Stormrise

Scary Paladin

Ukjent herremann
#1
Utvikler: Creative Assembly
Utgiver: Sega
Sjanger: Real-time strategy
Spillere: 1 - 8
Utgivelse: TBA (09)
Plattform: PS3, X360, PC

Folka bak Medieval II: Total War og delvis Rome: Total War har i tre og et halvt år jobbet med Stormrise. Dette er faktisk det første 3D-RTS spillet som ser dagens lys, noe som kan lage noen heftige opplevelser. I tilegg vil Stormrise benytte seg av et kamera som hopper til enheten du velger, og fra der vil du kunne bruke "whip controls" til å velge nye enheter (noe som skal hjelpe en del for konsollene). Dette funker ved at du holder inne en knapp for å få frem en lysstråle, og når du da beveger denne lysstrålen over enheter med den høyre analogen vil disse bli valg og kameraet vil da flytte seg ("whip") til enheten med en gang.

Du kan velge mellom to raser som vi vet om så langt: Sai og Echelon. Sai er en rase som har mutert seg selv og fått spesielle krefter som gjør at de kan snike seg bak folk og kontrollere folk. Echelon på den andre siden er en høyteknologisk rase som liker å angripe fra avstand med for eksempel artilleri. Selv om kameraet i hovedsak er ved enhetene du velger vil du kunne gå ut i et holografisk wireframe kart, ganske likt det i MGS4, der du kan gi ordre til troppene dine. Stormrise vil ha ca. 10-12 timer i singleplayer, og hvis du går lei, skal man ha mulighet for 8 spillere online der man kan hoppe inn og ut når som helst. Co-op er også med, online og offline.




Kilde: IGN
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#3
Første 3D-RTS sa du? :tenke:

EDIT: slått.....noen kilometer før målstreken.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#5
Jeg synes Battlezone var tøft. Jeg mener, man kunne jo spille sånn som i Doom, og ikke sett ovenfra som i Red Alert.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#6
:psyduck:


Hva vil det si at et spill er et 3D-RTS a?
De (ikke jeg) mener sikkert sånn ikke ovenfra og på flere plan. Man skal, etter hva jeg fikk med med meg, ha muligheten til å sette enheter på taket til bygninger og under bakken og drit... uten at jeg vet hvordan det funker. Jei tar å siterer litt jei, Sega sier:
Assume command on the frontlines of battle! Experience the rush of battle in ways no other real-time strategy game has ever offered. Stormrise is the first truly 3D, next-gen RTS that, via the 3rd person camera perspective, puts you directly in the action. No other RTS game combines this level of immersion and emotional intensity with the scale and depth of a strategy game. Designed for next generation consoles (PLAYSTATION®3 and Xbox 360), Stormrise puts you on the frontlines of battle as the heroic leader of your troops, allowing you to lead from the front in the world’s most immersive RTS
 

Terje

mostly harmless
#7
Så det de egentlig sier er omtrent like relevant som "vi gjør egentlig akkurat det samme som alle andre har gjort før oss, men våre figurer har føflekker! Vi er de første som ga dere føflekker i en rts!".

Jippi.
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Sist jeg sjekka var Savage det første typiske RTSet man kunne styre og gi ordre både i første- og tredjeperson samt på sånn ovenfrakart.
 
#9
En mer relevant quote til det spørsmålet må vel være :
Stormrise doesn't take place on a flat plane. Instead of a flat, rectangular map, the game unfolds in 3D environments with upper and lower levels, which could make for an interesting strategy experience
Regner med de mener at ting kan forekomme under jorda og i feks flere plan i bygninger.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#10
Det var et sånn derre spill som kom i forrige årtusen, Dungeon Keeper tror jeg det het...
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#12
Greit, Dungeon Keeper var et friskt pust, så Stormrise er altså først ute med konseptet i et generisk RTS? Hipp hurra.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#14
I savage kommanderer du fra fugleperspektiv, da. Så langt jeg forstår, så kommanderer du Stormrise fra bakkenivå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Spørsmålet er nå hva i svarte faen det har å si for noen, noensinne. Er bare marketing-fjas en eller annen nisse slang på uten å tenke seg om.
 

Lodin

Der Waaaah
#16
I praksis kan man kun gi ordre om hvor folk skal gå utifra det man selv ser fra tredjepersonsvinkel? Da er det vel ikke et RTS (slik sjangeren normalt er definert) lenger i det hele tatt?
Da er det nærmere Hidden & Dangerous 2 og da trår de ihvertfall på farlig mark. =D
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#17
Spørsmålet er nå hva i svarte faen det har å si for noen, noensinne. Er bare marketing-fjas en eller annen nisse slang på uten å tenke seg om.
Ville tro det har noe med kotnrollen å gjøre. I et intervju nevnte de hvordan spillet er primært utviklet for konsoller, og at det er lettere å ha tilgang til alle enhetene dine ved å snu deg 360 grader enn å scrolle et kart.

Du kan hoppe til hvilkensomhelst av dine egne enheter ved et knappetrykk, og alle squadsa har et x-ray ikon du kan se når dem er bak bygninger og slikt.

Mulig det finnes noe lignende allerede, men jeg har ikke vært borti det før. Jeg venter å ser hvor bra det funker før jeg bestemmer meg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Bare jeg som har spilt Ground Control eller World in Conflict, eller? :p