The Backloggery

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1
Jeg fant en artig webtjeneste nå nylig. The Backloggery holder oversikt over spilla du eier, og hvorvidt du har fullført spillet eller ei, og evt om du har fått alt ut av det og/eller «mestret» det. Mestret ala klart MGS European Extreme uten å ta skade, fått alle prosentene i Crash Bandicoot 3 uten å dø, eller fullført en Low Level No Materia Initial Equipment No Accessories speedrun av Final Fantasy VII.

En annen ting jeg liker i forhold til de fleste andre spilldatabaser er at du skriver tittelen manuelt, noe som eliminerer problemet med at du ikke får lagt inn enkelte obskure titler fordi det ikke ligger i databasen. Bare pass på at du staver det rett.

Du kan også legge til venner, kommentere andres lister, føre opp PSN-ID, Wii-nummer, 360-nick, og vise hva du spiller for tiden. Sjekk Options-sida.

Jeg har lagt inn alle mine spill, og her er min profil: 136 titler, 26.9 % ufullførte.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Hørrrm. Jeg veit jeg sa det motsatte i går, men nå fikk jeg litt lyst til å legge inn noen. :p

Her ja. Gadd bare legge inn noen få. Koz dere.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#3
Moro. Har heller ikke lagt inn så mange ennå, men her er i hvert fall min side.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#5
Å herre..... Joda artig med lister osv... Men dette kan bli vanskelig. Husker da ikke alle spillene jeg har rundet gjennom alle tider liksom, siden det jo en god del ;o Og med tanke på at man må føre inn alt mannuelt så vil det ta veldig lang tid :p
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#6
The Han Jeg

Tilfeldig nok har jeg gjort de tingene Thinaran nevner. Vel, nesten. LLNMIENA kombinert med speed run ville blitt litt poengløst. Rakk bare å legge inn tre titler nå, men jeg skal fylle ut mer senere.

10 poeng til den som "tar" brukernavnet mitt.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#7
På tide at flere SG-ere starter med dette ...?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Kan jo nevne at jeg gikk gjennom spilla som står i den største PC-hylla mi her om dagen og la til de som var noen vits i. Har et par hyller til som er litt vanskeligere tilgjengelig, og jeg har ikke gått gjennom alle 360-, GC-, PS2-, Wii- og PS3-spilla som står i stua. Tar det etter eksamen.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#9
Virker meget bra iom. at man selv kan legge inn obskure titler. Har støtt på det problemet flere ganger med tilsvarende greier, eneste som har funket er IGN sin database, men de voldtok jo designet for lenge siden slikt at listesystemet deres ble ubrukelig.

Får vel begynne på det også en dag...

(Er redd statistikken er fæl. Har kjøpt alt for mange spill de senere år som jeg ikke har gitt nok spilletid)
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#10
På tide at flere SG-ere starter med dette ...?
Tror medlemmer herfra som driver med dette kan telles på én hånd, og det er jo synd siden det er gøy, nerdete og alle trenger å ha litt oversikt over andelen fullførte og ufullførte spill i samlinga. Sååå ... gå inn hit og bli hektet du også, første dose er gratis.

EDIT: 10,7 % ufullført av 47 spill :)$) herigården, har riktignok nullet ut noen kjipe spill jeg aldri kommer til å fullføre og som dessuten er long gone.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#13
167 spill, bare 12.9 prosent ikke fullført! :flink:


edit: Lagde meg en kjapp Mechagodzilla-banner. :)
 
#14
Absolutt imponerende.

Jeg har alt for mange spill jeg ikke har fullført. Hele 37 spill:(
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#15
Blir med jeg og. Har lagt inn de fleste spillene, noen obskure pesespill som jeg ikke har fått lagt inn, mest fordi de bare er dumme og ødelegger statistikken min. Er heller ikke sikker hva jeg skal gjøre med alle Valve-spillene.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#17
Ta det gradvis eller bruk det som en liste over det du spiller fra og med nå. Står ikke skrevet i stein noe sted at det må være hele samlingen.
 
#18
Jeg ville også regne med at det fantes lange lister hvor man kunne huke av i stedet for å søke opp.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#19
Slike lister blir jo aldri komplette likevel, og det hadde blitt en umenneskelig jobb for de som driver siden å skulle dekke alle mulige konsoller og forskjellige utgaver av samme spill i ulike regioner.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#20
Liste + mulighet for å legge til rariteter. :tommelopp:

Jeg gidder ikke dette når jeg allerede har en 99% database hos IGN.