The Legend Of Zelda: Twilight Princess

#1
Hva vi vet om den Twilight Princess så langt?

Kan inneholde spoilere ...

DEL 1

Historien:
Denne gangen foregår spillet mellom OoT og TWW. Link bor og har vokst opp i den lille landsbyen Toaru Village (navnet er ikke fastsatt, det kan bli endret i den ferdige versjonen av spillet) hvor han er en slags hyrde. Han passer på dyr og hjelper innbyggerne i landsbyen. En dag får Link i oppgave å dra til Hyrule for et årlig møte hvor han skal levere en pakke til den kongelige familien, ordføreren skulle egentlig ha dratt, men kan ikke så Link får oppdraget. Etter at Link en dag har ridd på hesten og hoppet over noen gjerder, blir den skadet så Ilia som er datteren til ordføreren drar til en ”Healing Fountain” for å lege sårene til hesten. Link og en liten gutt som heter Colin drar ut i skogen hvor Link går med på å lære ham å ri hvis Colin viser Link den hemmelige inngangen til fontenen, Link drar også til fontenen for å finne hesten sin slik at han kan dra til Hyrule. De finner fontenen og møter på Ilia og hesten. Etter en liten stund gjør Link seg klar til og dra mot Hyrule og sier farvel til Ilia og Colin, men så kommer det et par grønne monstre og knuser et gjerde eller en port slik at de kommer inn i fontenen. De skyter Ilia med en pil og slår ned Link. De kidnapper den lille gutten og sjefen for monstrene blåser i et horn. Det dukker opp en portal i luften, men ingenting synlig skjer. Link våkner og reiser seg opp, han ser gjerdet som er knust og følger den veien hvor mostrene kom og dro. Et stykke bortover på veien etter en bro, oppdager Link at alt er mørkt foran ham, mørket sluker mer og mer av landskapet og Link blir dratt inn i mørket av en hånd. Det mørket som legger seg over landet heter ” The Twilight”, når Link blir dratt inn i dette så blir han forvandlet til en ulv. Alle menneskene i landsbyen til Link blir også forvandlet til dyr når mørket tar dem. Det er når link har blitt en ulv at han blir fanget, han blir lenket fast inne i et fangehull i en borg eller et slott. Det er her han treffer Midna, en jente som går med på å hjelpe Link med å rømme. Etter hvert som historien utvikler seg videre vil Link bli forvandlet tilbake til seg selv, og kan velge når han vil bli ulven. Link vil også redde den lille gutten fra sjefen for de grønne monstrene senere i spillet.

Steder:
Toaru Village er hvor spillet starter, en landsby som ligger rett utenfor Hyrule. Det er en del innbyggere i landsbyen og de fleste trenger hjelp til noe. Ellers er det også mye annet å finne på. Link kan leke Cowboy og drive de blå geitene inn i låven, han kan også bryte med dem eller noe som ikke gikk an i E3 demoen, ri på dem. Link kan padle i båten nedover en elv, han kan hoppe hindre med hesten sin (som du kan gi navn til selv) eller øve seg på kamper med en pinne som han kan slå mot en dukke. Av de innbyggerne som trenger hjelp i landsbyen, er det en gravid dame som har mistet kurven til babyen sin i elven og Link må hente den. Andre ting han må gjøre er å stoppe en løpsk geit, knuse en bikube for å få ut rupie’er eller lære de små barna hvordan man skal bruke et sverd (egentlig en trepinne). Det er ikke mye annet vi vet om denne landsbyen bortsett fra at den ligger i nærheten av fjell og en skog hvor det er en Healing Fountain.

Skogstempelet (kan hete Forest temple) er et av templene i spillet. Det er faktisk det første tempelet Link besøker og allerede her er det lett å skjønne at dyr spiller en viktig rolle i dette spillet. Tempelet ble bygget og brukt av folkene i Hyrule, men ettersom tiden gikk og de ikke dro dit lenger, ble tempelet bebodd av aper. Det finnes minst to typer aper, en hvit type som er den slemme og en brun type som er litt mindre og er den snille typen. I det siste har ondskapen tatt over tempelet og det finnes en del forskjellige fiender her. Edderkopper, planter, dinosaurer (Lizardfoes?) er noe av det Link møter på i dette tempelet. Selve stedet har et veldig organisk utsende og alt er laget av tre og planter. Det kan godt hende at dette tempelet er inne i et stort tre slik som Great Deku Tree siden veggene ser slik ut. Ellers er det en del planker, tau og liknende her. Det er i dette tempelet at Link får Gale boomerang, en bumerang som kan låse seg på flere ting samtidig og blir drevet av vinden. Bossen i dette tempelet er en store blomstliknende plante som lever i vann og har to stadier. Måten å drepe den på er å låse bumerangen først på en bombe og så på sleve bossen, på den måten blir bomben plukket opp av bumerangen og flydd bort til bossen. Når den blir truffet, faller den ned i vannet, det er to slike planeter som man må gjøre dette på og når begge er tatt så kommer den ordenlige bossen opp. Denne må man også treffe med bomber, problemet er at bombene blir holdt av en slem hvit ape som sklir fram og tilbake på et tau, det er derfor viktig å kunne låse på bomben mens den er i fart. Når man treffer bossen med en bombe, faller øyet dens ut av blomsten, så er det bare å kutte i vei med sverdet

Hyrule field er et gigantisk område midt i Hyrule. Det er mange ruiner og gjerder her som man kan hoppe over på hesten sin. Det er også rester etter gamle borger, en elv og liknende her. I en scene som foregår på Hyrule field er den hvor Link prøver å befri Colin som er tatt til fange av de slemme og bundet fast oppå en stor pinne på villsvinet til sjefen for de grønne monstrene. Han blåser i hornet sitt og tilkaller hjelp fra de mindre grønne goblingene eller hva vi kan kalle dem. Etter at Link har kuttet den som har kidnappet Colin et par ganger, drar han til en bro som ligger ute på sletten ved ruinene av en gammel borg. Her må Link gjøre en chicken fight liknende ting mot ham hvor de rir mot hverandre å prøver å slå hverandre utenfor broa. Tilslutt klarer Link å slå ham av villsvinet og ned i den bunnløse avgrunnen, den lille gutten er reddet.

Andre steder:
Noe av spillet vil foregå i hyrule castle eller et likende sted, det er usikkert om det er her Link blir holdt til fange når han er en ulv, men noe av handlingen skjer der eller i et annet slott eller en borg. Ellers vil noe av handlingen skje ute i en skog, mest sannsynlig vil det også være et water temple med siden en av utviklerne sa noe om at en god del av spillet ville skje under vann nå som det går an å svømme under vann igjen. Noe viktig å få med er at i den delen av spillet som skjer i Twilight Realm vil alt være i svart/hvitt unntatt personene og fiendene, altså noe veldig likende det vi så i TWW når Link var i Hyrule castle og tiden stod stille. Et annet tempel som vi har sett litt fra er det som likner et fire temple, her er det mye stein og flammer av det vi har sett til nå.

DEL 2

Items:
Her er listen med de items som vi vet er med i spillet, Nintendo har sagt at det vil være med flere enn i OoT.
- Sverdet og skjoldet
- Pil og bue (både vanlige piler og bombepiler)
- Gale Boomerang
- Lykt/lampe
Mest sannsynlig vil et også være med en fløyte siden Link bruker fløyteliknende planter til å kalle på hesten og hauken sin. Han vil derfor trenge en fløyte for å kunne kalle på hesten når han er ute på Hyrule Field.

Karakterer:
Link vil denne gang kunne bli forvandlet til en ulv, som sitt vanlige jeg vil han kunne gjøre ting som han gjorde i TWW pluss at han har flere spesialangrep (lysende A knapp) noen noen andre nye ting. Som ulv vil han være kjappere og kunne angripe fiendene på andre måter, han kan også se og lukte andre ting når han er ulv.

Zelda spiller nok en viktig rolle i dette spillet, noe av det merkeligste med henne er at hun ikke blir forvandlet til et dyr slik som alle andre folkene blir når de er i Twilight Realm. Kanskje er det kappen som beskytter henne, hvem vet. Det vi vet er at det er et Sheika merke på den og at hun bærer den siden hun er trist, det er en begravelses kappe. Hun er trist siden hun ikke kan gjøre noe mot ondskapen som har tatt over Hyrule, Zelda er på en måte knyttet sammen med Link og at han blir forvandlet, men Nintendo har ikke sagt noe mer om dette ennå.

Andre karakterer som er med i spillet er innbyggerne i Links landsby, ordføreren, Ilida (som jeg tror er hans datter), Fado (som lærer Link å bruke hesten) og Colin (som forresten hater Beat-’em-up games og blir kidnappet)er noen av de viktigste. Ellers er det også med mange dyr, hesten til Link og hauken hans er de vi vet om som spiller en viktig rolle. For å komme seg på hesten kan Link enten klatre opp fra siden eller hoppe på den bakfra. På hesten kan han bruke sverdet, skjoldet og piler, i hvertfall er det dette vi vet om til nå. Med hauken kan Link treffe eller hente ulike ting, hauken kan altså fly av gårde slik som bumerangen i tidligere spill. Det kan også være mulig at Link treffer på en fugl som han kan fly på eller noe liknende som gjør at han kommer fortere frem. Eller vil det også være med Goroner i spillet og det forundrer meg om ikke det er med noen andre kjente raser også.

Med i spillet:

- Et gigantisk land som strekker seg over sletter, skoger og fjell.
- Over 60 timer spilling
- Ny Link som aldri har vært med i et tidligere spill
- Nye sverdteknikker og muligheten til å parere
- Flere templer enn i OoT, blant annet et Forest temple og et fire temple
- Flere items enn i OoT
- Mange bonusspill som blandt annet fisking
- Mange Puzzles
- Høneflyging er tilbake
- Ny kameravinkel i enkelte deler av spillet
- Rupier er som vanlig pengeenheten i spillet, de gule er vært ti rupier
- Link kan ri på dyr som sin egen hest, geiter og de slemmes villsvin.
- Nytt menysystem som ikke lar deg se hvor mange items og likende du mangler i spillet.
- Dette er ikke helt sikkert, men det ser ut til at man denne gang starter med fem hjerter, noe som er uvanlig siden men vanligvis starter med tre i Zeldaspillene.

[Rappet uten tillatelse fra <a href=\'http://www.nintendo.no/forum/profile.php?id=1971\' target=\'_blank\'>The Kwyjibo </a>(regner med at vi får høre det hvis noen blir sure)]

Bilder:
 
#2
Looking sweeet :)

Bra glis på han typen der, og hestekampene ser intriguing ut. Gleder meg til å se hvordan dette utarter seg.
 
#4
Så nydelig! :D Dette blir UTEN TVIL 2005 største spill! (for min egen del)

 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#7
Vedder for at det får 10/10 av samtlige kritikere! Gleder meg veldig allerede, synd at det er så lenge til det slippes :(
 
#10
Opprinnelig skrevet av Grønn Zebra@24.11.2004, 15.03
Vedder for at det får 10/10 av samtlige kritikere!
140316​
Jeg vedder imot!

Joda, grafikken er intet annet en flott, men dere kan da erlig talt ikke tro at spillet blir så utrolig mye bedre enn tidligere Zeldaspill av den grunn? For all del, jeg kan godt klare meg med det samme gameplayet som i seks år gamle Ocarina of Time, så lenge de klarer å holde på Zelda-feelingen, men hvis Nintendo atter en gang skal klamre seg til "If it ain't broke, don't fix it" mottoet så vil dette neppe bli noen revolusjon, som det virker at mange her forventer.

PS: Noen som kan si om bildene er rendra? Er ikke serlig god til å se sånt :flau:
 
#11
Tror også at det blir vanskelig å overgå Ocarina of Time, men hvis de klarer å lege ett spill som er like bra ser jeg på det som en klar 10-er kandidat.
 
#12
Opprinnelig skrevet av Morbo@24.11.2004, 16.34
PS: Noen som kan si om bildene er rendra? Er ikke serlig god til å se sånt  :flau:
140392​

Det er realtime, altså ikke rendra. Det er bare å se på kantene på figurene, det mangler utgjevninga (antialias) til en rendra film (CG). Og teksturen på hesten og sverdet er heller ikke av CG-kvalitet.
 
#13
Fett det der bildet der. Merk dere... Spillet får 10/10! Helt sikkert! :D
Har sett trilleren og jeg så: Spillet har nydelig graffik, zelda følelsen vil være der, så på landskapen og ser utrolig lovende ut! Kan ikke vente! :sikle:
Byen så stor ut!! :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Merk dere... Alle som tipper om poengsummer kun på bakgrunn av tre usle screenshots er tullinger! Helt sikkert! :D
Håper forøvrig at de lærer litt av Capcoms utsøkte behandling av Zelda-lisensen (les: Oracle-spillene) og gir oss noen nye items og en ny gimmick. Seasons-spillmekanikk i et 3D-spill hadde eid.
Håper også at dette ikke foregår i Hyrule. Hvor klassisk "Link-versus-Ganon-samle-Triforce-biter" enn er, begynner jeg å bli smått lei det nå. Det holder faktisk at jeg må samle noe annet, bare det ikke er Triforce. Faenskapen smuldrer vel opp snart, så mange ganger den er blitt splittet i åtte biter.
Og... JEG VIL IKKE SE NOE TIL ZELDA, FOR FAEN. Horekjerring. Til slutt håper jeg dette ikke blir et nytt Ocarina Of Time - det MÅ ikke være 3+7+1 dungeoner bare på grunn av at dere har etablert det som kanon, gutter! Mekk heller noe som duger, og som faktisk er morsomt å spille, så holder det i massevis. Wind Waker var et lyspunkt i så måte, så jeg tviler egentlig på at jeg må lide meg gjennom et nytt Spirit Temple, men jeg bare tok det med.
Hører dere, Nintendo? Jeg er for glad i Zelda-serien til at jeg orker et nytt Ocarina of Time... for det holder nemlig med ett.
 
#15
Jeg sa at jeg så trilleren, så også på schreenhotsene(uansett hvordan den staves) ER enig i at det var idiotisk og samle triforce bitene.
 
#16
Er ikke samtlige av bildene fra E3 traileren? Jeg må si meg enig med mr.Yetipants. Det trenger ikke være noe über-drastisk, bare mer enn et forsøk på å leve opp til det gode gamle, HVER SÅ SNILL IKKE LAG ET JÆVLA "PLAY IT SAFE"-SPILL!
 
#17
Håper de kvitter seg med hele dungeon opplegget. Kan heller være åpne områder istedenfor kjedelige avlukk for å skjule at maskinen ikke klarer mer. Ellers håper jeg musikk og grafikk blir nintendos beste til nå, stemningsmessig sådan.
Og ja, gi oss noe nytt storymessig. Zelda har blitt reddet nok ganger.
 
#18
Jeg regner med at de har skjønt det nå, mer seriøst dvs. mer land og mer tøft gameplay.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#19
Hvis de oppdaterer like mye som til Wind Waker (supert kampsystem) er jeg fornøyd. Oppdaterer de mer kan jeg risikere å få full stop i hjertet på utslippsdatoen.
 
#20
Jeg håper de putter mer dybde i kampdelen av spillet slik at det ikke blir så forbanna enkelt. Hvem kan med hånden på hjerte si at de døde mer enn en gang i hele TWW? Ikke mange. Hvis de fikser dette ser jeg ingen grunn til at zelda skal fortsette å være et kongespill.

Ikke kom med dustete argumenter om at szelda skal være enkelt. Det er bare dumt. Noe av poenget med ett spill blir borte når ingenting du møter på egentlig representerer en fare for deg. Selv i et "feel good" spill som TWW var.