Swap3

Hørte rykter om at SwapMagic3 Cden ikke booter spill som er over 3GB. Er detta sant fordi jeg har brent mange versoner av MKD,Og ingen av dem funker. Nå har jeg kjøpt orginal Mortal Kombat Deception(NTSC) tror dere at det vil funke ?

Det er noe som heter TOC (størrelsen på discen) som ikke kan overstige swap magic cd-en. Jeg setter i swap magic3 discen, lar den starte opp, trykker eject og setter inn et stort spill (gta:vice feks) og da skal det stå "refreshing TOC", etterhvert vil det komme tilbake til den vanlige menyen, da kan du bare sette inn det brente spillet ditt og starte det opp.

Det er noen få spill hvor du kan trenge cd-loader (http://www.swapmagicfix.com/) for å få startet spillet, dette fører til mange byttinger med disker. Har derimot ikke vært borti et spill som ikke har startet med swapmagic etter litt knoting.

er dette det samme som slidecard?
jeg har slidecard og sliter med å få spill til å fungere.
det eneste spille jeg har fått til å virke er faktisk det relativt lille spillet "ddr fusion".

hva må jeg gjøre for å spille THUG2 og street fighter third strike og litt større spill?
de vil ikke...

Hvem av filene skal vi laste ned og brenne ? jeg lasta ned CDLoader_V7_ALL ,når jeg trykker X knappen så får jeg bare røde striper på skjermen ???

Opprinnelig skrevet av Haggar@09.11.2004, 16.44
er dette det samme som slidecard?
jeg har slidecard og sliter med å få spill til å fungere.
det eneste spille jeg har fått til å virke er faktisk det relativt lille spillet "ddr fusion".

hva må jeg gjøre for å spille THUG2 og street fighter third strike og litt større spill?
de vil ikke...
132697​
Hvilken versjon av swap-magic har du? Kun v.3 som funker med TOC refresh. For å få store spill til å funke gjør jeg følgene: Setter i Swap magic 3 CD, lar den loade opp. Trykker EJECT og får beskjed "insert bigger toc disc", da setter jeg inn et spill som tar mye plass feks. gta vice city. Etter du har puttet i en skal du være tilbake til den opprinnelige swap magic menyen, da kan du bruke slidecard/fliptop/nosolderchip til å bytte til en backup disc.

Bad Mongo: Tror det finnes swap magic for ntsc maskiner så det skal funke det ja.

Opprinnelig skrevet av BLooDHunTeR@10.11.2004, 18.01
Hvem av filene skal vi laste ned og brenne ? jeg lasta ned CDLoader_V7_ALL ,når jeg trykker X knappen så får jeg bare røde striper på skjermen ???
133496​
Kommer ann på hvilken versjon ps2-en din er (står på sida øvers, v1-6 fix og v7+ fix, så har du en v5 maskin må du laste ned den "vanlige" versjonen). Du bruker cd-loader slik: Først setter du i swap magic cd discen, bytter til den brente cdloader discen og starter den, når den er loada ferdig kan du bytte til ditt vanlige spill igjen. Mulig du må kjøre en TOC refresh i tillegg (dvs. swap magic -> eject, sett inn stort spill -> bytt til cd-loader -> bytt til backup. Kan være en tidskrevende prossess men det funker 99% av tiden.

Opprinnelig skrevet av Haggar@12.11.2004, 03.28
hmmm.... jeg har v2.0

er jeg uten håp?

edit: jeg har Swap magic CDversion v3.0 mens min DVDversion er v2.0.
134313​
Hoppsann, missa denne helt. Litt seint, men bedre enn aldri.
Jeg har samme versjoner og har aldri støtt på et spill jeg ikke kunne starte. Prøv å sett i cd versjonen og trykk eject (toc refresh) og sett i et vanlig pal spill. Derretter setter du i kopien/importen. Hvis ikke det funker ta en titt på www.swapmagicfix.com.

TOC = Table Of Contents = Innholdsfortegnelse/Boot, det er her innholdet på platen ligger. Så er det oppklart :rulleøyne:

hmmmmm.... la oss definere hver "CD" vi snakker om.

"Hoppsann, missa denne helt. Litt seint, men bedre enn aldri.
Jeg har samme versjoner og har aldri støtt på et spill jeg ikke kunne starte. Prøv å sett i cd versjonen og trykk eject (toc refresh) og sett i et vanlig pal spill. Derretter setter du i kopien/importen. Hvis ikke det funker ta en titt på www.swapmagicfix.com."

altså, samme versjoner av hva?
v3.0 av både cd og dvd?

når jeg skal sette inn et vanlig pal spill, mener du vanlig DVD eller CD spill?

og når du mener jeg skal sette inn kopien/backupen, mener du DVD backup eller CD backup?

Opprinnelig skrevet av Haggar@01.12.2004, 15.51
hmmmmm.... la oss definere hver "CD" vi snakker om.

"Hoppsann, missa denne helt. Litt seint, men bedre enn aldri.
Jeg har samme versjoner og har aldri støtt på et spill jeg ikke kunne starte. Prøv å sett i cd versjonen og trykk eject (toc refresh) og sett i et vanlig pal spill. Derretter setter du i kopien/importen. Hvis ikke det funker ta en titt på www.swapmagicfix.com."

altså, samme versjoner av hva?
v3.0 av både cd og dvd?

når jeg skal sette inn et vanlig pal spill, mener du vanlig DVD eller CD spill?

og når du mener jeg skal sette inn kopien/backupen, mener du DVD backup eller CD backup?
144401​
Greit, jeg har v3.Cd og v2.dvd (cd funker som regel best, og man kan også velge mellom PAL og NTSC view, min tv-støtter ikke NTSC for eksempel, da velger jeg PAL og får farger). Sett inn vanlig pal spill = pal dvd (jo større plass det tar jo bedre, feks. gta spill). Dvd-backup backup mente jeg..
Swap magic har generellt elendig support for cd-versjoner. (ikke fått mange dvd-rips til å funke, har ikke prøvd med spill som vanligvis er på en cd).

Jeg har hatt Swap magic 2.0 i snart to år og har enda til gode å få problemer med å boote spill. Kan da ikke boote vanlige cd spill som er over 650 mb da.

Hei!!
Jeg har akkurat kjøpt meg Swap Magic 3.3.
Da jeg kjøpte den spørte jeg mannen jeg kjøpte den av og han sa at Swap Magic 3.3 tol cd-plater under 632MB og han sa at det er det samme hvilken størelse det er på et dvd-spill alle forskjellige funker helt greit vi prøvde colle macray rally 4* der dae funka helt fint!! :tommelopp:

Jeg er kjempe fornøyd med produktet, jeg har Magic Switch.

m.v.h Håkon

* er ikke helt sikker på stavinga.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av kyogre@29.01.2005, 11.53
* er ikke helt sikker på stavinga.
170547​
Du, vi ser det.

Call in MC ræv 4