Tales of Symphonia [GC]

#1
Ja jeg tenkte vi måtte ha ett Tales of Symphonia emne her på SG. Jeg ser utrolig frem til dette spillet. Jeg bare elsker cel-shadingen i spillet og anime cut-scenene. Dro frem noen bilder.

Dette ser da ut som et koselig sted ^_^


Battle


World map. Weeeeeehoooooo!


Menu screen


Det virker også som om det har en bra historie, og musikken jeg har hørt på trailere og filmklipp er bare helt fantastisk. Sammen med FFXII, er dette det RPGet jeg ser mest frem til. Da er det bare å begynne å hylle :D

Så kan dere jo lese mer om spillet, samt se filmer og flere bilder her: IGN

Edit: Jeg vil oppfordre alle til å se filmen øverst på denne siden. Jeg får frysninger hver gang jeg ser denne traileren. :konge:
 
#2
Du aner ikke hvor mye jeg gledet meg når jeg så bildene fra E3, dette spillet er et must, rett og slett. Ser skikkelig gøyt ut.
 
#3
Der fikk jeg nokk en grunn til å kjøpe meg game cube! ja det så jo drit fett du det, koselig og sånt, det eneste jeg stussa litt over var det volsomme slosse opplegget.



PS!

Finnes det andre spill i denne serien? :blunk:
 
#4
Jaja. Det første spillet i Tales serien kom til SNES og heter Tales of Phantasia. Jeg jeg tror jeg leste en plass at det kommer til GBA. Og så tror jeg det kom et eller to Tales til PS1. Det ene het Tales of Desteny tror jeg. Og så er det et Tales spill på vei til PSP. Og så tror jeg faktisk jeg leste en plass at Namco jobber med ett nytt Tales spill som skal komme til GC og PS2. Masse godsaker ^_^
 
#5
Opprinnelig skrevet av soppe@30.05.2004, 15.11

PS!

Finnes det andre spill i denne serien? :blunk:
jadda. f.eks "tales of phantasia"

dette spillet blir konge.gleder meg stort.
noen som har en dato? ( us ntsc , og/eller PAL )

EDIT: Shigsyfreak: skrev samtidig som deg. var ikke helt rask nok neo :D
ja, har også hørt om at de holder på med enda et "tales of" til gc ( var det ps2 også? )

ToP har kommet til gba i japan (god stund siden nå) og håper det kommer til usa eller europa også, fordi snes utgaven kom jo bare til japan ( men takket være dejap kan du få muligheten til å spille det tøffe spillet. de har lagd en translation patch )
 
#6
Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak@30.05.2004, 15.28
Og så tror jeg faktisk jeg leste en plass at Namco jobber med ett nytt Tales spill som skal komme
Confirmed! De er allerede igang med et nytt Tales spill, som jeg tror skal hete Tales of Legendia...
 
#8
Opprinnelig skrevet av Smelly_Hippie+30.05.2004, 15.32-->
<!--QuoteBegin-Shigsyfreak
@30.05.2004, 15.28
Og så tror jeg faktisk jeg leste en plass at Namco jobber med ett nytt Tales spill som skal komme
Confirmed! De er allerede igang med et nytt Tales spill, som jeg tror skal hete Tales of Legendia... [/b]
er vell fortsatt rykter , tror jeg. er ikke "comfirmed" enda..
 
#10
er dette en oppfølget til noe eller er det sånn som med FF at det bere er likt gameplay men med forskjelige figurer/handling i vert spill
 
#11
Nei, så vidt jeg vet, er det ikke en oppfølger til tidligere spill i serien.

Edit:
Måtte bare poste dette bildet.

Ser ut til å være en stor verden. Spillet kommer på 2 GC disker og jeg har lest at spillet er godt for 80 timers spilling ved første gjennomgang. :)
 
#12
Dette spillet er blant flere av andre RPG spill jeg skal ha i år. Dette spillet ser ut til å bli en hit og itillegg til det kommer jo et annet Tales spill også: Tales of Rebirth. Dette gleder jeg meg også til! :D
 
#13
Det så jo faktisk litt kult ut. Men hvorfor skal alltid RPG-ene komme så mye senere til Europa? Kanskje jeg blir nødt til å skaffe meg Freeloader.
 
#14
Opprinnelig skrevet av Klaymen@30.05.2004, 18.32
Det så jo faktisk litt kult ut. Men hvorfor skal alltid RPG-ene komme så mye senere til Europa? Kanskje jeg blir nødt til å skaffe meg Freeloader.
Amerikansk GameCube til 1395,- ganske billig (så slipper man å styre med Freeloader).

----

Ja, Tales of Symphonia virker ganske artig. Er visst en del voice-acting i spillet også, og det liker jeg. Men hvordan er kamp-systemet egentlig? Virker som det er real-time. Eller er det en slags blanding, eller hvordan funker det? Jeg foretrekker egentlig turn-based.

Jeg ser ann litt før jeg kjøper det. Gleder meg mer til Baten Kaitos (som ser helt villt bra ut).
 
#15
Ja, jeg stusser også litt på hvordan det kamp systemet fungerer, men jeg synes det virker skikkelig interessant. Jeg siterer en reader review fra IGN (fyren har 4 av 5 i "trust rating"):

Gameplay 10
Dungeons with well thought out riddles, a battle system that grabs you and doesn't let go, and a couple of minigames to boot. This game provides some of the best gameplay we'll see in years


Jeg kan ikke se at han har skrvet noe mer om kamp-systemet in anmeldelsen sin.
 
#16
Ahh, dette er et spill jeg har sett frem til veldig lenge, snart et år. Veldig stilig kampsystem, det var det hvertfall på Tales of Phantasia. Men dette blir jo bedre, siden det er 3D. Også er det jo den lekre cel-shadinga da. Snart er det her. :forelsket:
 
#17
Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak@30.05.2004, 18.54
Ja, jeg stusser også litt på hvordan det kamp systemet fungerer.
Kampsystemet er enkelt og innviklet på samme tid og foregår i real-time. Enkelt nok så locker du deg på en fiende og løper fram og tilbake og utfører angrep og spesialangrep (som du får flere av utover spillet). Du har kun direkte kontroll over hovedpersonen men kan stille inn hvordan du ønsker de andre skal oppføre seg (angripe direkte, holde seg bak og bruke statusmagi osv). Du har allikevel en viss kontroll over de andre og kan gå inn i en meny under kampen og gi ordrer (f.eks. å bruke items). Du kan også sette snarveier for angrep du ønsker de andre skal utføre.

Forøvrig kan interesserte lese anmeldelsen min HER
 
#18
Sitat fra gamespot:
The PS2 version of Tales of Symphonia will offer several new features.
Så hvilken versjon av spillet skal man velge? NTSC på GameCube vil si at jeg får det i sommer. Ulempen er at jeg må sette inn freeloader først, og i tillegg så går jeg glipp av det nye på PS2-versjonen. Dessuten, er det ikke slik at PAL-spill har høyere oppløsning enn NTSC? Det som er kjipt med å ha den på PAL, er jo at jeg må vente så lenge. Men når begge versjonene av spillet er kommet på PAL, vil jeg jo angre meg hvis jeg sitter med en NTSC-versjon som jeg må bruke freeloader på, som i tilleg mangler noen finesser.