[PC] Stigende Torden [Rising Thunder]

oma

Village Drunk
#1
Å hei, jeg så deg ikke der ett øyeblikk, jeg hadde det for moro med Rising Thunder alphaen. Bli med, få deg alpha du også på www.risingthunder.com.

Hva er Rising Thunder? Rising Thunder er ett Free To Play Online Only Fighting Game med enkle kontrollere.

Ikke bare det, det er pilhodet av Seth Killian. Hvem er Seth Killian? Seth er en av de største legendene innenfor amerikansk fighting games og representerte USA i Japan under Street Fighter 2 Turbo alderen, han har også jobbet lenge innenfor Capcom og jobber som kommentator under EVO hvert år. Han driver også å holder foredrag fra tid til annen om balanse og fightere for utenforstående. En meget egnet person til å styre ett slikt prosjekt med andre ord.

Enkle kontrollere er en ting som fått plass i design rommet som omhandler fightere nå for tiden, for de av dere som har prøvd ut Divekick, så forstår dere hva jeg snakker om. Divekick er en fighter der man kun har 2 knapper for å styre karakteren sin bevegelse og angrep med. Det begynte som en vits, men det har fått en fast plass på de aller fleste store turneringsscener i USA og det er ett bevis på hvor mye man kan få til med lite. I etterdønningene av Divekick har det kommet ting som Pocket Rumble, Simple Fantasy Strike og nå Rising Thunder. Hovedideen er at man stiller seg selv spørsmålet "Hvorfor skal man kreve en avansert bevegelse på kontrolleren for å få til grunnleggende angrep som en Hadoken eller Shoryouken? Hvorfor må komboer kreve 1-frame links og være så jævlig vanskelig å få til?"

Rising Thunder sitt svar på dette er at det ikke finnes avanserte motions for å få til ting. Man har 3 angrepsknapper, Light, Medium og Heavy. Man har også 3 spesialangrepsknapper, A, B og Y. Ingen av disse knappene krever noe annet enn at du trykker på dem for at du får dem til å funke. Noen av normal-angrepsknappene har forskjellige variasjoner avhengig om du trykker frem eller bak når du gjør dem, og det er forskjell på å gjøre angrep når du dukker og når du står. Så totalt er det 9-15 angrep du må lære deg, men alle er enkle å få til og krever ikke at du gjør dobbel halvsirkel, delta bevegelser eller DDR moves på dansematten. Det er enkelt.

Men Online Only? Seth sier at det ikke er planlagt noe lokal multiplayer på noe tidspunkt, og det er skikkelig kjipt. For å spille 1v1 så må man ha 2 setups og utfordre hverandre over nettet (Friendslist og denslags er ikke implementert enda heller). Men de gode nyhetene er at online er sykt bra. Jeg har spilt en del og har ikke merket noen lag noen gang. Det at de ikke har 1-frame links og den slags hjelper nok på, men jeg har aldri spilt en fighter med så bra online før.

Så om du vil ha en enkel å sette seg inn i fighter, som er gratis, med fantastisk nettkode, sleng deg på. :D