The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth

#1
Vi er alle kjente med EA sine spill: oppfolgere pa oppfolgere med kun sma oppussinger. Men kan denne RTSen vaere et unntak? Filmen ser lovende ut med hensyn til grafikk og muligheter. Det eneste jeg er usikker pa er gameplayet? Hvordan vil taktikken vaere?

Hva tror dere?
 

SHDR

Gullmedlem
#2
Veeeeel ... jeg synes ikke det ser ut som det gjør noe nytt, på noen måte. Det er Command & Conquer: Generals med Lord of the Rings-glasur. Sannsynligvis er det lite taktikk involvert, ettersom det er et mainstream-spill rettet mot de som syntes kampene i filmene var stas. Ettersom de kampene feilet miserably med hensyn til taktikker, formasjoner og blah blah blah, kan jeg godt tenke meg at dette gjør det samme. Dersom man skal følge moralen fra filmen, lønner det seg ikke å flanke, men å angripe etter at phalanxene har stilt sett etter angrepet. Det lønner seg også for lett kavaleri å charge midt imot tungt kavaleri med ildstøtte.

Jeg kan tenke meg det blir Generals i reprise ... resource-gathering på kortest mulig tid, overveldende angrep og hårete taktikker der 15 Overlord tanks alltid er bedre enn 20 andre.

Det forrige Lord of the Rings RTSet var crapola de luxe, og jeg regner ikke med at et spill som foreløpig ser ut til å være grafisk finpusset og klart, men uten noen åpenbar gameplayidé kan bli så mye bedre heller. Merket det, folkens? Spillene som ser grafisk imponerende ut før man vet noe som helst annet om spillet har ofte det aller mest lusne gameplayet? Det er deres feil. Fordi dere tror grafisk høypolering gjør et godt spill.
 
#3
jeg tipper detta kommer til å¨være en skikkelig nedtur...!

spille kommer til å bli drit sugent!
bare vent å se.....
 
#4
Ut med LoTR: The Battle for Middle-Earth!
Inn med Rome: Total War!
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#5
Jeg håper virkelig det blir bra, men tviler litt igrunn.
Kunne ønske det ble lagt opp mer som Age of Empires, der du bruker lang tid på å bygge deg opp en slagkraftig hær, og ikke slik som Generals der du omtrent rusher med engang.
Når kommer det forresten?
 
D

Doctor Downs

Gjest
#6
Hvis jeg har lite å gjøre en dag laster jeg det ned. Men tatt i betraktning at det er 1) et PC-spill 2) et strategispill og 3) et filmbasert spill så skal jeg ha veldig lite å gjøre den dagen.
 
#8
Jeg er spent på å se hvordan de skal få til et bra strategispill uten micromanagement. Jeg stiller meg med andre ord tvilende til dette spillet...
 
#9
aner ikke va jeg skal si om det men jeg har troen på at det blir en kassasuksess. de bruker mye tid å krefter på det å selv peter jackson var imponert sålangt....

men hvem vet, siden ringenes herre er en bok som vekker masse følelser hos masse mennesker verden over å for mange ateister så er det som bibelen for en kristen å jeg vet ifølge intervjuer at de som jobber med spillet er veldig glad i boken å storyen å alt det der. derfor har det potensiale til å bli noe spesielt.
 
#10
Opprinnelig skrevet av Agahnim@28.06.2004, 23.13
Jeg er spent på å se hvordan de skal få til et bra strategispill uten micromanagement. Jeg stiller meg med andre ord tvilende til dette spillet...
prøv close combat serien !
 
#12
veldig NOT! Jeg hørte at de ikke engang har tatt seg besværet med å lage en egen grafikkmotor. De har kun kjøpt Warcraft 3 sin, eller så var det Generals sin, er ikke helt sikker.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#13
Opprinnelig skrevet av Einride@06.07.2004, 02.13
veldig NOT! Jeg hørte at de ikke engang har tatt seg besværet med å lage en egen grafikkmotor. De har kun kjøpt Warcraft 3 sin, eller så var det Generals sin, er ikke helt sikker.
Det er Generals sin motor spillet bruker.
 
#14
Opprinnelig skrevet av Einride@06.07.2004, 02.13
veldig NOT! Jeg hørte at de ikke engang har tatt seg besværet med å lage en egen grafikkmotor. De har kun kjøpt Warcraft 3 sin, eller så var det Generals sin, er ikke helt sikker.
å, de har ikke lagd sin egen grafikkmotor, da er jo spillet ødelagt, gameplay etc. har ingenting å si da. [/ironi] <_<
 

SHDR

Gullmedlem
#15
Jeg vet ikke hvor mange av dere som er klar over at GTA3 faktisk kjører en billigversjon av Renderware-pakka til Criterion, en av de (den gang) kjipeste middleware-motorene på kloden. Jeg ser ikke hvordan det hindret spillet i å selge ørten millioner.

Folkene som jobbet på de andre LOTR-spillene var sikkert også glad i bøkene, og jeg tviler ikke på at Interplays LOTR fra 1994 var utviklet av folk med stor respekt for kildematerialet. Det jeg derimot stiller meg tvilende til er om Peter Jackson har noen sans for videospill. Han sier at det er bra? Jarra ... Wachowski-brødrene mente jo at Enter the Matrix var et knallspill også, at det var en teknisk revolusjon. That only goes to show at filmindustrityper ikke kan en damn dritt om videospill, kort og godt.

Don't believe the hype. Spillet kan bli bra, men distanse og moderate forventninger er aldri dumt. Micromanagement synes jeg personlig er kun drittkjedelig så lenge det ikke er så interessant som Age of Empires eller på en større skala, som i Civilization og Total War-spillene. Se på Ground Control og andre briljante RTSer; de har droppet micromanagement og basebygging, og blir evig spillbare på grunn av det.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#16
Opprinnelig skrevet av Shadar@06.07.2004, 11.05
Se på Ground Control og andre briljante RTSer; de har droppet micromanagement og basebygging, og blir evig spillbare på grunn av det.
Mulig, men det blir totalt rævpult av Warcraft III: Reign of chaos og Warcraft III: The frozen throne. Å ha med basebygging utvider taktiske muligheter betraktlig i et RTS spill. Det som er det geniale med Warcraft III er at de har klart å gjøre basebygging til kun en del av spillet, man kan ikke sitte å campe i basen, det ender i 100% av tilfellene med certain death. Blizzard bruker baseelementet til det det skal brukes til, nemlig som et sted der forskjellige units kan bygges, ikke som et jævla campehelvete som det er umulig å slåss i. De gode warcraftspillerene er jæveler på mikrostyring av units, det er der de virkelige ferdighetene ligger.
Jeg synes at byggemuligheter er viktig i slike spill, ellers så synes jeg en viktig del av taktikken bare forsvinner. Det er som er synd er at det er ytterst få utviklere som har talent nok til å gjøre at basebygging ikke blir misbrukt til camping.
 

SHDR

Gullmedlem
#17
Jeg synes basebygging egentlig kunne blitt eliminert fra veldig mange spill. For eksempel har C&C: Generals egentlig ikke noe fornuftig for seg på basenivå i det hele tatt ... Joda, WarCraft III har sikkert helt fine basetaktikker, men en av grunnene til at jeg ikke gidder spille det er fordi basebygging interesserer meg midt i baken. Jeg brukte å like det, jeg syntes til og med at det var mer moro enn selve strategidelen, men slik det ligger an nå er jeg veldig lei av det hyperabstrakte og veldig lite gjennomførte basebyggingsaspektet som ligger til grunn for 90% av alle RTS. Jeg vet at de fleste mener det er bra, men jeg er begynt å bli en sløv gammel mann. Jeg vil ha handling, action, spenning. Ikke B+F til jeg kan bygge så mange units jeg vil.