[PC] Stigende Torden [Rising Thunder]

oma

Village Drunk
#1
Å hei, jeg så deg ikke der ett øyeblikk, jeg hadde det for moro med Rising Thunder alphaen. Bli med, få deg alpha du også på www.risingthunder.com.

Hva er Rising Thunder? Rising Thunder er ett Free To Play Online Only Fighting Game med enkle kontrollere.

Ikke bare det, det er pilhodet av Seth Killian. Hvem er Seth Killian? Seth er en av de største legendene innenfor amerikansk fighting games og representerte USA i Japan under Street Fighter 2 Turbo alderen, han har også jobbet lenge innenfor Capcom og jobber som kommentator under EVO hvert år. Han driver også å holder foredrag fra tid til annen om balanse og fightere for utenforstående. En meget egnet person til å styre ett slikt prosjekt med andre ord.

Enkle kontrollere er en ting som fått plass i design rommet som omhandler fightere nå for tiden, for de av dere som har prøvd ut Divekick, så forstår dere hva jeg snakker om. Divekick er en fighter der man kun har 2 knapper for å styre karakteren sin bevegelse og angrep med. Det begynte som en vits, men det har fått en fast plass på de aller fleste store turneringsscener i USA og det er ett bevis på hvor mye man kan få til med lite. I etterdønningene av Divekick har det kommet ting som Pocket Rumble, Simple Fantasy Strike og nå Rising Thunder. Hovedideen er at man stiller seg selv spørsmålet "Hvorfor skal man kreve en avansert bevegelse på kontrolleren for å få til grunnleggende angrep som en Hadoken eller Shoryouken? Hvorfor må komboer kreve 1-frame links og være så jævlig vanskelig å få til?"