Touch! Kirby's Magical Paintbrush (DS)

Japansk tittel: «Touch! Kirby's Magical Paintbrush»
Nord-Amerikansk / Europeisk tittel: «Kirby: Cursed Canvas»

Japansk lanseringsdato: 24. mars 2005
Nord-Amerikansk lanseringsdato: 13. juni 2005
Europeisk lanseringsdato: TBA (?)

---

Har riktignok ikke spilt det så veldig mye nå, men det jeg har spilt lover bra. Spillet kan minne noe om Yoshi's Touch & Go, men det er mye raskere, og langt mer underholdene i mine øyne. Kan komme med mer etter hvert som jeg får spilt det mer.

Import-vennlig? Tja ... Det er mye japansk tekst. Håper jeg kan finne meg en guide som kan oversette en del mer enn bare «Yes», «No» og «Option». Men det ødelegger ikke noe spesielt for underholdningen.

Noen andre som har importert dette? Hva synes dere? Vet dere om en guide som kan oversette alt?

Noen som ser fram til dette? Spør i vei om dere lurer på noe rundt spillet.

PS! Følger med en rosa stylus (prikk lik den vanlige stylusen, men rosa!).

Er det multiplayer i spillet? Og hvis det er, er det da single-cart eller multi? (eller begge deler, og hvis det igjen, hva åpnes med multi-cart?)

Kan du forklare hvordan man spiller? Har forstått det slik at kirby ruller rundt på baner man tegner med stylusen (?), men hva mer er det?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
1UP har en import preview oppe:

Opprinnelig skrevet av Jeremy Parish
Surprising as it may be, Kirby's DS debut looks to be not only the best Kirby game in years (even better than last year's excellent Magical Mirror for GBA), but may also be the first game that truly achieves the perfect combination of innovation and substance that the DS so desperately needs.

(…)

The game is divided into eight worlds, each of which contains three levels and a lengthy boss encounter.

Sett et par videoer, og det ser jo faktisk ganske stilig ut. Blir nok så jeg kjøper dette, har aldri spillt et Kirby-spill før. (Med mindre Smash Bros. regnes).

Apropo Super Smash Brothers! Er det noen som vet når det kommer? Det er jo helt genialt!! Husker jeg spilte det på den gamle 64'en! Fy faen så fett!! Multiplayer da of course!

kirby i hus, riktig festligt. Er det noen som vet om man får noe for å ta alle myntene?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
I de gamle Kirby-spillene måtte du finne alt for å få slåss mot den ekte sistebossen. Kanskje det er noe av det samme i Magical Paintbrush?

fant en meny der man kan kjøpe ting for de myntene. Har dessverre ingen annelse om HVA jeg kjøper dog..

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Har ikke stått i dette emnet før, så jeg opplyser om at europeisk release er 25. november. Urgh. Vi bør få no ekstra brett eller andre bonuser, ass.

Og ifølge ToTheGame vil den europeiske tittelen bli Kirby: Power Paintbrush.

:grine:

Novastrum

Feminist-elitist
Har den nordamerikanske versjonen Canvas Curse og er strålende fornøyd. Det finnes ingen grunn til å ikke importere perlen fra play-asia eller lignende. Jeg betalte rundt 340 inkl. frakt, og det er helt klart min favoritt på DS-platformen. At det tar så lang tid før det kommer til europa har jeg veldig vanskelig for å forstå. Vil de at europeere skal boikotte det europeiske markedet?

Årsaken er vel at Nintendo vil spre de beste titlene for Nintendo DS. Med tanke på at Nintendo DS ikke ble lansert i Europa før i mars, så ligger den automatisk etter, og Nintendo vil ikke tyte ut alle titlene som har kommet til Nord-Amerika i sommeren. Riktignok kunne de gitt ut Kirby i september (en fin liten "killer-app" som kan ta opp kampen med PSP), men ... de ønsker vel å vente til Jule-salget. Advance Wars: Dual Strike kommer jo til Europa i slutten av september. Som sikkert noen vet, så har Animal Crossing blitt utsatt til en 2006-lansering i Europa, og da blir det ikke så mange god-biter rett før Jul. Det blir Advance Wars: Dual Strike (30. september), Nintendogs (7. oktober) Mario Kart DS (11. november - faktis 3 dager før lanserngen i Nord-Amerika) og ... Kirby (25. november).

Men ... det er like greit å kjøpe den Nord-Amerikanske versjonen; Kirby Canvas Curse. Selv har jeg den japanske versjonen, og jeg er godt fornøyd med den (selv om jeg ikke forstår alt ... forstår egentlig ingenting, men jeg har en liten meny-guide som fikser det problemet).

I Japan var de snille. Der følgte den fine rosa stylus'en med selve spillet. ^_^

Kan ikke helt forstå hvorfor de ikke bare kan gjøre det enkelt i USA også.

Om de komemr med ekstra-greier i den europeiske versjonen av Kirby, blir jeg sur. Jeg har importert det og elsker det, så jeg må vel ha mer om det fins mer. Dyrt.