[X360] State of Decay

Lodin

Der Waaaah
#1
Microsoft er ikke klar over det, men de har gjenskapt Animal Crossing.
Det kan godt være zombles som nibler på hælene men hvorfor frisker du ikke opp veksthuset?


Du kan være en yob og løpe rundt med gunnern din og stjeler alt.


Men det er veldig mye av dette.


Jeg vet ærlig talt ikke hva målet i spillet er utover å overleve. MS har gitt oss et spill med vage mål. La oss gå ut å finne byggevarer for vi trenger det om vi skal bygge enda et sovetelt. Og de folka på radioen som akkurat ringte, jeg bør vel se etter dem? Kanskje jeg kan raide våpenbutikken etter det siden jeg tror den har noen kuler igjen og en machete!
Og Bjørn sitter jo på låven sin.

Bjørn? Drit i ham, Farmen trenger å overleve: 10 mer food og 10 mer materials! Gå å skaff det og ikke utforsk!

Finn mer ammo for vi bruker det faen ikke! Og vi liker ikke å sove ute. Bygg et skur! Gå ut mens helvete er igang å finn nok planker så du kan bygge et skur til oss! :D

Dette er Animal Crossing.
Man starter sin egen by/ fort
Man designer åssen buskene skal være/ Man bygger et feltsykehus eller et jorde for planter
Nye folk flytter til byen/ Nå er det mindre plass
Ugress dukker opp over alt/ skikkelig skumle zombier dukker opp. i grupper. De jakter
hu lesbiske dama, han muslimen og hillbillyen liker ikke hverandre? Deal with it/ Ta med den som passer minst på neste mission.
Folk flytter ut/ De døde mens du sov.
Og ryggsekken din er for liten? Se på trynen min lille mannejente!
GÅ MED DENNE!


Ta ut siggpakka og de tyggisene, de trenger du ivertfall ikke nå. Men så løp å finn ting til oss da! Helst fine ting! Nips! Aud liker frynser!


Jo også har spillet en real time klokke. Om du ikke spiller noen dager vil ting forfalle og folk vil dø! Så Spill!

Det det mangler bare en ond muldvarp fra helvete.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#2
Testa trailen før jeg skulle sove igår. Det siste jeg gjorde før jeg skrudde av var å kjøpe det for å lagre spillet, gira på å spille mer senere

Det ser ikke pent ut. Kontrollene er uresponsive og seige. Stemmeskuespillet er klassisk blåfilm på sitt beste. Det er ikke et flashy, nyskapende og absurd bra spill

Men faen så fengsla jeg blei. Jeg har vært ute etter detta spillet lenge, noe som føles som en litt mer seriøs zombiegreie; Dead Rising-møter-The-Walking-Dead.

Jeg likte det godt til tross for masse å klage på. Gleder meg til å sette meg mer inn i dette. Og hele konseptet med permadeath? Håper det funker like godt som jeg håper, at jeg ikke blir nitrist over å starte på scratch når/ om jeg dør. Litt kjipt å evt måtte spille igjennom tutorials på nytt o.l
 

Lodin

Der Waaaah
#3
utviklerne har en Minecraftish avtale så de kan patche når som helst og en sandkasse uten story er neste steg. Så er det multiplayer.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#4
Multiplayer kan eie. Absolutt. Det samme vil sandkasse uten story, da overlevelsesaspektet føltes deilig. Tenkte meg om mer enn en gang før jeg fyrte av det første pistolskuddet, og fryder meg over at det kom 4-5 zombier joggende ut fra skogen som et resultat av det. Aaah
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Og det hadde vært bedre med tre andre som skyter?

Annet enn i tutorialen og når jeg vil ha zombles vekk fra et sted har jeg ikke skutt.

Og det er sinnsykt bra skytelyder i dette spillet. Jeg fyrte av en 345 jeg ikke hadde ammo til på en bande og satan som det smeller når alt annet er gnæærgh.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#6
Nja. Er vel mer et melee-spill enn et skytespill, noe som merkes på mekanikken. Kunne fort havna på server med tre BRAH's som tror de spiller Gears of War: Day of the Zombie, men med tre venner som alle samspiller ville det funka fett. Om en taunter og terger på seg zombier mens andre sniker seg bak og insta-killer dyra med balltre, f.eks

Hadde ikke annet valg enn å fyre av en salve. Vel, hadde vel det, men ville prøve. Og lyden smeller heftig, det er sant. Men ja, likte det med lyden.

Samt hele undersøkelses-greia av sekker og bokser. Man kan bruke laaang tid på å søke etter ting, eller holde inne LB for å raska på. Greia da er at man kan lage lyd sånn at zombiene hører deg og kommer joggende for å knaske på nesa di
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Det har dukka opp noen anmeldelser nå og stort sett er folk fornøyde.
IGN 89
Polygon 85
Eurogamer 80
Official Xbox Magazine 80
Joystiq 70
Game Revolution 70
Game Informer 70

Desverre har endelig noen hos utviklerne snakka om PC og den versjonen er langt unna. Det hadde med third parties å gjøre så det er nok MS som har satt foten ned.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#8
Mener jeg leste noe greier om at ting du bygger i spillet blir ødelagt om du ikke spiller regelemessig (Eller noe i den dur). Hvordan oppleves det i praksis? Er jeg nødt til å Pro-Game på daglig basis for å ha noe glede av det?
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Tida går og ting skjer uavhengig av hvor mye og når man spiller. Nå hadde ikke jeg rørt det på nesten to dager sist jeg boota opp og alt som hadde skjedd var at litt mat og byggematrialer var blitt brukt samt at en kis hadde blitt skada mens han var ute å loota.
Digger forøvrig de små nitidige detaljene i spillet. Jeg kjørte forbi stedet en av folka mine daua når jeg prøvde å komme meg til hovedbyen og jaggu lå ikke trucken fortsatt vraka i grøfta med liket og sakene hans et stykke unna.
 
#11
PC-versjonen er ute på Steam Early Access nuh. Noen overtal meg til å kjøpe.
 

Lodin

Der Waaaah
#12
Sjøp den. Det er en veldig bra sandkasse med zombles. Jeg skal ihvertfall sjøpe den på nytt, men ikke akkurat nå pga. GTA.