[PC] Steam Sommersalg 2015 11-21 juni

#1

Da var det endelig tid for Steam sommersalg igjen.
Fant ingen egen tråd for det med en kjapt søk så oppretter en ny.

Post gjerne tips til gode spill dere har spilt hvis de kommer på salget de neste dagene. Eller grin over alle penga som er forsvunnet fra konto.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Mine anbefalinger til dagens deals:
  • Valkyria Chronicles - 49,99,-. For deg som likte XCOM men ble skuffa fordi det var for lite middels animudrama innimellom. Det er ikke en blåkopi altså, det gjør sin egen greie.
  • TowerFall Ascension - 34,00,-. Pil-og-bueversjonen av Smash Bros, nesten. Gullgodt, og det er moro i enspillermodus også.
  • Fez - 14,00,-. Altså hvis du ikke har spilt det før så er det jaggu på tide.
  • Darksiders Franchise Pack - 80,00,-. Darksiders 1 og 2, pluss DLC til toeren. Rimelig Zelda-nært action-adventureopplegg med fornøyelige ideer som aldri tar av helt, men til denne prisen får du masse moro for en rimelig penge. Kan velge ut hva du vil kjøpe også hvis du ikke gidder å kjøpe hele smæla.
Jepp.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Kan vel være verdt å merke seg at noen utgivere satte opp prisen på spill rett før salget starta. GTAV sin ordinære pris er nå fek.s 719 kroner, men det er satt ned til 503. :v
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#4
Det som skjedde med GTAV var at salget var på en "bundle" som ga deg spillet og litt over en million in-game cash, mens muligheten for å bare kjøpe GTAV forsvant.
 
#5
Noe av det mer utspekulerte fra Gaben. Hva skal man med så mye in-game cash uansett? Ødelegger ikke det litt av moroa? Lurker videre...
:penga:
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Trukke Valve har noe med dette å gjøre. Uansett har de slengt opp igjen versjonen uten funbux til passende pris. Vi får regne med at det bare var noen som dreit seg ut.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#7
Tomb Raider (2014) til 30,- Action på Uncharted 2-nivå, men med mer frihet.
Cities: Skylines til 134,- i praksis Sim City.
 
#8
Cities: Skylines sikler eg på, men eg venter faktisk litt til. Erfaring tilsier at det blir enda bedre tilbud seinare i salget på mange av titlene, og denne er såpass populær at den blir satt meir ned mot slutten.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Glemte å anbefale litt i går da så øh her er noen.

  • Sunless Sea, 78,- Tjaaah. Vanskelig å si eksakt hva dette er for noe, men her er mitt forsøk: Visuell roman/roguelite/action-eventyr/rollespill? Det har en steinkul setting; London ble stjålet av flaggermus og ligger nå ved bredden av et underjordisk hav, så derfor er du en sjøkaptein og må oppdage ting forstås. Dette er utgangspunktet for masse, masse innmari bra skrevet prosa og intense roguelite-ekspedisjoner.
  • The Evil Within, 100,- Shinji Mikamis nyeste forsøk på å redefinere horror-gaming og tjah. Det ser ganske fett ut (id Tech 5) og det er mye velkjent fra Resident Evil her, det er vel hva jeg kan si. Hvis det høres artig ut så kjør på.
  • Thief, 50,- Altså, det nyeste. Det er ikke dårlig i det hele tatt, bare... litt ute av sync med sånn man forventer at et Thief-spill skal være og dermed antageligvis uutholdelig for enkelte. Masse GUI-hjelpemidler er blitt slengt inn, alle kan slås av separat slik at man får den opplevelsen man ønsker seg. Aner ikke om den fortsatt følger med, men med mitt eksemplar fulgte oppdraget The Bank Heist som er innmari, innmari fett og ganske klassisk Thief.
  • Risk of Rain, 28,- Dette er vel alltid på salg når det er noe, men jeg har ikke tenkt å slutte å anbefale det av den grunn. Det er fortsatt helt latterlig fett.
  • Dark Souls, 47,50,- og Dark Souls II: Scholar of the First Sin, 135,- (vanilje-DSII er ikke på salg) Altså bare skjøp dem ok.
  • Småspill: Luftrausers 17,50,-, Super Meat Boy 10,-, Castle Crashers 10,-... plukk dem opp hvis du ikke har dem ok.
 
#11
Siste innkjøpsrunde no, og ingenting frister som eg ikkje har tilsvarende av fra før av eller tenker eg heller kan handle seinare. Cities Skylines er einaste eg vil ha, og der er rabatten ikkje nok til at eg MÅ ha no. Jaja. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Samme her gett! Altså, jeg har jo kjøpt ting fordi jeg har en lidelse, men bare småtteri sammenlignet med alt skvipet jeg har kuppa tidligere. Og enda er det flust med ræl på ønskelista, fordi rabatten var ikke høy nok. Langt framskreden dekadens der altså.
 

Terje

mostly harmless
#14
I samme gate. Steam-backloggen er langt som et vondt år så det er lite som har fått meg til å smelle til på noe tilbud denne gangen. Faktisk slo jeg til bare på de gamle Fallout-spilla. Har de allerede på GoG og gamle fysiske, men det er praktisk å ha de på Steam og jeg har blåst en femtilapp på dummere ting så hvorfor ikke.
 

Lodin

Der Waaaah
#17
Blei ikke mye i år her heller, men positiv overaskelse var Transformers: Rise of the Dark Spark. Det er laga av de samme som laga de to andre bra TF-spilla og om man bare kan leve med begredelig design på noen av bottene eier det som alltid.
Jo også var Oceanhorn ganske ålreit. Det er i praksis Windwaker mixa med Link to the Past og det er helt kompetent om du vil ha mer Zelda.
 

Lodin

Der Waaaah
#19
Begge den var på tilbud ja.
Sjøpte Postal 2 og siden det kosta sju kroner og jeg måtte ha det til den nye DLCen som kosta 28. :v
Legg alltid til ting som ser artig ut på ønskelista di. Da får du mail hver gang de er på salg.
 
#20
«I år har jeg endelig klart å holde meg på matta med Steam-salget!» klappet jeg meg selv på ryggen.

(Så logget jeg på GOG.)