The Legend of Zelda: Four Swords

Vurderer å skaffe meg Four Swords til GC siden Minnish Cap til GBA ga meg mersmak på 2D Zelda spill igjen. "Problemet" mitt er at jeg kun har to stk GBA SP liggende, er det noen som vet om det er verdt det hvis en ikke er fulltallig? Vil det da bli slik at hver av oss har kontroll over to Linker?

Ja, du styrer to «Linker» hver hvis du spiller 2-Player (2 GBA-er), men det fungerer egentlig helt fint. Den ene karen henger bare bak. Egentlig en stund siden jeg har spilt det nå, så jeg husker ikke akkurat hvordan det var. Man kan forresten også la den ene styre tre «Linker», mens han andre styrer én.

Om det er verdt det? Ja, jeg vil si det. Er man tre eller fire kan det ofte bli litt mye styr når alle skal samarbeide (kamp om ulike våpen/items osv :p ). Så det er absolutt moro med to stykker også.

Kilik

Lokal moderator
Jeg fikk prøvd spillet først i kveld og ble positivt overrasket. Hadde jo hørt det ikke var verdt å spille 1 player, men dette var meget underholdende. Bare ikke forvent et stort og episk Zelda-spill med masse story. Her er det snakk om korte, lineære missions med det enkle Zelda-gameplayet i fokus. Noe som passer meg utmerket. Er rimelig lei av 50 timers RPG'er hvor jeg mister interessen halvveis...

Teknisk sett er jo grafikken kanskje det minst imponerende vi har sett på dagens konsoller, men artistisk er det absolutt på topp med sin videreførte Link To The Past-stil. Dessuten er spillet er et perfekt eksempel på at 2D-spill virkelig kan skape gameplay-opplevelser man ikke finner i titler med tre dimensjoner.

Vurderer å skaffe spillet, men har bare en GBA. Lurer derfor på om det er mulig å spillet flerspiller med bare en GBA og flere GC kontroller?