Starcraft MMORPG

#1
Har vært rykter rundt omkring at Blizzard skulle offentligjøre ett nytt spill

Og det ble starcraft, bare ikke et RTS-spill som de fleste håpet på, men ett MMO


Kilde

Så nå lurer jeg, hvorfor slipper de ut et nytt MMO når de allerede har WoW?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#2
SITAT(Maximum @ 05.05.07, 16.21) 64414
Så nå lurer jeg, hvorfor slipper de ut et nytt MMO når de allerede har WoW?
[/b]
Jeg tror og håper da at de mekker et litt mer innovativt og annet konsept enn en vanlig mmorpg. En mmofps eller mmorts basert på starcraft hadde vært morro.
 
#3
Ja, blizzard har nok tenkt å melke WoW for hva det er vært de neste 5 årene iallefall, så de har nok en plan, Blizzard er som kjent ekstremt dyktige på spillfronten og jeg er vel egentlig rimelig sikker på at det blir ett helt annet konsept. Så blir spennende å se hvordan ting utvikler seg, men nå kan det jo sies at denne starcraft mmo-en ikke får sett dagslys før om ett par år?:p
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#4
Er det offsielt da, eller bare spekulasjoner? Jeg trodde ikke de skulle avduke noe før den femtende, men at det er et Starcraft-MMO er vel ikke akkurat usannsynlig. Koreanerne dør vel av glede, tipper jeg. :D
 
#5
Er vel ikke 100%

men utifra artikkelen så står det:
SITAT
The unveiling of the new instalment has previously been rumoured for the South Korea event, though we now know that the title is in fact an online spin-off and not a new RTS game as previously assumed.[/b]
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#6
Joda, men hvilke kilder har de? Jeg kunne godt startet en spillside og skrevet at de hadde bekreftet at spillmotoren skulle baseres på den samme som Verden av Krigsvirke, men det gjør det jo ikke noe mer sant.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#7
Joda, for alt som står på Internettet er sant!
 
#8
SITAT(Maximum @ 05.05.07, 16.21) 64414
Så nå lurer jeg, hvorfor slipper de ut et nytt MMO når de allerede har WoW?
[/b]
Fordi det er mye, mye mer penger i å ha et godt oppegående MMO enn å lage et spill du betaler for en gang. Og om de klarer å lage et konsept som fenger like godt som WoW gjorde/gjør så burde det ikke være noe større problem for dem å ha de begge gående. Så sant de er forkjellige.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#9
Nå har jeg aldri vært særlig fan av Blizzard-spill (verken før WoW eller etter), men jeg må nesten si jeg mister litt respekten for gutta i tårnet hvis det viser seg at det er Starcraft-MMO på gang, spesielt hvis det har mer enn et trekk eller to til felles med WoW. Slik jeg har forstått det virker det som om Blizzard-fansene har håpet på Starcraft II i mangfoldige år nå, og istedet for å lage det fanbasen vil, så slenger Blizzard seg heller på MMO-pengekua enda en gang - til tross for at de tjener 70.000.000 Euro i måneden på WoW-abonnenter, og er mer enn god nok rustet for å lage en oppfølger til Starcraft. Det kan alikevel bli bra antar jeg, men MMO er alikevel en helt annen sjanger enn RTS, så etter hva jeg har fått med meg bør det være ganske banebrytende (MMORTS?) for at de største Starcraft-nerdene skal gidde å engasjere seg.
 
#10
Et MMORTS var den første tanken som slo meg da jeg leste navnet på tråden. Blizzard kommer ikke til å lage et spill som teknisk sett blir å konkurrere med Wow, spesielt ikke med tanke på at de vil holde det spillet gående i lang tid framover. Markedet har ikke plass til to spill av Wow sin størrelse uansett.

Samtidig har de ikke rom for å tukle for mye med StarCraft-formelen, det vil ikke hardcore-fansen godta. Vet ikke jeg... det blir spennende å se selv om jeg egentlig ikke bryr meg. Blizzard sitt biblotek består av jevnt over teknisk strålende, men forferdelig kjedelige spill.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#11
Hvis World of Starcraft kommer ut om to år, vil det sikkert plukke opp mange folk som er utbrent på WoW, som får nye 1000 timer med Blizzard-kvalitet.

Kanskje de tilogmed kunne ta fem dollar ekstra på WoW-abonnementet og gi folk tilgang til begge spillene?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#12
Det kommer da veldig an på om det er en MMORPG eller ikke. Det ville jo vært idiotisk å lage et spill så lignende WoW at spillere som liker WoW vil slutte for å spille starcraft isteden.

Det eneste som ligger i ordet "mmo" er at du spiller på en felles server og ikke offline. Jeg synes folk antar litt for mye når de regner med at det blir en "starcraft-wow"
 
#13
For det første er ikke MMO et ord, men en forkortelse. Og nei, det ligger mer i det enn at det foregår på en felles tjener. "Massively Multiplayer" innebærer vel for de fleste at det er snakk om å spille sammen med en drøss mennesker, og da gjerne langt flere enn den gjennomsnittlige Battlefield-kampen.

Angående Blizzards nyhet, så er det faktisk et poeng at folk nesten uungåelig kommer til å gå lei av World of Warcraft før eller siden. Og før eller siden vil det kanskje være lettere å selge dem noe "nytt" enn "enda" en utvidelsespakke til det "gamle".

MMORTS, dog, kunne virkelig vært sakene sine. Uten at jeg har tid til denslags, selvsagt.
 

Lodin

Der Waaaah
#14
I called it! SITAT(Lodin @ 28.04.07, 01.37) 63472
Har sagt det før og sier det igjen. Det er World of Starcraft og jeg vil fryde meg over lyden av hundretusen koreaneres tenners gnissel.
Kammerat av meg har bursdag den nittende og han gleder seg som en unge til å få det i gave. =D
[/b]