[PC] The Signal From Tölva

Lodin

Der Waaaah
#1
Signalet fra Tölva er ute og dette var jaggu fete saker. Det er da siste spillet til Big Robot som debuterte sterkt med Sir, You Are Being Hunted. Det handler nok en gang om roboter, men denne gangen er man en av dem istedet for byttet.
Eller egentlig er man sansynligvis en hackersnusk som tar dem over. Greia er da at på planeten Tölva er det et mystisk signal man vil finne ut av. På planeten er det og flere faksjoner av roboter og man innfiltrerer en av disse. Man tar over en tilfeldig bot og hjelper dem for å få tilgang på bedre botter og oppgraderinger.
Gameplayet minner en del om STALKER og Far Cry hvor man har et digert kart med masse noder man må klarere. Man tar da over baser, utsletter fiendepatruljer og finner mystiske pinglefjomser.
En av fordelene med å være hacka robot er at når man dør kan man bare ta over en ny en. Det gjør at det ikke er fullt så evig lidelse når man blir knerta sånn som i Sir. En annen fordel er at man ofte havner i småslag mellom slemminger og allierte og etterhvert kan man og rekrutere med folk på eventyr.
Selve skytinga og kontrollen er også veldig mye bedre. Det føles sånn passe treigt og tungt siden man er en skrothaug.
Grafikken minner om No Man's Sky og imponerer med tanke på at det hovedsaklig bare er tre folk som har jobba på det. Veldig pent med noen snasne grafiske effekter. Lydbildet er subtilt, men når musikken dukker opp og sprengingene sprenger gir det riktig stemning.
Så ja, denne spillen var jævla stilig og jævla indie uten no særlig av janket som pleier å følge med sånt.

 

Lodin

Der Waaaah
#2
Ble så grisesint nå at jeg slo av spillet med ALT F4. Jeg sneik meg opp mot en base sammen med to buddies. Problemet med å kapre andre roboter er at man må ofre en våpenslot. Derfor hadde jeg bare en laserkarabin og vage håp.
Uansett starta kampen med at dildoene mine bestemte seg får å rushe rett inn i ildlinja og det gikk jo som det måtte. Allikevel holdt de ut ganske lenge og da de døde var det bare to mooks igjen. Jeg hadde dog lite skjold og måtte gjemme meg mellom to kasser, men etter litt fikk jeg tatt ut begge.
Rett før han siste sprengte hørte jeg ett enormt BOOM da en diger turret dælja ned fra himmelen. Jeg gjemte meg igjen, men da kom det PEW PEW PEW bakfra og der kom det tre heavies med laser-gattlings vandrende over åsen.

Jeg gadd ikke engang overføre til en annen bott og bare trøkka ALT F4. Drittspill!

Det som er mer positivt er at det har en manual på 47 sider! Den forklarer ikke en dritt om åssen man spiller dette, men istedet har lore. Ikke bare får man vite masse om faksjonene på planeten, men og at de kom fra vår galakse og nær utsletta menneskeheten. Så er det søtten sider om diverse planeter som aldri blir nevnt i spillet. Jeg elsker det. Det er en hel side dedikert til en robotfaksjon som har transformert seg til romhvaler på størrelse med månen fordi dette er den ultimate biologiske livsformen og de vil etterligne den.
Jeg elsker når spill kommer med sånt fluff!
 
Sist redigert: