Tegnequiz (gaming-edition)

#1
Jeg føler at forumet mangler spill/lek/konkurranse-baserte tråder, så jeg tenkte å prøve å bidra til nettopp det. Så inspirert av denne tråden med tegnequiz for film, tenkte jeg vi kunne prøve å få i gang det samme, men for spill. Det verste som kan skje er at det ikke blir en suksess, så det skader ikke å prøve. :)

Det fungerer likt som i filmtegnequizen: Lag en tegning eller illustrasjon(bruk gjerne bilder, screenshots o.l) for å lede de andre til å gjette seg fram til spillet(eller franchisen) du hinter til. Prøv å gjør det utofordrende, og vær kreativ. Kanskje kan man istedet for å tegne en person i spillet, gjøre det litt mindre åpenbart ved å for eksempel lage en tegning som kryptisk illustrerer noe av gameplayet som er særegent for spillet. Rebuser og lignende er også en idé. Alt er lov så lenge det er visuelt.

Den som gjetter riktig er altså den neste til å lage en tegning. Har du ikke Photoshop? Bruk paint. Eller penn/tusj/blyant papir. Det er ikke meningen at det skal se bra ut.:)

Så da gjenstår det som krever mest effort for å få i gang denne tråden - at jeg må starte med en tegning:

 
#9
Herregud da, sier seg selv at visst man tar en mann og ganger han opp 84 ganger, så ender man opp med:

MEGA MAN
 

demake

Seksuelt godteri
#12
Herregud da, sier seg selv at visst man tar en mann og ganger han opp 84 ganger, så ender man opp med:

MEGA MAN
Du fortjener en...heh... mega BAN
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#15
Vel, mega er en SI-prefiks og er fortsatt 1000000. Mebi er toerpotens-varianten, bare at den standarden (kibi, mebi, gibi, etc) aldri slo helt an så ikke en kjeft bruker det eller engang vet om den.

EDIT: grundig irettesatt av demake
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#17
Som er feil bruk av mega og derfor grunnen til innføringen av mebi, jeg trodde jeg gjorde det klart.
 

demake

Seksuelt godteri
#18
Vel, mega er en SI-enhet og er fortsatt 1000000. Mebi er toerpotens-varianten, bare at den standarden (kibi, mebi, gibi, etc) aldri slo helt an så ikke en kjeft bruker det eller engang vet om den.
Un-brofista siden mega strengt talt er et SI-prefiks og ingen SI-enhet. SI-enhetene er: sekund, meter, mol, candela, amper, kelvin og kilogram.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#19
Point taken and duly noted.

EDIT: unbrofista siden enheten strengt tatt er gram. Ærlig talt.