Tetris DS

#1
Etter anskaffelsen av Tetris i går vil jeg anbefale det til alle som liker denne fantastiske formen for spill.

Wi Fi funksjonen er mye raskere enn for eksempel på Mario Kart hvor jeg synes det tok litt lang tid.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Kompiskoder, takk.

Min:
566197
359210
 
#3
135701
683214

ikke så veldig god men...

Kan uansett ikke spille før mandag :( (snylte på skolenettet)

Bare jeg som irriterer meg litt over at man (på singleplayer marathon) kan snurre klossene til det uendelige? Det er jo (sammen med hold funksjonen) umulig å tape...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
JA. Det er irriterende. :(
MEN. Det er bare å la være å bruke det, og dessuten blir det vanskelig nok fra level 25 og oppover. :p
 
#5
men da er folk med å spille på mandag?

Kan ikke bli for sent dog... skolen stenger vel i ti-tiden, og da havner jeg på trappen... men det er nett der og :p

fristelsen er for stor :p når man kommer litt opp i en knipe, så gjør i hvert fall jeg det litt, selv om jeg har bestemt meg for ikke å gjøre det :svette:. Ellers virker man jo bare dårlig <_< . heldigvis ikke noe problem når du spiller multiplayer
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Niks. Der blir du å slite tungt etterhvert om du lener deg på den teknikken. :)
Men ja, jeg er med på mandag. Samme hvilken modus, men helst ikke push.
 

epp

firm and correct
#7
Jeg kjøpte spillet i dag og har fått testet ut litt single-player marathon, og det oppfører seg noe anneledes enn Tetris DX. Droppen på brikkene er "hardere" på DS utgaven når du kommer litt lengre opp, nesten som på NES. Snurringen som det her snakkes om kan være både en fordel og ulempe.. når du merker panikken kommer smygendes.

Min rekord på Tetris DX pr. nå: 7.456.502 (På lv. 30 får du 25.000 pr. tetris)

Ellers så har jeg veldig sansen for puzzlemodusen. Jeg er redd vårrengjøringen hjemme vil lide nå.
 
#8
JIPPI! Kom til level 80, før jeg tapte med vilje... (patetiske 2 millioner poeng, men...) Å påstå at der ikke trenger å være en fordel, er vel å gå litt langt. Når du får panikk, er det jo bare å ta en 10 sekunders tenkepause, der du legger en liten slagplan, før du fortsetter.
 
#9
Frister meg litt å kjøpe dette, men jeg har problemer med å tro på at det virkelig er verdt pengene.
 
#10
Min første tetris drøm i natt :forelsket: . Har store problemer med å fokusere på skolearbeid for tiden... får håpe det går over til eksamen... klarer ikke tenke på noe annet en de forbanna brikkene :grine:

Når braker det løs?

Adroon: Om du liker tetris, så kjøper du det... Veldig fint inpakket i varierte og givende moduser...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Klokka åtte i kveld, eller?
Jeg stemmer for 4-player med items...
 
#12
Ingen av mediahorene hadde lånt nøkkelen til skolen, så jeg satt nede på internatet og kraumet :( .

Har ordnet med det i dag, så samme tid? (om du orker....)

Edit: Er online nå... og kommer sikkert til å være det resten av dagen/kvelden... Bare gi et lite vink om noe skjer :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Balle, dette glemte jeg visst. :(
Sleng meg til på MSN, så får vi avtalt noe lettere.

Sånn ellers så er omtalen min nå lagt ut. Jeg prøvde å gire den litt mot de mer erfarne Tetrisspillerne, så om noen av dere som er et stykke mer hardcore enn meg kan gi en liten tilbakemelding på hvor godt det funka, ville jeg være takknemlig. :tommelopp:

De aller skarpeste kan muligens også spore et lite sitat fra en herlig debatt kjørt på dette forumet for en tid tilbake, i denne omtalen. :plystre:
 
#14
Balle, dette glemte jeg visst. :(
Sleng meg til på MSN, så får vi avtalt noe lettere.

Sånn ellers så er omtalen min nå lagt ut. Jeg prøvde å gire den litt mot de mer erfarne Tetrisspillerne, så om noen av dere som er et stykke mer hardcore enn meg kan gi en liten tilbakemelding på hvor godt det funka, ville jeg være takknemlig. :tommelopp:

De aller skarpeste kan muligens også spore et lite sitat fra en herlig debatt kjørt på dette forumet for en tid tilbake, i denne omtalen. :plystre:
[/b]
"En annen ting som trygt kan slås fast, er at det finnes enormt mange utgaver av Tetris som ikke har noe eksistensgrunnlag overhodet" <- Jeg tror de fleste sikker lurer på hvorfor de andre ikke har eksistensgrunnlag i det hele tatt. Om det er grunnet manglende modi, eller fordi selve Tetris-modusen er upolert (og isåfall hvordan). Det lurer iallefall jeg på, nå som jeg ikke lenger har PSPen (med Tetris altså), begynner jeg virkelig å klø etter et Tetris-spill som kan spilles uten Stylus.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Det er nøyaktig én modus i Tetris DS som krever stylus. Står i omtalen.
Det du skriver om at jeg burde listet opp noen grunner for hvorfor mange andre Tetrisutgaver ikke har eksistensgrunnlag, er selvfølgelig betimelig. Hvis man er tilbakestående.
Det er en omtale av Tetris DS, ikke av Tetris Rævkjør Deluxe.

Om du fikk inntrykk av at jeg mener at alle andre Tetrisutgaver er verdiløse, foreslår jeg at du tar en kikk på setningen igjen. :)
 
#16
Ah, du misforstå. Jeg mente å spille Tetris på Palmen min, hvor det altså må brukes stylus. :p

Ja, klart det er en omtale av Tetris DS. Men når du sier at den er overlegen de andre versjonene, lurer man gjerne på HVA som gjør den så overlegen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Står i omtalen, pus. :blomster:
 
#18
"Den stilsikre presentasjonen, de varierte ekstramodiene, de gode flerspillermulighetene og – ikke minst – den bunnsolide gjennomføringen av selve kjernekonseptet, gjør at Tetris DS blir en svært tiltalende pakke" <- Denne? Skjønner.

Jeg er dog veldig keen på å vite bittelitt mer om hvordan selve Tetris-kjernemodusen fungerer. Har hørt at den er bittelitt endret fra f.eks. Tetris DX hva fallhastighet, dropconnect og slikt fungerer. Stemmer det? Er det isåfall en forbedring eller forverring?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Skulle jeg sammenlignet fallhastighet, dropconnect og "slikt" med Tetris DX, eller med et utvalg av alle Tetris-spillene som finnes, eller med alle som finnes? Hva synes du er mest rimelig?

For å svare på spørsmålet ditt: Fallhastigheten øker fortere enn i DX. Den horisontale hastigheten på brikkene er litt lavere. Dropconnect er jævlig lang hvis du roterer kontinuerlig. Dette er en taktikk som til en viss grad balanserer den respektivt økte og reduserte hastigheten på brikkene, og dermed er ikke Tetris DS nevneverdig forskjellig fra Tetris DX.

Én god grunn for at dette hører hjemme i en omtale, er du snill.
 
#20
Én god grunn for at dette hører hjemme i en omtale, er du snill.
[/b]
Tetris DX er det forrige spillet til samme utgiver, så da kan Tetris DS lett sees på som en oppfølger. Det er veldig vanlig å måle oppfølgere opp imot sine forgjengere. Spesielt når såpass mange fremdeles ser på Tetris DX som den ultimate versjonen av Tetris, disse vil nok gjerne vite hvordan Tetris DS vil være bedre/verre på disse områdene.