The Legend of Zelda: Four Swords Adventure [GC]

Nord-Amerikansk lanseringsdato: 7. juni 2004
Europeisk lanseringsdato: TBA

The Legend of Zelda: Four Swords Adventure - 8.7 (IGN)
- Nintendo provides the most compelling reason to link your GBA to the GameCube yet.

----

Lover jo bra, dette. Bestilte det for en stund siden, og gleder meg veldig til å få testet det ut.

Noen andre som ser fram til dette, eller som skal ha det? Noen som har testet det allerede (den japanske versjonen f.eks.), og i så fall, hva synes dere om spillet?

Opprinnelig skrevet av Howie@02.06.2004, 22.12
...dette er vel ikke som FF:CC, hvis dere skjønner hva jeg mener?
Du trenger 4-GBA-er og 4-GBA/GC-kabler (hvis du skal spille 4-Player). Det kan også spilles i 2-Player og 3-Player, og da holder det jo med 2 eller 3 av hver.

----

Features
  • Hyrulean Adventure mode for 1-4 players
  • Shadow Battle versus mode for 2-4 players
  • Action adventure set in 2D environments reminiscent of A Link to the Past
  • 24 stages in eight areas
  • 10 battle stages
  • Eight unlockable mini-games
  • Huge bosses and familiar enemies from previous installments in the series
  • Many classic Zelda items, including the bow and arrow, bombs, and the boomerang
  • Formation change system in single-player mode
  • Adjustable handicap settings for all modes
  • Game Boy Advance and GBA Cables required for multiplayer gameplay
  • Progressive scan (480P) support

Spillet fikk 9/10 av Edge og 92% av NGC. Det er jo veldig bra (selv om NGC ikke er serlig strenge). Uansett, vet ikke hva jeg skal mene om dette spillet enda. Har ikke muligheten til å spille multiplayer, men 1playeren skal jo være grei den også. Kan være jeg kjøper det, kun fordi det er Zelda, men jeg er ikke sikker på om jeg er så fanatisk. Enda.

Gamespot sin andmeldelse avgjør om jeg skal ha det. Tror jeg...

Hvordan er 1-player delen i spillet? Er det ett helt nytt Zelda spill i tradisjonell Zelda-stil eller er det akkurat som å spille 1-player i multiplayer? Hvis det er en bra 1-player del skaffe jeg det på flekken. Må nestenn ha det uansett tror jeg. Har to GBA'er. Jeg mangler bare kabeler :( .

selv om NGC ikke er serlig strenge
Er egentlig enig, men det finnes unntak. Starfox Adventures fikk bare 78%, tror jeg. Jeg synes det fortjener mye bedre. ;)

The Legend of Zelda: Four Swords + - 9/10 (NTSC-uk)
Spillet heter "+" i stede for "Adventure" i Japan.

Men 9/10 er i hvert fall meget bra, og NTSC-uk er vel egentlig ganske strenge.

Starfox Adventures fikk bare 78%, tror jeg. Jeg synes det fortjener mye bedre.
Kan også ha litt med at Rare da hadde stukket av til Microsoft. :p
Det er uansett oftest best å se på sider som anmelder spill til både GC, PS2 og XB (og gjerne flere formater).

LoZ:FS+ er kjempegøy. Har rundet den japanske versjonen og det gav meg samme gode følelse som LoZ:ALttP gjorde i sin tid. Masser av ofte rimelig vanskelige puslespill på veien. Tok meg rundt 20 timer å runde Hyrule Adventure. Har ikke spilt så alt for mye Navi Trackers men det er også kjempegøy (bare synd det ikke er med i den amerikanske versjonen).

Skal utvilsomt kjøpes! Men er 1-player kun med en gameboy eller går d an å bruke kontrollen? Har ikke lyst til å kjøpe en link-kabel uten grunn.

Har ntsc cube, så dette importeres nok i løpet av sommern :tommelopp:

Opprinnelig skrevet av Freeman@03.06.2004, 10.21
Skal utvilsomt kjøpes! Men er 1-player kun med en gameboy eller går d an å bruke kontrollen? Har ikke lyst til å kjøpe en link-kabel uten grunn.
1player kan spilles med vanlig joypad.

Starfox Adventures fikk bare 78%, tror jeg. Jeg synes det fortjener mye bedre.
Ikke mye bedre. :usikker:

Har allerede prøvd FourSwords på GBA så dette blir nok bra. Sånn som jeg har forstått det, så skal man jakte etter mørke versjoner av Link i TheDarkWorld som man får frem i GBA-skjermen. Der skal man løse oppgaver for å hjelpe de andre Linkene i TheLightWorld som man ser på TV-skjermen. Meget lovende måte å spille spillet.

D

Deleted member 91

Gjest
Hvor mange kan spille samtidig da? (I kid! I kid!)
Hey, dette kan bli gøy. Skal jeg tvinge Hurricane til å kjøpe. :p

Opprinnelig skrevet av Lodin@03.06.2004, 22.12
Eneste riktige måten å spille sånne spill på.
Eh, du har tydeligvis ikke spilt spillet, da det ville blitt særdeles slitsomt å hele tiden måtte dreie på hodet for å se på riktig skjerm. Et raskt blikk ned på Game Boy'en er mye lettere.

Selv har jeg spillet. Vi fire som pleier å arrangere treffene for Nintendo-forumet, hadde kjøpt det inn for overskuddet, til neste treff. Loddtrekningen endte på at jeg skulle få spillet, hvilket var ekstremt digg.

Må si at spillet er utrolig gøy, også i enplayer, men det er jo sammen med venner det blir kulest. Hoveddelen, Four Swords, er den med mest dybde. Spillet er ikke like åpent som andre Zelda-spill, og ved første øyekast er det lett å bli skuffet. Men om man gir spillet litt tid, tar det seg raskt opp. Shadow Battle er en ganske morsom modus, men det var denne jeg likte minst av de ulike. Navi's/Tetra's Trackers er en ekstrem rar, hektisk og genial modus som går ut på å løpe etter poster, noe ala orienteringsløp. Her foregår alt på GBAen, samtidig som Tetra og piratene flyr rundt å skjermen og roper noen helt sinnsyke greier på japansk. Artig.

Spillet anbefales for dem som har mulighet til å spille med flere. Veldig synd at Navi's/Tetra's Trackers ikke følger med i den amerikanske versjonen.

Fikk The Legend of Zelda: Four Swords Adventures i dag, og har spilt det en god del. Har spilt både Hyrulean Adventure (1-4 Player) og Shadow Battle (2-4 Player), og begge delene er utrolig morsomt. Et spill som absolutt er verdt å skaffe GBA/GC-kabler for.