Top 10 Fav. RPG

#1
Hva er deres top 10 liste på RPG spill?

min er:
1:Morrowind :tommelopp:
2:Final Fantasy serien(er jo ikke plass t alle på en top10 liste:p)
3:Neverwinter Nights
4:Baldurs Gate
5:Baldurs Gate 2
6:Arcanum
7:Sacred
8:Suikoden2
9:Spellforce: The order of dawn
10:Starwars: KOTOR
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#3
Final Fantasy VII
Star Wars: Knights of the Old Republic
Suikoden
Final Fantasy VIII
Final Fantasy X
Final Fantasy VI
Dark Chronicle
Chrono Trigger
Final Fantasy IX
Pokemon Blue/Red/Yellow


Som dere ser er jeg størst fan av Japansk RPG, men Star Wars: KotOR er også ubeskrivelig bra. Jeg har heller ikke spillt så mange rpg-spill at det gjør noe, så derfor er lista så lite variert som den er.
 
C

Crizpy

Gjest
#4
1.FFVII
2.FFIX
3.FFVIII
4.FFX
5.FFVI
6.Zelda oot
7.Banjoo kazooie (hvis det er rpg)

Mer gidder jeg ikke
 
#5
1. Final Fantasy VII
2. Final Fantasy VI
3. Grandia
4. Kingdom Hearts
5. Dark Chronicle
6. Breath of Fire IV
7. Pokémon Blue
8. Zelda: Ocarina of Time (RPG eller ei?)
9. Final Fantasy IV
10. Star Wars: KOTOR

Runner ups:
Final Fantasy VIII
Final Fantasy IX
Paper Mario
Golden Sun: The Lost Age
Zelda: Link's Awakening


Har dessverre ikke fått spilt spill/serier som Lufia, Suikoden, Bahamut Lagoon, Disgaea, Skies of Arcadia, Chrono Trigger/Chross og Lunar. Er heller ikke særlig begeistret for amerikansk RPG.

Er relativt usikker på en del av plasseringene på lista.
 
#6
1. Final Fantasy IX
Dette spillet har vært min favoritt siden jeg trykket «New Game». Jeg ble lamslått av den, på den tiden, gode grafikken. Og åpningscenene var geniale. Spesielt Vivi i Alexandria. Noe mer genialt finner du ikke. Musikken og grafikken i spilelt bidrar til å lage en enormt god stemning i spillet. Slutten eier alt man kan oppdrive, selv om den (trolig) er meget trist.


2. Final Fantasy VIII
Har ennå ikke rundet spillet, men siden jeg begynte å spille det på nytt - denne gangen med litt bedre holdning til det - har det vært utrolig kult. Jeg liker fortsatt ikke Squall så veldig godt, men Laguna er genialt kul.

3. Final Fantasy X
Dette spillet har jeg derimot rundet. Det er et lyst og nydelig spill, som ofte blir veldig undervurdert. Spesielt grunnet Tidus, som jeg ikke helt fatter at så mange misliker. Historien (jeg har fått med meg) er veldig bra, og starten på Spira-tiden kan spilles om og om igjen!

4. Final Fantasy VII
Har kommet til krateret i dette fantastiske spillet. Dessverre synes jeg krateret og Midgar trekker spillet under FFX, for ellers hadde det vært bedre enn både FFVIII og FFX. Liker her heller ikke hoverpersonen, og jeg synes visningen av karakterene er dårlig på CD1. Jeg syntes ikke det var trist at dere-vet-hva skjedde før sent på CD2...

5. Dark Cloud
Enda et spill jeg er ved sistebossen på. Det har kanskje tidenes beste våpenutvikling.Jeg liker veldig godt Toan - hovedpersonen, og det er fine og lyse byer i spillet. Georamaet er noe av det kuleste jeg har gjort i et spill. Det krever noe av deg.

6. Kingdom Hearts
Dette spillet var utrolig kult i starten, men interessen ebbet ut etter hvert. Sitter fast på Ursula #2, men har ikke akkurat giddet å gjøre stort med det. Det er tidvis veldig god stemning i spillet, men jeg kan ikke si meg som den største fan av slike kampsystemer.


Final Fantasy V
Jeg kan ikke nok om dette spilelt til å skrive en forklaring.

Da var det ikke flere spill jeg har spilt nok til å nevne...
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#7
1. Final fantasy VII (PSX): Dette spillet er mitt favorittspill gjennom tidene, klisjè ? Ja, kanskje men dette spillet synes jeg fortjener å bli hyllet selvom om det ikke gjør noe revolusjonerende gameplaymessig. Historien, karakterene, musikken og den gode designen gjør at dette spillet smasher så å si all konkurranse i sjangeren for min del. Gameplayet er også det beste i FF serien synes jeg, med materiasystemet som tilbyr massevis av strategier. En klar favoritt for min del.

2. Xenosaga episode 1: Der wille zur macht (Ps2): Det beste spillet på ps2 for min del. God historie med interessante karakterer. Som i final fantasy VII så er historien, musiken og karakterene knallgode. Det som trekker det litt tilbake er mangelen gameplaymessig. Battlesystemet kunne trengt litt mer dybde, og karakterforming kunne vært litt mer styrt av spilleren. Men ellers så er dette spillet i absolutt toppklasse. Spill dette hvis du liker en story med litt dybde, kanskje litt pretensiøs, men det skader ingen synes det er kult jeg :)

3. Star wars: Knights of the old republic (XBOX): Første ikke japanske rollespillet på min liste. Av de tre jeg har nevnt til nå så er dette det mest ekte rollespillet. Her bestemmer man mye av utfallet i de forskjellige oppdragene man møter og man kan forme karakteren sin slik man vil. Måten man kan manipulere historien på er gjort fantastisk og man føler ikke at det er en påtvunget del av gameplayet, det faller naturlig inn. I tillegg så har man en god del valg å gjøre på hvordan karakteren skal bli kampmessig sett. Spillet har også en ganske ålreit historie, noe som også trekker opp. Et nydelig spill enhver XBOX eier bør ha.

4. Baldurs gate II: Shadows of amn (PC): Ja, alle spillinteresserte har vel hørt om dette spillet. Baldurs gate serien må være det mest velkjente rpg serien til PC nå til dags. Her lager man sin egen helt, man velger blant horder av klasser og raser. Man velger også hvor mange poeng en skal ha på strength, dexterity osv. Dette spillet er rent eventyr, det er det som trekker det så høyt opp. Det klarer virkelig å gjennskape eventyrfølelsen, man reiser rundt med gruppen sin og finner rustninger,våpen osv. Man står ganske fritt i spillet, man kan når som helst vandre rundt å gjøre en sideques, men hovedhistorien er ganske lineær. Spillets story er grei, men ikke noe å skrive hjem om.

5. Fallout 2 (PC): Her på nr.5 så har vi det spillet som kanskje er mest rollespill av alle rollespill noensinne. Her bestemmer en så å si alt selv bortsett fra hovedoppdraget. Som i baldurs gate så lager man seg en egen karakter som blir slik man ønsker. Det geniale med dette er friheten, man kan gjøre det meste i dette spillet. Spilldesignere burde ta lærdom fra dette spillet for en så stor mengde frihet i en slik setting dette spillet er i gjør det knallmorro. Jeg husker mine karakterer den dag idag. Jeg vandret gjennom dette spillet med en seminarkoman innimellomhomofil voldsmann :p Få tak i dette spillet, ignorer den noe slitte grafikken og spill gjennom dette. Det har ikke kommet ut et lignende spill siden. Jeg sitter nå på mine knær og ber om fallout 3.

6. Kingdom hearts (Ps2): Dette er vel strengt talt et action rpg spill, men det er et virkelig godt et. Mange var vel skeptiske til å føre disney sine karakterer sammen med square sine FF karakterer, men Square beviste sin kompetanse ved å lage et knallspill av det hele. Spillets sterke sider er at det er vanvittig koselig og rett og slett ren morro. RPG elementene er vel kanskje ikke det sterkeste i spillet, men all den andre morroa gjør opp for dette.

7. Neverwinter nights (PC): Bioware sitt nyeste bidrag til rpg sjangeren direkte til pc (Kotor er nyere, men det var først og fremst for xboxen). Dette spillet er langt mer lineært og generelt mer straight forward enn forgjengeren Baldurs gate II: Shadows of amn. Det er vel strengt talt et action rpg mer enn et ordentelig rpg alla Baldurs gate II. Men Neverwinter nights har sin sjarm, det har også en del av den magiske eventyrfølelsen som Baldurs gate II hadde. Det som feller Neverwinter nights en del synes jeg er at det er litt for lineært og ufritt for min del. Spillet har heller ikke noen spektakulær historie og bære det hele med. Men som en helhet så er spillet veldig underholdene pga god action og gode karaktermuligheter.

8. Final fantasy IX (PSX): Det siste final fantasy bidraget til den første playstationmaskinen. Man ser raskt at dette spillet avviker i designstil og setting fra de tidligere spillene. Karakterene og historien er satt i en mer koselig setting i motsetning til i de fleste andre av spillene der det hele er ganske seriøst. Designen i spillet er forsåvidt grei, men personligheten til samtlige av karakterene grenser til direkte uinteressant. Så historiemessig og karakterpersonlighetsmessig så stiller dette spillet svakt i serien. En annen blemme i spillet er battlesystemet, som er så horribelt at det er nær å ødelegge for spillet. Det er altfor treigt og uforutsigbart. Nå har jeg klaget mye på dette spillet, men det har også sine positive sider. De er at spillet er veldig koselig og stemmningsfullt og det er generelt god underholdning. Beste tid for å spillet dette ville være juletider vil jeg si, passer bra stemmningsmessig sett.

Tror jeg stopper her, andre rpg jeg har spillt har ikke imponert meg i noen særlig grad slik at jeg gidder å skrive om de her.
 
#8
1.Final Fantasy IX (PS1)
2.Final Fantasy X (PS2)
3.Final Fantasy VII (PS1)
4.Star Wars Galaxies(PC)
5.Pokemon blue/red(GBC)

Legger inn flere om jeg kommer på noen.
 
#9
Har ikke PS2 så jeg har aldri hatt sjansen til å spille FF (FAEN!)

1. Zelda: Ocarina of Time (N64)
2. Star Wars: Knights Of The Old Republic (PC)
3. Neverwinter Nights + Exp Pakker (PC)
4. Final Fantasy VII (PC)
5. Zelda: The Wind Waker (GC)
6. Phantasy Star Online (GC)
7. Final Fantasy Tactics (Gameboy Advance)
8. Deus Ex 2 (PC)
9. Dungeon Siege (PC)
10. Star Wars Galaxies: An Empire Divided (PC)
 
#10
Zelda er inget RPG..

Jeg har bare spilt og runnet et RPG jeg virkelig liker, og det er Skies of Arkadia. Er ikke helt inni RPG's, men liker det godt. PSO var også et veldig bra RPG..
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#11
1 - FFVII
2 - Zelda - A Link To The Past
3 - Suikoden
4 - suikoden II
5 - FFX
6 - FFVIII
7 - Alundra
8 - Sword of mana
9 - Wild Arms
10 - Golden Sun
 
#12
Har spilt veldig få RPG-spill, så nøyer meg med å nevne 5 spill.

Topp 5
  • Pokémon Red/Blue/Yellow
  • Pokémon Ruby/Sapphire
  • Final Fantasy X
  • Final Fantasy XI Online
  • Phantasy Star Online Episode I & II
Ingen spesiell rekkfølge. Det er nok de RPG-spillene jeg har hatt mest glede av (sistnevnte har jeg ikke spilt online engang - likevel synes jeg det er et veldig godt RPG).
 
#13
Min liste:

1. Final Fantasy 7
2. Final Fantasy 9
3. Knights of the old Republic
4. Zelda: Ocarina of Time
5. Legende of Zelda: A link to the past
6. Alundra
7. Final Fantasy 8
8. Final Fantasy X
9. Chrono Trigger
10. ?
 
#14
Hmm...

1. Final Fantasy VII - PSX
2. Final Fantasy IX - PSX
3. Kingdom Hearts - PS2
4. Legend of Dragoon - PSX
5. Final Fantasy VIII - PSX
6. Legend of Zelda: Ocarina of Time - N64
7. Final Fantasy VI - SNES
8. Summoner - PS2
9. Willow - NES
10. Breath of Fire IV - PSX
 
#15
1. Final Fantasy VII
2. Final Fantasy X
3. Final Fantasy IX
4. Kingdom Hearts
5. Final Fantasy VIII
6. Legend Of The Dragon
7. Final Fantasy Tactics Advance
8. Final Fantasy IV
9. Final Fantasy X-2
10. Final Fantasy II


FF VII
Dette er jo verdens beste spill. Jeg tror aldri at jeg kommer til å oppleve ett bedre spill. Flott historie å sterkt karakter galleri, og fult med følelser. Level oppsettet er også det beste som har vert i FF-serien. Grafikken er helt grei spørr du meg, musikken er den beste som Uematsu har laga, da tenker jeg spesiel på Aerith theme. Det er her i FF VII worldmapen er best synes jeg, den er stor og fin. Jeg håper aldri at det blir noe re-make til dette spillet. JA dette spillet slår alle andre spill, å har du ikke prøvd det så er det faen-meg på tide at du prøver det. :tommelopp:



FF X
Dette spillet slo FF IX med en cm, fordi det har syns jeg litt bedre historie. Dette spillet er ett av de spillene som er DRIT KULE å spille første gangen å ikke fult så kule de andre gangene pga. Det er enormt med filmer, det er veldi kjekt første gangen men du blir liksom litt lei de filmene etter vert. Det dette spillet har mye av er summener greier, det er faktis sikkelig kult også. Det som er dumt her er at worldmappen nesten er tatt vekk!



FF IX
Dette spillet har også ett sterkt karakter galleri, historien er drit bra å er det definetift koseligste spillet noen sinne. Worldmapen er ett av de beste i serien. Musikken i dette spillet er flott å måten husene er bygd på er koseli å flott! Dette spillet er ett absolutt must for aller som har playstation!
 
#16
1. Final Fantasy VII
2. Final Fantasy VIII/ IX (måtte bli delt ellers klikker jeg)
3. Final Fantsy X
4. Kingdom Hearts
5. Final Fantasy Crystal Chornicles
6. Breath of Fire: Dragon Quarter
7. Grandia II
8. Skies of Arcadia
9. Chrono trigger
10. Breath of Fire IV

Andre gode titler: Unlimited Saga, Final Fantasy V, FFXI:eek:nline, .Hack//infection, Dark Chronicle, Grandia
 
#17
1. Final Fantasy 7
2. StarWars - Knights of the Old Republic
3. Final Fantasy 10
4. Kingdom Hearts
5. Dark Cloud 2
6. Balders Gate - Dark Alliance
7. Xenosaga
8. Final Fantasy 8
9. Final Fantasy 9
10.Skies of Arcadia
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#18
Kan nok ikke skrive noen topp 10, men jeg kan iallfall liste opp de 10 beste.

Final Fantasy VII
Spillet som snudde livet mitt opp ned ved å trekke meg inn i en verden av RPG. Mye av grunnen til at spillet havner øverst er førstegangsopplevelsen. Jeg hadde en opplevelse utenfor enhver forståelse, og jeg kunne drept for å få oppleve den igjen. Spillet har en utrolig god og komplisert historie med mengder av flotte karakterer som det er vanskelig å unngå og bli glad i. Dessuten har spillet det aller beste systemet som overgår de fleste andre spillene på alle punkter. Enkelt og greit.

Spilt gjennom 17 ganger.


Chrono Trigger
Rett og slett et fantastisk nydelig spill. Utrolig herlig historie og prinsippet med tidsreiser og slike ting er bare helt fantastisk. Elskverdige karakterer, et flott kampsystem og det beste soundtracket noensinne er med på å gjøre dette spillet til det det er. Selve systemet er meget simpelt, men veldig genialt. Det eneste som kanskje trekker ned litt er lengden. Det er bare en ting som må advares om, og det er treigheten på PSX. Det tar 6 sekunder å åpne menyen, og det er ikke til å leve med. Spill det på emulator eller SNES hvis du har muligheten, men det er verdt å få med seg alle FMVene på PSX.

Spilt gjennom 3 ganger.


Final Fantasy IX
Det nest beste FF-spillet. Dette spillet skorer meget høyt på hvor koselig det er. Musikken, omgivelsene og karakterene i dette spillet er så bra at jeg får lyst til å klemme TVen min for å uttrykke det. Det er en fryd å spille gjennom dette spillet her. Historien er også ganske god, og den bygger seg opp veldig bra gjennom spillet. Systemet er meget genialt, men har et par svake punkter her og der, men dette er ting jeg klarer å leve med.

Spilt gjennom 5 ganger.


Final Fantasy X
Det er delte meninger om dette spillet, men jeg er en av de som synes det er veldig bra. Historien er ganske bra, selv om dette ikke kommer så veldig godt fram i spillet. Kvaliteten på karakterene varierer en del, men flere av dem er meget gode. Dette er også et koselig spill, men ikke på langt nær så koselig som FFIX. Jeg liker godt å ta del i Yunas pilgrimferd, og oppleve hvordan ting utvikler seg underveis. Systemet er veldig genialt, og er et av de bedre i serien. Når det gjelder musikken så er den veldig annerledes, men det er for all del et godt soundtrack.

Spilt gjennom 4 ganger.


Kingdom Hearts
Også et spill det er delte meninger om, men jeg synes nå det er utrolig genialt. Veldig koselig spill dette her også, med utrolig flotte omgivelser, stemninger og musikk. Å blande sammen Disney og Square synes jeg er noe av det meste geniale man kunne gjøre. Det er to vidt forskjellige grupper karakterer, og jeg er veldig glad i dem begge. Og her møtes de i sine verdener for å samarbeide mot ondskapen. Det er et veldig morsomt spill å spille, og det er mange kule ting å gjøre, som f.eks. alle minispillene. Enkelt og greit system som fungrerer veldig bra.

Spilt gjennom 2 ganger.


Final Fantasy VI
Dette er et svært bra spill. En veldig flott historie og mange gode karakterer danner grunnlaget for det. Musikken er kjempeflott, og selv om ordet "omgivelser" får en hel annen betydning på SNES, vil jeg si at de er veldig gode i dette spillet. Nydelig 2D-grafikk. Måten spillet er bygd opp på er ganske genialt, med WoB og WoR. Har også et veldig flott system som kan minne litt om FFIX, og vi ble også introdusert til relics, altså accessories, i dette spillet her. Kjempeflott.

Spilt gjennom 2 ganger


Final Fantasy VIII
Spillet jeg velger å omtale som meget annerledes og forskjellig, men unikt. Veldig mange drastiske forandringer er gjort med systemet her, men som sagt gjør det dette spillet unikt. Spillet har en flott historie, musikken er knallbra, systemet er utrolig genialt, men jeg synes det taper litt på omgivelsene. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men de er liksom ikke så fantasirike som de burde ha vært. Men dette går vel også under denne unikheten. Spillet scorer uansett høyt på Triple Triad, som er et kjempegenialt kortspill. Husker jeg satt en dag og bare spilt kort. Er også genialt at kortene kan brukes til ting. Refines til items og slikt. Veldig bra.

Spilt gjennom 3 ganger


Final Fantasy IV
Nok et veldig bra spill, men det taper litt på lengden. Er nok det korteste spillet i serien. Utenom dette har spillet en veldig god historie med mange elskverdige karakterer. Utrolig simpelt magi og summon system, men equipmentsystemet liker jeg veldig godt. Det er forøvrig akkurat det samme som i FFIX. Musikken er som alltid veldig god, og omgivelsene er gode til å være 2D. En ting som kan nevnes er at spillet er altfor enkelt på SNES. Her har man f.eks. kun et item til å heale statuser med. Prøv å spille Hard Type på emulator. Det er en litt større utfordring.

Spilt gjennom 2 ganger (1 HT)


Final Fantasy V
Har kun spilt det en gang, men jeg var riktig fornøyd med spillet. Det aller beste må nesten være det utrolig geniale JOB-systemet. Historien husker jeg ikke så mye av, men det var ihvertfall et morsomt og ålreit spill å spille. Har vanskeligheter med å skrive noe særlig mer før jeg får gått gjennom det en gang til.


Final Fantasy
The origin. Det første spillet i serien må nesten bli det tiende spillet jeg nevner her, for jeg har ikke spilt og fullført flere. Jeg rundet dette på emulator for to år siden, og det var egentlig ganske spesielt. Spillet er først og fremst 17 år gammelt, og det er utrolig bra til å være det, men det har en del irritasjonsmomenter. Våpensystemet er greit nok, men man vet ikke hvem som kan bruke hva og hvor bra det er når man skal kjøpe de. Nå som jeg har spillet på NES, vet jeg at det følger med en komplett oversikt over alt utstyret, så det gjør vel saken bedre. Kampene er treige og man har et bestem prinsipp som går ut på at folk bare angriper den du har satt de til å angripe. Det betyr at hvis du gir alle ordre om å angripe samme fiende, og den første dreper fienden, vil de tre andre angrepene være bortkastet. En fyr på et utenlandsk forum klarte å få meg til å se det positive i det, men det er dog ganske irriterende. Har enda ikke fått spilt remaken.


Jo, jeg har fanden meg spilt et spill til:

Pokémon Yellow
Jeg var en stor fan av TV-serien for en del år siden, og jeg så alle episodene utallige ganger. Det gjorde nok at dette spillet ble veldig morsomt å spille. Det var veldig kult å følge den samme veien som Ash i serien og oppleve de samme tingene, slåss på de samme trenerne, få jakkenåler og slike ting. Spillet kan faktisk minne en del om FFI. Mange steder kom man ikke forbi uten et bestemt item, og det måtte man stikke et annet sted å finne. Alt i alt et veldig bra spill.

Det kan også nevnes at jeg nesten har rundet Gold, men det var ikke så bra. Det var en helt annen verden jeg ikke var kjent med fra før, og så mange nye og rare Pokémon, men det var da moro lell.


Spill jeg har startet med, men ikke fullført:

Xenogears
Har spilt 10 timer, men så sluttet jeg. Vet ikke hvorfor. Var ganske moro, og systemet var genialt, men plutselig sluttet jeg bare å spille. Litt senere brøt også den chippa PSXen min sammen, så jeg har ikke fått fortsette etter det. Skal nok får chippa PS2en min snart og muligens fortsette i sommer.

Final Fantasy III
Jeg begynte på dette spillet i forrige uke, og jammen meg var det utrolig moro. Spillet bruker JOB-systemet, men det er rimelig simpelt i forhold til FFV. Men så måtte selvfølgelig spillet være føkka. Etter noen timer begynner folk å pratte dritt. Det vil si at teksten er helt føkka opp og umulig å skjønne. Uansett så er alle irritasjonsmomentene fra FFI borte, og det er mye morsommere å spille. Hvorfor spillet ikke har blitt utgitt utenfor Japan enda er for meg et mysterium, for dette kan jeg fortelle etter få timer at er bra, og det er det skjelden jeg kan.


Og til slutt den store taperen:

Final Fantasy Mystic Quest
To positive ting kan sies om dette spillet. Musikken og at det var moro i begynnelsen. Men etter fire timer spilt ble det hele bare frustrerende og kjedelig. Spillet har ikke random battles, men istedetfor de aller mest irriterende kampene i hele serien. Storyen er ultratynn, og til tross for at den var så simpel, fikk jeg ikke med meg noe særlig. Redd krystallene og redd verden. Karakterene har ingen som helst dybde, og det er umulig å fortelle hvem som er hvem. Jeg brukte 13 timer på spillet, men det føltes som 24. Blæ.
 
#19
1. Final Fantasy VII
2. Xenogears
3. Final Fantasy VI
4. Final Fantasty VIII
5. XenoSaga
6. Chrono Trigger
7. Suikoden
8. Suikoden 2
9. Baldur's Gate 2: Shadows of Amn
10. Secret of Mana
 
#20
1. Morrowind
2. Star Wars Kotor
3. Grim Fandango (jeg måtte)
4. Deus Ex (det er jo ikke helt ett Rollespill, men det er jo et ActionRolleSpill...)
5. Star Wars Galaxies
6. Diablo 2
7. Neverwinter Nights


Fikk ikke til 10 her da, men men....

For å si den sånn... det er kvalitet over kvantitet....