The Witcher 2: The Witchest

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1


Jepp, søtnemai kommer The Witcher 2: Assassins of Kings ut til din favorittkonsoll (dvs. PC). Hvem gidder vel å gå i tog når man kan luske rundt i low fantasy-land, dælje monstre og sjarmere damer (med "sjarmere" mener jeg "grovpule")? Uansett, detta her er da tråden hvor det går an å diskutere spillen og lese litt previews og sånt.

Effaku:
  • Hvorfor skal jeg bry meg om dette?
  • Fordi det er et tradisjonelt rollespill i samme stilen som Biowares Infinity Engine-spill teknisk sett (bortsett fra at du bare styrer hovedpersonen Geralt), men med en historie og setting som er litt mer krevende enn "redd riket og halve prinsessa fra en ond magiker som muligens er broren din". The Witcher handla stort sett om hvilken grad av motherfucker du var, noe vi antar kommer til å videreføres i oppfølgeren. Dessuten er The Witcher-verdenen mer påvirket av østeuropeisk folklore og prosa, så det er mer vandøde (ikke zombier!), muterte sumpmonstre, forskjellige typer vampyrer og så klart banditter og magikere enn troll og orker.
  • Må jeg ha spilt gjennom The Witcher for å få fullt utbytte av The Witcher 2?
  • Etter hva jeg har lest, må du nesten det for å kunne skjønne hva som egentlig foregår.
  • Hva slags systemkrav har spillet?
  • Litt vanskelig å si all den tid CD Projekt Red ikke har lagt ut noe info, men her er et sitat fra RPS: "on a i5 2500k, 8gb RAM, and GTS250 at max settings it was doing a steady 20 fps in the most intense of scenes, rising to over 30fps for general running about". GTS250 er, etter hva jeg skjønner, ikke verdens heftigste grafikkort så hvis du har lagt litt spenn i PC-en din i det siste, burde du være fin i farta.
Jepp. Her er en trailer:

Artikler!
Så, ja. Gler mæ.

Jeg vil se bilder!
Skjønner det, ass. Istedenfor å klæsje inn masse greier i førstepost kan du sjekke ut dette galleriet med skjermbilder fra preview-utgaven av spillet, tatt med innstillinger satt til Ultra.

Fett nok, hvor kjøper jeg herligheten?
I butikk rundt 17. mai, antar jeg. Hvis du heller vil ha det digitalt, finnes det på Steam eller hos Good Old Games. Hvis du heller vil koste på deg en eskeutgave full av ymse rask, finnes det en forhåndsbestillingsside her. Komplett med norske nettbutikker, kjekt nok.

Men! Men. Hvis du ikke har spilt The Witcher fra før av og vil få det med deg før oppfølgeren treffer gatene, finnes det på Steam til €16. Et annet alternativ er å vente noen dager og kjøpe det hos GOG.com mellom 10. og 24. mai til spesialpris: Fem spenndollar. Det du får er The Witcher Enhanced Edition, med ekstra innhold og forbedringer fra den opprinnelige utgaven.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#2
Ok, jeg hadde egentlig håpet jeg bare kunne slenge meg rett på The Witcher 2 siden jeg ikke har store mengder tid blant alle de andre spillene som også MÅ spilles.

Hvor er El Witcheñor Uno billigst nå?

EDIT: Nevermind, The Witcher: Enhanced Edition Director's Cut virker jo som et brukbart kjøp
 

sheriffen

humre humre
#3
Kjøpte enern på steam her i helga for å spille på laptopen men det kjørte helt sensasjonelt dårlig selv med low settings og relativt lav oppløsning. Får bare avvente til jeg sitter på noe kraftigere maskineri.

Skuffende siden Pårtl 2 kjørte helt smuders på medium i 1920x1080.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Ja, The Witcher-motoren (Aurora Engine 2007, en oppdatert versjon av Neverwinter Nights-motoren lisensiert av Bioware) er ikke akkurat den beste, dessverre.

Og bare for å si det, så er det i praksis ingen forskjell på The Witcher Enhanced Edition Director's Cut og bare vanlig Enhanced Edition. "Director's Cut" betyr bare at hvis du kjøper spillet i USA, så er ikke pupper og sånt sensurert som det var opprinnelig. Siden atten år gamle europeere ikke automatisk løper ut og voldtar noen bare de får se en tegning av en pupp, var det aldri noen sånn sensur i den europeiske utgaven.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Har jævla lyst på gigamonglerversjonen, men det ser ikke ut til at hverken Game eller CDon selger den sånn som de hevder. Blir vel å kjøpe den mindre supre spesialutgaven fra GoG istedet siden de i det minste ikke bøffer en på prisen. :sukk:" class=

Her er det offisielle soundtracket til denne tråden:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#6
10 antiloper på gog.com, det var en soleklar seier. Røsker det med meg til uka tenker jeg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Mer skriblerier fra RPS, denne gang om The Witcher men med fokus på hvorfor det spillet er så fett. Hvis du ikke gidder å lese så mye kan det oppsummeres med at Geralt (altså, Hekseren du styrer) per definisjon skal være nøytral i alle situasjoner, og isteden fokusere på å dælje monstre. Problemet er bare det at, som tidligere nevnt, de verste monstrene er de som kjemper om makta i samfunnet du selv lever i. Det dukker opp mange dilemmaer underveis i historien, og i motsetning til Mass Effect/Fable/så godt som alle andre RPG-er som har hatt med etiske dilemmaer i historien, noensinne, er det ikke bare å velge mellom "snill" eller "slem" og få femten Paragon- eller Renegade-poeng. Greia er at ting du avgjør i starten av spillet kan ha dyptgripende konsekvenser for hendelser og avgjørelser du ikke støter på før femten timer seinere. Det handler ikke om å velge riktig eller feil, det handler om å akseptere ansvaret for egne handlinger. Og det eier. Og det kommer til å være sånn i The Witcher 2, og det kommer også til å eie.
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Her har noen tyskere sammenligna bilder med alt grafisk snacks av og på. Jeg kommer såklart til å kjøre med alt på. For det er sånn man bør rulle.
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Diverse øst-Europeiske Playboy skal ha Triss på forsida og som centerfold. Det kan man feire med en tubb som av en eller annen grunn enda ikke er fjerna. =D

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Tubba har begynt med ratings nå, såvidt jeg har fått med meg.
 

Lodin

Der Waaaah
#13
On May 3rd, 2011, Namco Bandai confirmed that the Australian release of the game would contain a minor edit to meet the MA15+ rating. This edit specifically involves a side quest in which the player gets to choose to have sex as a reward. This version will already have the decision made up for the player in which Geralt declines the offer.
Ægdstralia ass.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#15
Det er problemet. Jeg vil så gjerne geime det gjennom før Witcher 2, men spillet er vel dritsvært?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#16
Da er et vel bare å gjøre som meg; vente med The Witcher 2 i et par år. :smugdog:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Det er problemet. Jeg vil så gjerne geime det gjennom før Witcher 2, men spillet er vel dritsvært?
Ganske digert, ja, og det er absolutt best hvis du tar deg god tid og ikke bare peiser gjennom. Men, altså, det følger med guidebok i Enhanced Edition hvis du står fast, og den er rimelig grundig. Dvs. "hvis du vil ha det beste utfallet av denne questen gjør du sånn, sånn, sånn og sånn, men hvis du bare vil bli ferdig gjør du sånn" eller "hvis du vil pule denne dama gjør du slik og slik" osv. Med markerte spoilere og gode greier.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#19
Høres ikke ut som en bok jeg vil like. Jeg digger å utforske og oppleve ting i spill som faktisk lar meg gjøre det.