medic.

- Og jo, en annen ting mens jeg husker det, Patchene, alle de store patchene, JTL, Rage of the wookiees, combat revamp (om jeg husker riktig) , alle må kjøpes separat (for de som spilte fra starten). Noe jeg enda ikke har opplevd i WoW. Snart kommer battlegrounds, og Honor system patchen har allerede kommet. Kostnadsfritt.

Får sikkert klager fra fanboys , men så lenge SOE ikke forbedrer det, eller gidder å bry seg i patchene sine, så kan det spillet brenne i helvete.

:kos:

Ja, men poenget er at Blizzard også kunne regnet Battlegrounds og Honor system som expansion packs, men det gjør det ikke. Det er forskjellen på Blizzard og SOE, sony skal melke produktet til sitt ytterste.

Tja, vil ikke si det. JTL syntes jeg sugde helmaks, og for mange ble den kun brukt for å reise mellom planeter. Tror neppe det er lagt mye mer inn i JTL enn det blizzard legger inn i Battlegrounds patchen.

Av det jeg har sett av patches fra blizzard og SOE, så har blizzard helt klart brydd seg mye mer om hva de slipper ut og hva de gjør, enn det SOE gjorde.

Noe jeg også opplevde var at vi fikk mye raskere feedback, mye bedre GMs, med raskere svar, enn det vi fikk i SWG. Forumene gir også mer svar enn det SWG sine gjorde i sin tid. Det var perioder hvor vi ventet opptil 5 dager på et svar på en klage, og da var svaret som regel "I'm really sorry, but we have no knowledge on this issue"

I RoTW expansionpakka vet jeg ikke helt hva som følger med, men tviler ikke på at de kunne laget det som en patch