Veeeeel ... jeg synes ikke det ser ut som det gjør noe nytt, på noen måte. Det er Command & Conquer: Generals med Lord of the Rings-glasur. Sannsynligvis er det lite taktikk involvert, ettersom det er et mainstream-spill rettet mot de som syntes kampene i filmene var stas. Ettersom de kampene feilet miserably med hensyn til taktikker, formasjoner og blah blah blah, kan jeg godt tenke meg at dette gjør det samme. Dersom man skal følge moralen fra filmen, lønner det seg ikke å flanke, men å angripe etter at phalanxene har stilt sett etter angrepet. Det lønner seg også for lett kavaleri å charge midt imot tungt kavaleri med ildstøtte.
Jeg kan tenke meg det blir Generals i reprise ... resource-gathering på kortest mulig tid, overveldende angrep og hårete taktikker der 15 Overlord tanks alltid er bedre enn 20 andre.
Det forrige Lord of the Rings RTSet var crapola de luxe, og jeg regner ikke med at et spill som foreløpig ser ut til å være grafisk finpusset og klart, men uten noen åpenbar gameplayidé kan bli så mye bedre heller. Merket det, folkens? Spillene som ser grafisk imponerende ut før man vet noe som helst annet om spillet har ofte det aller mest lusne gameplayet? Det er deres feil. Fordi dere tror grafisk høypolering gjør et godt spill.