The Darkness 2: Ensomt på sofaen(PS3, 360 og PC)

#1


Spillet forspiller seg to år etter hendelsene i det første, og Jackie sliter fortsatt med tapet av sine kjære Jenny. Etter et mislykket drapsforsøk på han, bryter det ut full mafiakrig og mørket er atter en gang sluppet løst.

Utvikler denne gang blir Digital Extreme og en av hovedfolka bak det første(Marc Silvestri) er tydeligvis overbegeistret over hva de har fått til så langt:
So often disappointed when a favorite character gives birth to a lame movie or video game, us fans have come to expect the worst. And sometimes we get it. But not with The Darkness II. Yeah, call me biased, but this second installment of Jackie Estacado’s epic saga is – in my humble opinion – one of the most brutally cool games I’ve ever played. 2K Games hammered this one out of the park
Kampmessig er det tilbake til demohender og skytevåpen ikke overraskende nok:
The Darkness II breaks out of the sea of conventional first-person shooters with its fervid Quad-Wielding gameplay, which will allow players to slash, grab, and throw objects and enemies with their Demon Arms while simultaneously firing two weapons
The Darkness trass sine kvaliteter, levde nok bare de par stakkarslige månedene før FPS-helvete virkelig brøt ut i 2007. Gameplaymessig hadde det i hvert fall gode ideer, og om de gir oss enda større områder å utforske/boltre oss på og mer kreativ bruk av mørkets krefter, kan det her lett tippe over til å bli mer enn bare et bra fps. Historien i seg selv, er iallfall nok for min del til at det her blir et rimelig sikkert kjøp.

Foreløpig satt som høstrelease og man kan lese hele presseskrivet her:
http://helldescent.com/2011/02/08/the-darkness-2-announced/#more-6470
 
#3
Elsket eneren! Hadde noen flaws her og der men var alt i alt en uforglemmelig opplevelse, stemningen er super. Så alt jeg ønsker meg fra denne oppfølgeren er like god stemning og muligheten til å løpe.