The Legend of Zelda | Ditt forhold til serien...

#1
Min interesse for TLoZ begynte i 80-tallet engang, da pappa kjøpte NES til meg og storebroren min. Spilte også Adventures of Link: Zelda II som jeg faktisk likte og fortsatt liker. Men, det ble dessverre ikke noe The Legend of Zelda for meg i SNES-æraen. Jeg fikk i det spillet til GBA, men det var ikke noe for meg. Litt for komplisert for min del. Kom tilbake til TLoZ-serien på N64-æraen. Fikk lånt spillet av en venn i mer enn uke tror jeg det var. Så, jeg bestemte for å sette meg ned med spillet og en guide til det. Rimelig fegt, innrømmer det jeg også. Kom meg til Sandtempelet. Etter det forsto jeg at spillet aldri kommer på tilbud, så jeg kjøpte det og fullførte resten. Også, kom Majora's Mask og den kjøpte jeg med engang. EXP-pak'en var ikke noe problem for meg, da jeg hadde kjøpt det for Perfect Dark. Jeg hadde alliert meg med en guide for sikkerhets skyld. For selve spillet behøvde jeg den ikke i mer enn ett par-fire ganger og jeg ville få tak i alle hjertebitene. Etter det kjøpte det som skulle hete Magical Seed of Wisdom, Magical Seed of Power og Magical Seed of Courage, men de tre spillene ble til to og endret navnet til, Oracle of Ages og Oracle of Seasons. To supre spill til GBC med mulighet til å plukke opp alle ringene i spillet. Ett ganske så vanskelig oppgave. Man kunne også koble de to spillene sammen med koder og runner man spillet engang får man en kode som man kan overføre med kabel, noe som åpner enda en slutt på spillet. Oh, så spennende det var. Nå har jeg alle spillene i spillet, unntatt i tragiske Philips CD-i utgavene.