The Legend of Zelda: Collectors Edition

#1
Jeg holder på å spille GC-versjonen Majoras Mask for tiden, men det virker som det er et par bugs. Ofte går fps-en ned noen helt utrolig (noe som er litt rart ettersom GC-en jo er kraftigere enn N64), og når jeg var i Snowfall-temple, stoppet spillet plutselig helt! Dette var utrolig irriterende, fordi jeg hadde holdt på lenge med dette tempelet, og det var ganske vanskelig. Måtte begynne helt på nytt. Er det noe i veien med spillet eller GameCube-en min, eller er det bare Nintendo som har gjort en dårlig jobb med konverteringen fra N64 til GC? Noen andre enn meg som spiller/har spillt GC-versjonen av Majoras Mask?
 
#2
Etter det jeg har lest så er vel ikke spillet egentlig konvertert, men bruker en emulator? Eller har jeg helt feil nå?

Har forøvrig hørt at Majora's Mask kan være litt buggy også, på GC. Men jeg vet ikke selv, for jeg har ikke spillet.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#3
Dette er jo egentlig en vanlig tendens. F.eks. sliter Saturn litt med Sonic 2, som egentlig er et Mega Drive-spill. At der er mere maskinkraft betyr ikke at den er optimalisert for eldre spill.
 
#4
Ok, takk. Ble litt lettet nå. Var redd for at det var noe i veien med GC-en min eller Zelda-discen.

En annen ting; på både "The Legend of Zelda" og "The Adventure of Link", er bildet veldig ujevnt, og hopper liksom litt opp og ned, mens det flimrer litt mellom svart-hvit og farger. Hvorfor det? Jeg skjønner ikke helt problemet, ettersom begge 3d-spillene på discen fungerer bra. Liker ikke tv-en eller GC-en min 2d? :huh: