The Last Remnant

Scary Paladin

Ukjent herremann
#1
Utvikler: Square Enix
Utgiver: Square Enix
Sjanger: Role-playing game
Spillere: 1
Utgivelse: 20/11-08
Plattform: PS3, X360, PC

The Last Remnant er enda et rollespill fra Square Enix som kommer verden rundt den 20 September på 360 og senere på PS3 og PC. Sånn historiemessig er vil du befinne deg 1000 år etter en krig mellom de fire rasene: mitra, yama, qsiti og sovani. Du styrer en 18 år gammel mitra (menneske) ved navn Rush Sykes. Du må ut på tur for å finne søsteren din som har blitt kidnappet som igjen har noen mystiske krefter (yay så orginalt).

The Last Remnant vil benytte seg av et nytt kampsystem som heter noe så fint som "Turn-burst, command-based system using symbol encounters". Spillet vil ikke inneholde random encounters, men quick time events vil det være nok av da man må trykke inn forskjellige kombinasjoner for å slå fiender ala Shenmue og God of War. Du blir også introdusert for en moral skala som bør være på topp hvis du kommer inn i en vrien kamp der du møter max antall fiender på en gang (70).




Kilder: IGN, Wikipedia, Hjemmeside
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#2
Jaså, på jobb og surfer?









Jeg bør vel egentlig holde kjeft.

EDIT: Et spill som baserer seg på quicktime-events? Jeg føler Yahtzee vil ha sitt å si om det spillet. :D
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#5
Jeg jobber som level designer hos Epic Games. Hvis du vil jobbe i spillbransjen kan jeg hjelpe deg! Alt som skal til er en PM! Nei vent, du jobba jo med speilkanten og greier du, så da går det sikkert bra for din del. Dessuten ser jeg at du har gått over til filmbransjen nå.

På tråd: Sånn ellers likte jeg kontollen i God of War. Så lenge spillet ikke er sånn at det er en qte av og til (som f.eks Uncharted :argh:) går det sikkert greit for min del. Hvis det er qte gjennom store deler av spillet er man klar over at det kan komme til å skje noe i en kamp, eller whatever. Jeg tror jeg må se litt på noen videoer om dette.
 
#6
No PS3 exclusive - no interesting.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Det verste fra Japan møter det verste fra vesten? Hurra!
 
#8
Et nytt RPG og jeg er automatisk interessert. Vi er sultefora på jrpg'er på ps3, så jeg håper at dette blir bra. Jeg synes vi fortjener et bra jrpg nå.
 

Kilik

Lokal moderator
#9
Dette skal selge X360 i Japan:


Soundtrack, faceplate og greier. 1700 kroner for hele stasen...

Spillet ryktes å være ekslusivt til X360 de første tre månedene.